Sticky

[Mobiel FAQ] Alles over de betaling van jouw factuur

Reputatie 7
Badge +20
  • T-Mobile Moderator
  • 14491 reacties

In dit topic vind je alle informatie over het betalen van jouw factuur voor mobiel, wat er mogelijk is bij een achterstand en nog veel meer info! Als je naar aanleiding van de veelgestelde vragen nog met vragen zit, dan kun je dat in dit topic laten weten!

Waar kan ik mijn facturen, openstaand saldo en betalingen vinden?
Je vindt al deze informatie (én meer) op My T-Mobile onder het kopje '
Facturen'. Hier staat een overzicht van jouw facturen (afgelopen 24 maanden) met de mogelijkheid om deze in te zien en te downloaden. Je kunt daar ook gelijk jouw factuur inzien wanneer jouw maandelijkse bedrag afwijkt. Op die manier weet je vrijwel direct wat hier de oorzaak van is.

Je ziet ook in één oogopslag welk bedrag er nog betaald moet worden en of je een achterstand hebt. Via My T-Mobile kun je de betaling dan ook direct via iDeal voldoen.
Op welke manieren kan ik mijn facturen voldoen?
*Houd er rekening mee dat eventuele blokkades een verschillende verwerkingstijd hebben, bij de verschillende betaalwijzen. De snelste manier is via iDeal, de blokkade wordt dan binnen 1 uur opgeheven.

Ik kan de factuur niet in één keer voldoen, kan ik in termijnen betalen?
Het kan natuurlijk altijd voorkomen dat je een factuur niet in één keer kunt betalen en bieden dan ook de mogelijkheid tot een betalingsregeling aan. Via My T-Mobile kun je deze betalingsregeling zelf aanvragen, mits je aan de voorwaarden voldoen die hier onder genoemd worden.

Wanneer kun je een betalingsregeling treffen?
  • Als je openstaande saldo € 50,- of hoger is
  • Voor nieuwe klanten: je moet de eerste drie facturen wel betaald hebben
  • Zakelijke klanten kunnen geen betalingsregeling treffen
Alvast goed om te weten
  • Je krijgt binnen de betalingsregeling geen verder uitstel van betaling
  • Je krijgt tijdens de regeling een blokkade. Hierdoor kun je niet meer bellen in en naar het buitenland, internetten in het buitenland, bellen naar servicenummers, en sms-diensten gebruiken.
  • Tijdens de betalingsregeling kun je in je My T-Mobile account de status van je regeling bijhouden
  • Tijdens de regeling kun je je abonnement niet wijzigen of verlengen
  • Je betaalt je normale maandelijkse facturen op tijd
  • Als je je tijdens de betalingsregeling niet aan de betalingsvoorwaarden houdt, dan kan T-Mobile verdere maatregelen nemen
  • Je kunt tijdens de betalingsregeling geen T-Mobile Extra punten inwisselen.

Ik heb per ongeluk te veel overgemaakt naar jullie, wat nu?
Wanneer je per ongeluk te veel geld hebt overgemaakt, dan wordt dit automatisch verrekend met de factuur (of facturen) die volgen. Als het om de laatste factuur ging, dan wordt het (rest-)bedrag teruggestort op jouw rekening.

Ik wil graag mijn rekeningnummer bij jullie wijzigen. Hoe doe ik dit?
Dat kun je snel en eenvoudig zelf regelen via My T-Mobile!

Staat mijn overeenkomt geregistreerd bij het BKR?
Wanneer je een toestel op afbetaling koopt met een waarde van meer dan €250,- wordt deze geregistreerd bij het BKR. Dit is sinds 1 mei 2017 aangepast in de wet. Meer informatie hierover vind je in dit topic.

Nog vragen over jouw factuur, betaling of een andere financiële zaak? Laat het dan in een reactie in dit topic weten! We reageren hier zo snel mogelijk op!
icon

Beste antwoord door Brian 11 december 2018, 12:20

Hi SandraW, waarschijnlijk hebben jouw wijziging en onze incasso elkaar net gekruisd. Ik heb het zojuist nagekeken en inmiddels hebben we jouw betaling voor november van je ontvangen, top! Voor december zal de incasso plaats vinden vanaf het nieuwe rekeningnummer dus dat gaat helemaal lukken! 🙂

Bekijk origineel

11 reacties

Hoi!

Ik zag gisteren een e-mail in m'n inbox voorbij komen, dat het niet was gelukt om de maandelijkse internet + tv abonnnementskosten te verrekenen. Dat zou kunnen kloppen, omdat ik halverwege november het rekeningnummer heb gewijzigd. Nou heb ik zojuist nog even ingelogd bij My T-Mobile Thuis en zie dat het nieuwe en dus goede rekeningnummer er nog gewoon staat.

Ik snap dat het even tijd nodig heeft om zulke gegevens te verwerken, maar het wordt dus niet alsnog binnenkort afgeschreven? Ik moet dus alsnog de nu openstaande rekening betalen? En bij de volgende afschrijving, wordt het dan wel weer automatisch gedaan, of..?

Groetjes Sandra
Reputatie 5
Badge +6
Goedemorgen @SandraW,

Ik heb het even voor je opgezocht:

Wij incasseren je rekening elke maand via een automatische incasso. Lukt de eerste incasso niet? Dan proberen we het binnen tien dagen nog een tweede keer. Lukt ook de tweede poging niet? Dan ontvang je van ons een herinnering per e-mail met een iDEAL-link zodat je het bedrag zelf naar ons over kan maken.

Ben je de iDEAL-link kwijt of heb je de e-mail niet ontvangen? Dan kan je het volledig openstaande bedrag overmaken naar NL05RABO0121503038 t.n.v. Buckaroo inzake T-Mobile Thuis. Doe dit altijd onder vermelding van je klantnummer ‘spatie’ factuurnummer. Je klantnummer en factuurnummer staan rechtsboven op je rekening. Je kunt je rekening bekijken via My T-Mobile Thuis.

Er zal dus nogmaals een incasso poging volgen.
Ik verwacht dat de volgende facturering weer zoals vanouds zal verlopen.

Weet je zo voldoende? Of kan ik verder nog iets voor je betekenen?
Seccie schreef:

Goedemorgen @SandraW,

Ik heb het even voor je opgezocht:

Wij incasseren je rekening elke maand via een automatische incasso. Lukt de eerste incasso niet? Dan proberen we het binnen tien dagen nog een tweede keer. Lukt ook de tweede poging niet? Dan ontvang je van ons een herinnering per e-mail met een iDEAL-link zodat je het bedrag zelf naar ons over kan maken.

Ben je de iDEAL-link kwijt of heb je de e-mail niet ontvangen? Dan kan je het volledig openstaande bedrag overmaken naar NL05RABO0121503038 t.n.v. Buckaroo inzake T-Mobile Thuis. Doe dit altijd onder vermelding van je klantnummer ‘spatie’ factuurnummer. Je klantnummer en factuurnummer staan rechtsboven op je rekening. Je kunt je rekening bekijken via My T-Mobile Thuis.

Er zal dus nogmaals een incasso poging volgen.
Ik verwacht dat de volgende facturering weer zoals vanouds zal verlopen.

Weet je zo voldoende? Of kan ik verder nog iets voor je betekenen?

Thanks, @Seccie
Maar die mail heb ik dus al gehad 😥 Daarom vroeg ik het me dus af.
Maar hoe weet ik dan dat de volgende facturering wel weer automatisch gaat, en dat ik het dus niet zelf hoef te doen?
Reputatie 5
Badge +6
Hoi @SandraW,

Ik zou in ieder geval zo spoedig mogelijk de openstaande factuur betalen, dit om eventuele verhogingen en of boetes te voorkomen. De email die je noemt wordt pas verstuurd na twee mislukte incasso pogingen.

Verder zullen we even een reactie van een T-mobile moderator moeten afwachten, deze hebben toegang tot klantgegevens en betalings gegevens.
Reputatie 6
Badge +6
Hi SandraW, waarschijnlijk hebben jouw wijziging en onze incasso elkaar net gekruisd. Ik heb het zojuist nagekeken en inmiddels hebben we jouw betaling voor november van je ontvangen, top! Voor december zal de incasso plaats vinden vanaf het nieuwe rekeningnummer dus dat gaat helemaal lukken! 🙂
Hi, ik wil graag mijn incassodatum naar de 30ste van de maand verschuiven.
Reputatie 6
Badge +18
Hoi HJW86,

Ik moet meteen eerlijk zeggen dat dit alleen kan als één van de laatste drie incasso's mislukt is. Ik kan het dus niet veranderen als alle incasso's gewoon afgeschreven konden worden. Ik hoop dat het voor jezelf toch lukt om hier een handige weg in te vinden, zodat de afschrijving niet heel ongelegen komt!

Heb je meer vragen, laat het dan ook gerust even weten. Wij kunnen altijd even met je meekijken of meedenken!
Hoi,

Ik heb laatst een telefoon gekocht bij de tMobile shop. Is er een mogelijkheid om mijn factuur van de telefoon die ik heb gekocht online terug te vinden?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Selva_Budak,

Je kan voor ene kopie van de kassabon van je toestel terecht in de T-Mobile shop. Hij is niet online verkrijgbaar. Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt! 🙂
Hoi, ik heb onlangs 2x 22,40 betaald 12 juli gaat er 65 euro af. Dit laatste gaat in 3 termijnen. Desondanks krijg ik ook een mail dat de boel niet betaald is en dat het abonnement afgesloten gaat worden. Leef wel van een wahjong uitkering werk op een 0 uren contract en moet alle eindjes aan elkaar knopen. Probeerde nog van rekening te wisselen maar dat kan niet meer.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi @miekje23,

Goed dat je het even laat weten en ik help je hier graag bij verder! Ik ga je een privébericht sturen met meer tekst en uitleg, omdat het ook om privé-informatie gaat. Je krijgt sowieso een melding wanneer ik het privébericht heb verstuurd en je ziet dan ook een 1-tje bij jouw profielfoto staan.

Reageer