Kosten op de factuur (deel 1)

• 13 november 2009
  • 929 reacties
  • 49586 Bekeken

Reputatie 3
Hey ~! IK ben echt kwaad

Ik heb dus een iphone gekocht 300 minuten 300 bel

En nu staat er opeens op jme fractuur 80 euro !\???

Wat is dit !?? Ik ben er niet eens over heen gegaan !??

This topic has been closed for comments

929 reacties

Reputatie 2
Welkom bij de club!

Er zijn de laatste maanden ernstige problemen bij t-mobile.
Facturen kloppen niet, bepaalde minuten en smsjes die BINNEN je bundel zouden moeten zijn worden buiten je bundel berekend.

Ik zou ff naar de klantenservice bellen en hier een case van laten maken. Verder kan je je rekening niet betalen of laten storneren. Je hoeft dan niet meer te betalen tot de problemen zijn opgelost en je de JUISTE rekening krijgt. Althans bij mij..

Heb je toevallig ook My Family aanstaan? Daarmee schijnen namelijk heel veel problemen te zijn.

Succes ermee!
@Bunnyxkitty

Ik heb het voor je nagekeken. Je factuur klopt. Ik heb je een PM gestuurd met een uitgebreide uitleg.
Reputatie 2
Nou ik sta hier niet van te kijken.Ik zit hier ook te vloeken hoe kan dit?Mijn rekeningen kloppen ook nooit.Ik heb elke maand heel veel beltegoed over,maar dan toch nog zo'n hoge rekening.RaRa hoe kan dat? Fijn T-Mobile
Reputatie 6
Badge +9
Nou ik sta hier niet van te kijken.Ik zit hier ook te vloeken hoe kan dit?Mijn rekeningen kloppen ook nooit.Ik heb elke maand heel veel beltegoed over,maar dan toch nog zo'n hoge rekening.RaRa hoe kan dat? Fijn T-Mobile

Lees ff 1 bericht terug!
Bij jou zal het ook wel kloppen hoor zoals bij al die schreeuwers hier
@ambon, heb je de specificaties van je facturen bekeken? De extra kosten die in rekening worden gebracht zijn voor het bellen naar servicenummers en het gebruik van sms-diensten.
Reputatie 2
Hoi ik heb sinds 29 oktober een abonnement afgesloten.

Helaas werd er mij niet verteld dat ik gelijk mijn tegoed 15 euro kon gebruiken. Maar goed sinds die dag had ik eerst een tegoed gekregen van 7,23 (mischien was het wel 7,50)
Maar wanneer krijg ik dan de rest van mijn tegoed?

Het is jammer dat ze bij de winkel er niks over zeggen. Als ze nou het van te voren zeggen van. U kunt nu gebruik maken van uw abon alleen hou er wel rekening mee dat u waarschijnlijk eerst een deel krijgt.

Dan zou ik het begrijpen. maar nee er werd niks gezegt. En dat vind ik wel jammer.

Ow jah ik kijk nu bij mijn belstatus.

Er staat nu dit
Flex 15 SIM only
Resterend beltegoed voor deze maand: € 0,00
Totaal overige kosten:
De overige kosten zijn: € 0,00

Dus mijn vraag is nu wanneer krijg ik nou mijn nieuwe tegoed of de rest ?
Reputatie 2
ik snap ook niks meer van t-mobile.
ik heb een heel hoog abbo ik heb 1500 belminuten en 1000 smsjes ik betaal voor dat abbo al 130 euro en ik heb nog ga ik er volgens hun over heen het is nu de laatste twee maanden dat zelfs al mijn smsje verbruikt zijn of ben er over heen dat vind ik echt knap dat zou betekenen dat ik moet bellen en smssen te gelijke tijd om dat allemaal op te maken
ik betaal me blauw aan t-mobile en ik ben het zat en over het fijt dat je een sms moest sturen over de belstates om te kijken of je wat terug kon krijgen nou ik heb nooit meer wat gehoord maar krijg wel elke maand rekeningen van 200 euro

ik ga weg bij t-mobile zodra het kan
@chinofreak, je krijgt je nieuwe tegoed altijd op de 16e van de maand. Houd er rekening mee dat de gegevens bij de belstatus iets achterlopen. Het is dus mogelijk dat je pas op de 18e ziet dat je tegoed is bijgeschreven. Op je facturen zul je echter zien dat je altijd op de 16e je nieuwe Flex-tegoed ontvangt.

@Brendafok, je belt inderdaad over je bundel. Deze maand heb je ruim 113 minuten over je bundel gebeld en 7 sms'jes buiten je bundel verstuurd. Op de specificaties van je facturen zie je alle gesprekken, sms'jes, tijdstippen en telefoonnummers staan.
Reputatie 2
ok thanks,

Ben benieuwd naar mijn eerste factuur:P

MAar toch jammer dat de sms alert niet eens werkt. En dat de belstatus achterloopt.

Wel raar sinds ik over kosten had. Had ik op zondag minder dat een minuut gebeld. Maar mijn nieuwe tegoed geeft aan dat ik 12,53 over heb ipv 15 euro. Kun je mij dat eens uitleggen? hoe dat precies zit?

Mvg,
Reputatie 2
@Chinofreak
Dat verschil heeft te maken met de BTW die pas op het laatste moment over je totale factuur verrekend wordt.

Waarom dat precies op die manier gedaan wordt weet ik niet, maar over het algemeen klopt het volgens mij wel.
Die 12,53 is ongeveer de 15 euro van je bundel maar dan zonder 19% BTW.
De verrekende belminuten en SMS'jes zijn ook de tarieven zonder BTW, die worden, zoals ik eerder zei, op het laatste moment op je factuur bijgerekend. Uiteindelijk krijg je dus wel waar je voor betaalt.
Reputatie 2
Bedankt voor je antwoord.

Maar dan heb ik nog steeds een vraag.

Want ik koop in 15 euro beltegoed (dus sim-only- 7,50 ) zit er dan in die 7,50 al de BTW verrekend? of komt dat dan apart erbij ? dat klopt toch niet.
Maar we zien wel als de factuur binnenkomt;)
vorige abonnementen was het inc BTW voor dat bepaald bedrag
@Chinofreak, Je hebt een Flex 15 Sim Only. Je ontvangt iedere maand
Reputatie 2
Ik snpa het nog niet helemaal.

Maar geod ik heb nu net een fatuur gekregen dat ik ongeveer 22 euro moet betalen.
terwijl op 11 november 69 cent aan overige kosten had. Op 17 november heb ik nog mijn belstatus gekeken nog steeds 69 cent. Afgelopen zondag had ik nog maar 1 x gebeld minder dan eenn minuut. Maar nu staat er dat ik ongeveer 22 euro moet betalen .
Ik bel algemeen niet meer dan een uur.

Legt dat mij eens uit.

Edit: Vanaf het moment dat ik 69 cent aan overige kosteen had. heb ik nog maar 1 x gebled minder dan een minuut. En gewacht totdat ik mijn nieuwetegeod kreeg

Edit2: Ik kan nu eindleijk op mijn factuur kijken. Overige kosten klopt.

Maar de andere extra komen van de "aansluitkosten" + BTW
Maar er werd mij helemaal niks verteld over de aanluitkosten. dacht dat het gratis was zoals de meeste providers.
Reputatie 2
Yup, Ik heb het ook.
Ik heb I-150 voor mijn Iphone
En daarop nog eens 100 gratis SMS van ING

Typisch dat mijn overige kosten langzaam oplopen terwijl ik geen service nummer aanraak. En ook grappig dat ik zelfs nog belminuten (uren) overheb en genoeg smsjes.
Onbeperkt internet zou er ook in zitten.

Why o why lopen mijn overige kosten nu over de 30 euro als ik niets raars aanraak?
Reputatie 1
@ Chinofreak
Aansluitkosten worden altijd berekend bij het aangaan van een nieuw contract. Jij hebt een korting hierop gehad van 42.55 inclusief BTW, dit is ongeveer 80% van aansluitkosten.

@Reay
Ik zie op de laatste factuur dat je gebruikmaakt van sms-diensten. Via de site smsafmelden.nl heb ik terug kunnen vinden dat de sms berichten afkomstig van 4050 en 3131 en € 1,50 per ontvangen bericht kosten.
Op de factuur is zichtbaar of deze overige kosten ook daadwerkelijk hier vandaan komen.
Reputatie 2
Hallo, kan iemand mij alsjeblieft helpen ik heb hetzelfde en niet met
@Deniz13, op de factuur wordt vermeld waar de in rekening gebrachte kosten vandaan komen. Je kunt op My T-Mobile kiezen voor 'bekijk meer factuurdetails'. Je kunt hier je laatste zes facturen en specificaties bekijken.
De extra kosten die bij jou in rekening zijn gebracht, zijn vooral afkomstig van het gebruik van je mobiele telefoon in het buitenland. Vooral het gebruik van internet in het buitenland heeft voor extra kosten gezorgd.
Reputatie 2
Sinds 9 november 2009 heb ik een IPhone met een i150 abo. Momenteel staat op mijn belstatus een tegoed van nog 129,46 minuten en 142 sms. Er staat nu onder de overige kosten nu
Reputatie 2
Valt me tegen van de moderatoren van T-mobile, heb nog steeds geen antwoord gehad op mijn vraag van gisteren. Heb wel gezien dat er doorgaans binnen 24 uur gereageerd wordt.

P.S. ondertussen zijn de 'overige kosten' sinds gisteren met
@Breda

Deze discussie gaat niet over de belstatus. Je vragen/opmerking over de Belstatus kun je [thread=107149]hier[/thread] kwijt.
Reputatie 2
kunnen mensen hier alleen wat posten nadat ze hun factuur hebben ingezien en het DAN nog niet snappen!
echt teveel mensen die van alles roepen, terwijl achteraf blijkt dat het allemaal klopt....
Reputatie 2
Ik heb voor de zekerheid 'Stop' naar 4050 gestuurd, en toen kreeg ik een bericht dat het was stopgezet. (Kost ook weer geld natuurlijk. :S)
Zelf heb ik net research gedaan, en het blijkt dat het van Celldorado afkomstig is. Hier heb ik mij nooit voor aangemeld, ik kijk juist uit met dat soort dingen. Is er een manier geweest dat iemand met mijn nummer heeft kunnen rotzooien? Ook kreeg ik totaal geen berichten van 4050 en het werd WEL van mijn geld afgehaald. (bijna 40 euries... :S)

Kan er iets gebeurd zijn terwijl ik mijn nummer liet omzetten naar mijn oude nummer?

Ik kan me hier best boos om maken.
Bedankt voor de info nog, zodat ik het gelukkig wel nog stil kon zetten.
Reputatie 2
@ Daav.

Wat denk je eigenlijk met je opmerking te bereiken dan? Kwam je daarom dit topic in?
Mensen komen hier uit frustratie en omdat ze het zelf niet meer snappen.
Als het om veel geld gaat wil je wel graag weten of het goed is gegaan of niet.
Besides, de Moderators zijn tenminste aardig genoeg om snel en goed te reageren, ondanks de vraag.
Reputatie 2
hey
ook ik ben net nieuw klant met 300min 100sms voor 2jr
en ook mijn eerste factuur was al 40 euro
en nu heb ik weeer een nieuwe van 60 euro
vervolgens verdwijnen me belminuten als sneeuw voor de zon
ik heb express zelf me minuten genoteert en er klopt niks van
ik heb gebeld en ze durfen gewoon te zeggen wacht maar tot deze bundel klaar is en de factuur eris en dan kijken wat er niet klop niet te geloven ook ik ga proberen zo snel mogenlijk van deze oplichterij af te komen
Reputatie 2
Goedenavond!

Wat ik dus wou zeggen , want hier kon je gaan discusseren?
Eerlijk, ik geef toe ik bel veel . Vandaar dat mijn abonnement ook werd
afgesloten. Ik heb de I500!
Maar omdat mijn abonnement dus paar maand was afgesloten had ik het opgespaard. Dus had ik 1000belminuten en 1000sms. Aangezien ik mijn factuur bij mij thuis niet kan inzien ben ik naar de T-Mobile shop gegaan. Hebben ze het laten zien, inderdaad heb ik veel gebeld. En als je voicemail krijgt van wie je dan ook belt, er dan ook gelijk een minuut vanaf gaat ! Duidelijk duidelijk, wist ik . Maar toen was ik er dus 600 nog wat minuten overheen . Dus, oftewel 1600 minuten gebeld in 1 maand ! .. Wat dus ongeveer 3/4 weken is ?? Heb ik eens uitgerekend, 1600 gedeeld door 60minuten . dat is dan ongeveer 26 uur per dag gebeld ? Wel gek wat 1 dag is 24 uur !? en toen had ik eens uitgerekend dat misschien 1minuut ongeveer 30cent is ? dan is dus ongeveer 600 minuten erover heen dus