Beantwoord

Onderzoek diensten mobiel internet

• 13 april 2017
  • 1 reactie
  • 164 Bekeken

Naar aanleiding van mijn brief voor Onderzoek Diensten Mobiel Internet kreeg ik vorige week antwoord van Hans van der Plas.
Kenmerk: 2009/1.16906525

Beste mevrouw xxxxxxxxx,

Je hebt een klacht ingediend over betalingen via jouw mobiele telefoon voor Diensten Mobiel Internet. Via je mobiele telefoon heb je je aangemeld en is in totaal € € 45 in rekening gebracht voor diensten van derde partijen. Wij zijn niet de aanbieder van deze diensten, maar je betaalt hier wel voor via T-Mobile.

Als je Diensten Mobiel Internet koopt, dan ontvang je van die dienst informatie over het abonnement en moet je klikken op "Betalen" voor akkoord. Je krijgt daarna een bevestigings-sms. Hieronder zie je voorbeelden van het informatiescherm en deze sms:

style="vertical-align:top" src="https://www.t-mobile.nl/consumer/media/images/faq/mobiele-betaling-sms-dienst.png" alt="afbeelding niet beschikbaar" />

Wij begrijpen dat dit wellicht onduidelijk is geweest, of misschien heeft iemand anders gebruik gemaakt van jouw mobiele telefoon. Toch blijven kosten die gemaakt zijn met jouw mobiele telefoon jouw verantwoordelijkheid.

Wij hebben besloten om eenmalig en uit coulance 45 euro te vergoeden. Jouw openstaande en toekomstige facturen zullen met dit bedrag verrekend worden.
Alle genoemde bedragen zijn inclusief btw.

Als extra service hebben wij alle derde partij diensten voor je geblokkeerd (sms-diensten, mobiele betalingen en Apps betalen via je factuur), zodat in de toekomst geen kosten meer in rekening gebracht kunnen worden.

Wij wijzen je graag op het gebruik van de My T-Mobile App. Met deze app kun je dagelijks zien of er kosten buiten de bundel worden gemaakt. Of kijk op My T-Mobile op onze website. Zo kunnen hogere kosten nooit als een verrassing komen.

Heb je nog vragen? Vind je antwoord dan snel op t-mobile.nl/klantenservice. Je kunt niet rechtstreeks reageren op deze e-mail.

Met vriendelijke groeten,
Hans van der Plas
Klantenservice T-Mobile

Hoewel "uit coulance" de € 45,00 wordt verrekend voel ik me niet echt serieus genomen.

Nee ik heb geen dienst gebruikt van derde partijen.
Nee, ik heb geen sms bevestigd met betalen.
Nee, er kan geen ander met mijn telefoon betalen, bellen of zelfs maar gebruiken.

De genoemde extra service: het blokkeren van alle derde partijdienst, is niet door u gedaan, maar heb ik na de ontdekking van de onterechte betalingen zelf geblokkeerd.

Dagelijks mijn app controleren doe ik niet. Ik vertrouwde T-Mobile voor het juist verzorgen van het abonnement en de facturering hiervan.

Ik ga ervan uit dat frauduleuze betalingen via T-Mobile te achterhalen zijn. Jullie betalen tenslotte de dienst. Graag wil ik de na(a)m(en) van de ontvangers waar de aangegeven betalingen buiten de bundel zijn heen gegaan, om alsnog aangifte van fraude/oplichting te doen bij de politie.

Het zal toch niet zo zijn dat T-Mobile, (daar ga ik van uit) ondanks grote veiligheidsmaatregelen en zorgvuldigheid, en hoe vervelend ook, geheel ongevoelig is voor oplichting/fraude.
Mag ik vernemen?
icon

Beste antwoord door Issam 14 april 2017, 13:17

Hoi Karin,

Ik wil je allereerst van harte welkom heten op het T-Mobile Forum.

Begrijpelijk dat je duidelijkheid wil over de situatie. Ik ben in ieder geval blij dat onze collega's de kosten hebben vergoed zodat jij hier niet voor hoeft op te draaien.

Mocht je meer duidelijkheid willen over welke diensten deze kosten in rekening hebben gebracht dan wil ik je vragen om een kijkje te nemen in dit topic. Hier vind je all informatie over sms-diensten. Mocht je aanvullende vragen hebben naar aanleiding van de uitleg op de desbetreffende pagina, dan kan je deze ook in dat topic stellen. Laat ons weten of je hiermee verder bent gekomen.

Dit topic gaat op slot.
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

1 reactie

Reputatie 6
Badge +16
Hoi Karin,

Ik wil je allereerst van harte welkom heten op het T-Mobile Forum.

Begrijpelijk dat je duidelijkheid wil over de situatie. Ik ben in ieder geval blij dat onze collega's de kosten hebben vergoed zodat jij hier niet voor hoeft op te draaien.

Mocht je meer duidelijkheid willen over welke diensten deze kosten in rekening hebben gebracht dan wil ik je vragen om een kijkje te nemen in dit topic. Hier vind je all informatie over sms-diensten. Mocht je aanvullende vragen hebben naar aanleiding van de uitleg op de desbetreffende pagina, dan kan je deze ook in dat topic stellen. Laat ons weten of je hiermee verder bent gekomen.

Dit topic gaat op slot.