Beantwoord

Ongeauthoriseerde transacties

• 23 september 2019
  • 2 reacties
  • 523 Bekeken

Hallo allemaal.

Ik ben Frans en zit nu al meer dan een maand met een probleem.
In Juli kreeg ik een rekening met 200 euro aan transacties die zijn gemaakt op een spel die ik niet speel.
Dus ik heb nu al een paar keer met Google Play en T-Mobile gebeld, uiteindelijk "Transactie ID" opgevraagd en binnen gekregen en doorgegeven aan Google.
Google kan niets vinden en kan uiteindelijk niet zeggen waar mn geld heen is gegaan.
Dus ze zeiden bij google, gewoon het geld terug vragen T-Mobile kan dat.
Dus naar T-Mobile gebeld en een link gekregen voor een onderzoek, onderzoek zegt, je moet naar Google.
Maar Google weet niet waar het heen is gegaan en het is gewoon steeds vingertje wijzen en me doorsturen naar de ander.
Weet iemand wat ik nu moet doen? Support kan me niet echt helpen.
Weet iemand trouwens ook toevallig hoe er aankopen via mijn abonnement gemaakt kunnen worden zonder mijn telefoon te hebben.
Het spel is niet eens geinstalleerd waar het naar toe is gegaan, wat waarschijnlijk Castle Clash heet.
icon

Beste antwoord door David 26 september 2019, 14:14

Hoi Frans,

Welkom op onze Community!

In ons systeem zie ik terug dat je eergister mijn collega hebt gesproken en dat dit verder voor je wordt uitgezocht, dus dat is goed nieuws!

Het is wel opmerkelijk dat iemand anders op jouw aansluiting kosten zou kunnen maken. Had je iemand misschien toegang gegeven op jouw mobiele telefoon en diegene is er vandoor gegaan op Castle Clash? Hoe dan ook zal dit tot op de bodem worden uitgezocht, zodat het duidelijk wordt hoe dit is gebeurd.

Als wij in de tussentijd nog iets voor je kunnen doen, laat het ons weten, Frans!
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hoi Frans,

Welkom op onze Community!

In ons systeem zie ik terug dat je eergister mijn collega hebt gesproken en dat dit verder voor je wordt uitgezocht, dus dat is goed nieuws!

Het is wel opmerkelijk dat iemand anders op jouw aansluiting kosten zou kunnen maken. Had je iemand misschien toegang gegeven op jouw mobiele telefoon en diegene is er vandoor gegaan op Castle Clash? Hoe dan ook zal dit tot op de bodem worden uitgezocht, zodat het duidelijk wordt hoe dit is gebeurd.

Als wij in de tussentijd nog iets voor je kunnen doen, laat het ons weten, Frans!
Hallo David,

Eigenlijk zou ik gisteren terug gebeld worden en heb te vergeefs gewacht, hopelijk snel antwoord daar op.
Nee het is niet mogelijk geweest voor iemand om met mijn mobiele telefoon aankopen te doen.
Ten 1e staat Castle Clash niet op mijn telefoon, ten 2e ik geef mn telefoon nooit weg en 3e ik woon samen met mijn oma en die kan mn telefoon nog niet raak kijken.
Daarnaast livestream ik mn game elke avond dus het kan ook niet zo zijn dat iemand mn telefoon ongemerkt heeft gepakt (en dan mn code nog eens zou weten).

Het is wel super irritant dat ik de heletijd van Google naar T-Mobile wordt gestuurd.
Daarnaast heb ik nog 200 euro aan belkosten gehad voor google...
Een manier waarop ik dat terug kan krijgen?
Beetje achterlijk om eerst 200 euro aan kosten te krijgen die ik niet heb gemaakt en dan 200 euro te moeten betalen om dat 1e probleem op te lossen (wat nog niet is gebeurt).
Oh en zeg eens "probeer google"😐

Reageer