Beantwoord

onderzoeksformulier mobiele betalingen

• 11 april 2018
  • 7 reacties
  • 856 Bekeken

Ik wil aangeven dat ik totaal niet happy ben met het onderzoeksformulier voor mobiele betalingen.
In het formulier ga je akkoord met

Blijkt uit de opgevraagde gegevens dat je op de hoogte was van de voorwaarden en akkoord bent gegaan met de kosten van de dienst, dan kunnen wij niet overgaan tot het vergoeden van de kosten.

Hier kan ik niet mee akkoord gaan, maar vind wel dat er iets moet gebeuren.
1. Op het formulier is er geen enkel invulveld waar ik ook maar iets van een eigen toelichting kan geven
2. Door akkoord te gaan met het formulier ga je akkoord met alles wat de aanbieder/oplichter aan bewijslast opgeeft voordat je zelf de bewijslast hebt kunnen zien, of ook zelf maar iets hebt kunnen toelichten.

Ik ben het totaal niet eens met een "abonnement" waarvan de "aanbieder" aangeeft dat ik die heb afgesloten. Er is zonder mijn medeweten een abonnement van gameplaneet gestart op mijn telefoonnummer. Sterker nog, ik hoorde voor het eerst van gameplaneet in een SMS bericht, waarin stond dat ik een abonnement had.
Van de T-Mobile klantenservice begrijp ik, dat je na het sms bericht wel stop kan zeggen, maar je MOET betalen.

- Er is dus zonder mijn medeweten een abonnement gestart. Geen idee hoe, mogelijk heeft iemand anders mijn nummer opgegeven, mogelijk vanuit mijn broekzak, mogelijk de aanbieder zelf. Anyway.....
- Vanaf het moment dat er een sms werd verstuurd, ben ik pas op de hoogte, heb direct stop gezegd, FTMSC uitgeschakeld en heb geen moment gebruik gemaakt van het abonnement (gameplaneet).
- Toch wordt er gefactureerd
- Nu kan de aanbieder (gameplaneet in mijn geval) met bewijslast komen en ongeacht de bewijslast, ga je door het onderzoeksformulier te versturen akkoord met die bewijslast.
- In het onderzoeksformulier krijg ik geen mogelijkheid om een stukje eigen uitleg te geven. Het is schijnbaar niet interessant dat ik vanaf het moment dat ik op de hoogte was van "het abonnement", heb laten weten dat ik het NIET WIL

Erg jammer dit. Kansloos formulier.
icon

Beste antwoord door Jaimy 12 april 2018, 13:23

Hoi DDK3,

Ik wil je meteen even geruststellen: negen van de tien keer worden deze kosten gewoon door ons vergoed, omdat wij ons ervan bewust zijn dat sommige diensten misbruik maken van klanten. Echter blokkeren wij deze diensten niet automatisch, omdat er veel klanten zijn die hier wel gebruik van willen maken.

Ik zie dat je de blokkade voor FTMSC al hebt geactiveerd, helemaal top! Dat is een goede stap als je deze diensten niet wilt gebruiken. Daarnaast is inderdaad het onderzoeksformulier een goede volgende stap. Ik kan me voorstellen dat het lastig is dat je geen toelichting kunt geven, maar nogmaals: wij vergoeden de kosten echt als deze onterecht zijn! Daar hoef je je dus geen zorgen om te maken.

Meer antwoorden op vragen rondom FTMSC kun je in dit topic vinden. Heb je nog meer vragen, laat het mij dan gerust weten!
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Je hebt je wel eens verdiept in deze diensten?
Dit forum weleens doorgezocht?
Meestal worden deze diensten zelf aktief gemaakt door de gebruiker.
Gebruikers hebben dit niet in de gaten omdat het op een slinkse manier gaat.
Hoe weet jij zo zeker dat je het niet onbewust zelf hebt gedaan??
Ik vroeg me even af of je 3 vragen stelt of 3 conclusies trekt, maar laat ik ze maar beantwoorden. 1. ja, 2. ja 3.kan ik niet bewijzen. en dat is nou juist mijn punt. mogelijk was ik niet helemaal helder. ik kan niet bewijzen dat ik zelf het abonnement niet heb afgesloten en dat beweerde ik ook niet. De aanbieder kan echter ook geen 100% waterdicht bewijs geven dat ik het abonnement zou hebben afgesloten. Wel moet ik bij het versturen van het formulier al van te voren akkoord gaan met het bewijs van de aanbieder. Verder krijg ik in het formulier zelf niet de mogelijkheid om verdere toelichting te geven. En dus ook niet dat ik kenbaar heb gemaakt het abonnement NIET te willen. hopelijk ben ik zo duidelijker.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi DDK3,

Ik wil je meteen even geruststellen: negen van de tien keer worden deze kosten gewoon door ons vergoed, omdat wij ons ervan bewust zijn dat sommige diensten misbruik maken van klanten. Echter blokkeren wij deze diensten niet automatisch, omdat er veel klanten zijn die hier wel gebruik van willen maken.

Ik zie dat je de blokkade voor FTMSC al hebt geactiveerd, helemaal top! Dat is een goede stap als je deze diensten niet wilt gebruiken. Daarnaast is inderdaad het onderzoeksformulier een goede volgende stap. Ik kan me voorstellen dat het lastig is dat je geen toelichting kunt geven, maar nogmaals: wij vergoeden de kosten echt als deze onterecht zijn! Daar hoef je je dus geen zorgen om te maken.

Meer antwoorden op vragen rondom FTMSC kun je in dit topic vinden. Heb je nog meer vragen, laat het mij dan gerust weten!
Helaas kan ik niet akkoord gaan met

Blijkt uit de opgevraagde gegevens dat je op de hoogte was van de voorwaarden en akkoord bent gegaan met de kosten van de dienst, dan kunnen wij niet overgaan tot het vergoeden van de kosten.

want:
- Tmobile vraagt aan de aanbieder "was dit nummer op de hoogte van de voorwaarden en akkoord gegaan met de kosten"
- Aanbieder zegt "ja, dit is bewijs"
- Wanneer ik het formulier zou hebben ingevuld, zou ik van te voren akkoord zijn gegaan met het bewijs, heb ik geen mogelijkheid me te verweren en heb ik zelfs niet de mogelijkheid om zelf met bewijs te komen.

Dan kan je me hier op het forum wel gerust stellen, maar daar heb ik niets aan. Dat formulier deugt gewoon niet....
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Ddk3,

Ik snap je twijfels heel goed hoor! Maar nogmaals: op die manier gaan wij niet te werk en daarom worden de kosten eigenlijk bijna altijd gewoon vergoed. Uiteraard nemen wij jouw feedback ter harte, maar op dit moment zal het formulier niet worden aangepast. Ik kan je echter écht aanraden het formulier in te vullen en dan krijg je de kosten hopelijk snel terug!

Voor nu wens ik je alvast een heel fijn weekend!
Ik he precies hetzelfde gehad afgelopen weken, ook dat onderzoek laten doen en er kwam als antwoord in iets nettere bewoordingen uit "eigen schuld dikke bult".
Dus dat er 9 van de 10x gewoon vergoed word is onzin, of ik ben toevallig nummer 9.

Gameplaneet (na mijn eigen onderzoek) abonneert je al direct na het klikken op een banner.
Zodra je er per ongeluk op klikt zit je er al aan vast.
Volgens de mensen die je aanvraag behandelen moet je specifiek akkoord gaan met de abonnement dienst, maar dit is dus onzin!

Wat wel opvalt is dat ik alleen nog maar tmobile slachtoffers heb gezien.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Creye,

Ik heb meteen met je meegekeken en zie het inderdaad. Wat jammer dat de kosten niet vergoed zijn na onderzoek. Ik heb je hier nog even een privéberichtje over gestuurd. Heb je die ontvangen?

Reageer