Beantwoord

Kosten papieren factuur

• 29 september 2017
  • 11 reacties
  • 726 Bekeken

Ik heb al 2x een klacht ingediend en of het antwoord sloeg nergens op of ik heb nog geen antwoord gehad!
Incident: 170829-002830 dateert van 29/08/2017 14:56
Incident: 170718-000616 waarop ene Marianne een script heeft gekopieerd en geplakt!

Ik vind het niet kunnen dat voor een papieren factuur €3,04 in rekening wordt gebracht! Zonder mijn medeweten!
Ik wil hier dan ook correct behandeld worden. Wat ik volgens mij wel verdien na bijna 20 jaar een abonnement te hebben bij deze organisatie!
Dus graag heel goed beargumenteerd waarom ik gedwongen wordt om €3,04 te betalen voor een stukje papier!

Daarnaast wil ik op zijn minst dit bedrag van de afgelopen 3 maanden terug!
icon

Beste antwoord door David 2 oktober 2017, 13:30

Hi Megarex,

In ons systeem zie ik inderdaad terug dat er in juli en augustus al contact is geweest over deze kosten. De reacties van mijn collega's zijn wel het antwoord op jouw vragen, maar misschien niet wat je wilt horen. Zij hebben toen ook al uitgelegd dat je geluk hebt gehad, omdat er al eerder kosten in rekening gebracht hadden moeten worden. Dat is bij de verlenging uiteindelijk alsnog gebeurd, daar komen de kosten dan ook vandaan.

Zoals mijn collega ook in de mail in juli had uitgelegd, kun je zelf kiezen hoe je jouw factuur wilt ontvangen, digitaal of papier. Dit is daarna niet aangepast, die keus is natuurlijk geheel aan jou, maar de kosten zijn daardoor wel terecht. Als je niet wilt betalen voor de factuur, dan raad ik je alsnog aan om via My T-Mobile te kiezen voor een digitale variant. Via My T-Mobile kun je de facturen ook downloaden en printen.

Mocht je nog verdere vragen hebben voor ons, dan horen we dat graag van je.
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Megarex,

In ons systeem zie ik inderdaad terug dat er in juli en augustus al contact is geweest over deze kosten. De reacties van mijn collega's zijn wel het antwoord op jouw vragen, maar misschien niet wat je wilt horen. Zij hebben toen ook al uitgelegd dat je geluk hebt gehad, omdat er al eerder kosten in rekening gebracht hadden moeten worden. Dat is bij de verlenging uiteindelijk alsnog gebeurd, daar komen de kosten dan ook vandaan.

Zoals mijn collega ook in de mail in juli had uitgelegd, kun je zelf kiezen hoe je jouw factuur wilt ontvangen, digitaal of papier. Dit is daarna niet aangepast, die keus is natuurlijk geheel aan jou, maar de kosten zijn daardoor wel terecht. Als je niet wilt betalen voor de factuur, dan raad ik je alsnog aan om via My T-Mobile te kiezen voor een digitale variant. Via My T-Mobile kun je de facturen ook downloaden en printen.

Mocht je nog verdere vragen hebben voor ons, dan horen we dat graag van je.
Allereerst,

Leuk dat je reageert.
Maar ik zie nog nergens beargumenteerd waarom ik voor een papierenfactuur €3,04 moet betalen.
Ik zie nergens terug waarom me dat niet eerst is verteld.
Ik zie nergens terug een inhoudelijke reactie op ""Bedrijven mogen geen extra kosten meer in rekening brengen voor het betalen met een acceptgiro als het enige andere alternatief een automatische incasso is. EN sinds juni 2014 mogen bedrijven alleen de ‘werkelijke kosten’ voor een betaalmethode rekenen!"
Ik zie nergens terug waarom een bedrijven als Ziggo en ANWB voor een papierenfactuur €1,-- rekenen en ik hier €3,04 moet betalen!
Daarbij merk ik dat je dus alleen maar een melding hebt bekeken en voor de rest niks inhoudelijks te melden hebt.

Dus nogmaals mijn eerdere vraag om uitleg: "Dus graag heel goed beargumenteerd waarom ik gedwongen wordt om €3,04 te betalen voor een stukje papier!"
Reputatie 7
Badge +20
Hi Megarex,

Ook hier had mijn collega uitleg over gegeven. Het gaat niet alleen om het papier, maar ook het verzenden en verwerken ervan. Hoe andere bedrijven dit doen, dat weet ik ook niet, maar dit zijn de kosten die wij eraan verbinden. Er kan dan gekozen worden om het per post te laten sturen tegen deze kosten of online te ontvangen. Je kunt het daarna natuurlijk ook zelf printen. Dat je het niet eens bent met het antwoord, dat kan en mag natuurlijk, maar dat verandert uiteindelijk de inhoud van een reactie niet.

Als je hulp nodig hebt bij het omzetten naar automatische incasso, dan horen we dat graag van je. Mocht je nog andere vragen hebben dan degene die al beantwoord zijn, dan helpen we je daar ook graag verder bij.
Je mag mensen niet dwingen een automatische incasso te nemen. Er moet een digitale factuur aangeboden worden die men zelf kan betalen zonder dwang automatische incasso en dan zelf grabbelen in iemand zijn portomonnee.

Hier zijn al verschilkende uitspraken geweest. Als deze klant het voor laat komen verliest Tmobile. Mensen willen vaak helemaal geen factuur per post maar enige anderr alternatief is een automatische incasso.

en 3.04 is natuurlijk belachelijk prijs voor kosten die betaald dienen te worden uit algemene bedrijfskosten

Er moet gewoon eennoptie komen dat je je factuur online krijgt of in kan zien en dat je dan zelf betaalt
Ik heb al langer tv/internet via T-mobile, hiervan komen facturen keurig in mijn mailbox terecht. Gaat altijd goed, prima zo.

Nu heb ik afgelopen zomer in de T-mobile shop een sim-only abonnement afgesloten. Het pakket werd me duidelijk uitgelegd en eind augustus kreeg ik mijn eerste factuur, - let op - , zònder factuur kosten! Prima, wel vreemd dat ik dit per post ontving maar oké?

In september ben ik op vakantie geweest en zie nu de factuur van september en oktober voorbij komen met daarbij astronomische factuur kosten (je zou bijna een bedrijfje starten om hiermee te concurreren!)

Ik heb niet gevraagd om een papieren versie? Waarom wordt dit niet uitgelegd in de T-mobile shop??

Als ik de facturen van tv/internet op mijn mail ontvang en er is geen uitleg over de papieren factuur kosten in de T-mobile shop, waarom graait T-mobile dan ongevraagd factuurkosten van mijn bankrekening terwijl ik niet eens een papieren versie wil?!

Blijkbaar zijn de T-mobile thuis en T-mobile sim abonnementen 2 totaal verschillende bedrijven die klantgegevens niet communiceren.

Als ik het hierboven zo lees, kan ik de ongevraagde factuurkosten niet meer terug zien? Inmiddels heb ik nu zelf het vinkje aangeklikt dat ik géén papieren factuur meer wil!
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Ericdk,

Dat is natuurlijk niet onze bedoeling! Omdat ik uit jouw verhaal opmaak dat je je niet bewust was van de kosten voor de papieren factuur, heb ik de kosten daarvan voor je vergoed. Je zult dit terugzien op jouw volgende factuur!

Mocht je meer vragen hebben, dan horen we dat graag. 🙂
Jaimy,

Mis ik hier iets?
Ik was me ook niet bewust van kosten voor de papieren factuur. Waarom betaal ik dan nog steeds €3,04?
En kan je dan ook meteen specificeren (haarfijn) waar die kosten uit opgebouwd zijn? Tot nu toe heb ik nog geen zinnig antwoord gehad van T-mobile.
En nee ik wil geen automatisch incasso!
Beste Jaimy,

Vriendelijk bedankt voor jouw antwoord, ik zal de volgende (digitale) factuur in de gaten houden ☺️
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Megarex,

De vragen die je stelt, zijn hierboven al beantwoord door David. Zoals hij ook in zijn antwoorden aangaf, is een online factuur alleen mogelijk in combinatie met een automatische incasso. In geval van een papieren factuur, blijf je dus €3,04 betalen. Het is aan jou wat je hier uiteindelijk in beslist. Hopelijk kun je er voor jezelf uitkomen. 🙂
Sorry hoor maar ik zie nergens beantwoord en gespecificeerd hoe T-Mobile komt aan een bedrag van €3,04.

Lekker makkelijk zo'n antwoord. Zo kan ik ook moderator worden en niks vertellen! Super service!

En dan word ik dus ook nog gedwongen om te betalen via automatisch incasso terwijl ik dat niet wens!
Wil je zeggen dat jullie IT afdeling incapabel is om dat voor elkaar te krijgen?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Megarex,

Mijn collega heeft uitgelegd dat het te maken heeft met de verwerkingskosten en de verzendkosten. Je hebt nu meerdere keren aangegeven dat je liever niet voor automatische incasso gaat en dus kunnen wij je niet verder helpen. De online factuur is namelijk alleen mogelijk in combinatie met automatische incasso.

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt.

Reageer