Beantwoord

Ongevraagd aangemeld op betaalde mobiele internet dienst

Beste Tmobile,

Vandaag heb ik de volgende SMS ontvangen:

Afzender: Downloader

'Gratis bericht: je gebruikt abonnement 'Downloader', kosten zijn €5,00/Week, Onb. Toegang. Ga naar http://ma3.co/register/NL Afmelden: payinfo.nl'

Ik heb nergens op geklikt en ben ook nergens mee akkoord gegaan maar er is nu €5,- (4,13 excl btw) van mijn telefoonrekening afgeschreven.
Ik kan niet zien wat het nummer van de afzender is van de sms. Ik heb me gelijk afgemeld voor de service via payinfo.nl alleen is er dus wel al 5 euro betaald.

Dit zijn de details verkregen via payinfo.nl, 'Betaling inzake downloader':

Prijs: €5,00
Transactiedatum: 30-07-2017 13:44
Soort transactie: Koop abonnement
Website dienst: http://ma3.co/register/NL
Aanbieder: Marvel Media
Website aanbieder: http://ma3.co/register/NL
Helpdesk aanbieder: support@ilovemobi.com

Hoe kan ik zorgen dat de betaalde €5,- teruggestort wordt en hoe kan ik zorgen dat dit in de toekomst niet nogmaals gebeurd?

Met vriendelijke groet,

Floris
icon

Beste antwoord door Poco-Loco 30 juli 2017, 19:40

Hallo Floris en Roediman,

Dit soort dingen gebeuren door (vaak) per ongeluk op advertenties te klikken of andere reclames, soms zelfs gewoon willekeurig... Het is een bekend probleem, doch T-Mobile is erg coulant in deze zaken.

Als je naar www.payinfo.nl gaat kan je zien welke en of er sms-diensten zijn aangemeld. Deze diensten kan je daar afmelden, maar je kan ook in My T-Mobile betaalde diensten via sms, zogeheten FTMSC diensten en lang en breed uitgelegd in dit topic, blokkeren. Als je wel van tijd tot tijd die diensten wenst te gebruiken (er zijn er velen) dan is dat weliswaar geen optie, maar dien je goed in de gaten te houden of er geen foutieve tussen zitten. (meldt af wat niet klopt en evt. blokkeer).

Heb je dus, zoals hier, ongevraagde sms-jes, dan kan je ook een onderzoek starten waarin de dienst een bevestiging moet overhandigen dat jij wel om die dienst hebt gevraagd. Kunnen ze dat niet, dan krijg jij de onterechte kosten terug.

Dit formulier kun je hier vinden: https://www.t-mobile.nl/my/onderzoekfactuur

Hopelijk lukt het, vaak is het inderdaad door hun niet te bewijzen 😉
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

13 reacties

yep zelfde laken een pak..
4,13 = 5 euro in kwijt.aan .ilovemobi..van...Marvel Media

IK WIL GEEN EXTRA KOSTEN..STOPPEN DEZE ONGEIN...
waar kan ik aanvinken dat ik geen enkele machtiging geef aan wie dan ook?
Hallo Floris en Roediman,

Dit soort dingen gebeuren door (vaak) per ongeluk op advertenties te klikken of andere reclames, soms zelfs gewoon willekeurig... Het is een bekend probleem, doch T-Mobile is erg coulant in deze zaken.

Als je naar www.payinfo.nl gaat kan je zien welke en of er sms-diensten zijn aangemeld. Deze diensten kan je daar afmelden, maar je kan ook in My T-Mobile betaalde diensten via sms, zogeheten FTMSC diensten en lang en breed uitgelegd in dit topic, blokkeren. Als je wel van tijd tot tijd die diensten wenst te gebruiken (er zijn er velen) dan is dat weliswaar geen optie, maar dien je goed in de gaten te houden of er geen foutieve tussen zitten. (meldt af wat niet klopt en evt. blokkeer).

Heb je dus, zoals hier, ongevraagde sms-jes, dan kan je ook een onderzoek starten waarin de dienst een bevestiging moet overhandigen dat jij wel om die dienst hebt gevraagd. Kunnen ze dat niet, dan krijg jij de onterechte kosten terug.
Dit formulier kun je hier vinden: https://www.t-mobile.nl/my/onderzoekfactuur

Hopelijk lukt het, vaak is het inderdaad door hun niet te bewijzen 😉
bedankt poco loco... heb alles op uit gezet.. ik kan me voorstellen dat Marvel Media op deze manier miljoenen binnen harkt. ik heb dus geen zin om een hoop werk te doen voor mijn 5 euro... maar ronduit belachelijk dat dit mogelijk is,

Ik ontvang geen smsjes want mijn simcard zit in mijn router.. makkelijk slachtoffer dus...
Ook hier hetzelfde, ook na alles geblokkeerd te hebben kregen we nog een melding, maar nog geen betaling gezien van deze tweede melding. Wel bijzonder. Kan dit zomaar of is dit internetfraude? Ook wij hebben nergens op geklikt.

Wij hopen dat hier snel wat aan gedaan kan worden!
ja dit is internetfraude, en ja dat kan zomaar... te gek voor woorden!
Even voor de duidelijkheid, het steken van een Go Unlimited in een mifi-router is tegen de voorwaarden van T-Mobile.

Dat mag niet en een Go abonnement is uitsluitend bedoeld voor in mobiele telefoons. Dat je nu een makkelijk slachtoffer bent is meer je eigen schuld dan T-Mobile en komt waarschijnlijk doordat je een mobiel nummer hebt gebruikt in plaats van een correcte ISP lijn.

Er is 4G voor Thuis als dienst en het zou me niks verbazen als je nu juist gevoeliger bent doordat je op de verkeerde wijze een 06 nummer aan het gebruiken bent.

Wat betreft T-Mobile, 'we' hebben hier op het forum nog niemand gezien die er op is aangesproken, afgesloten of op andere wijze een rekening voor heeft gehad, maar je bent technisch wel aansprakelijk te stellen voor meerkosten etc. door het verkeerd gebruik van je Go abonnement.

Dat houdt me echter niet tegen om wel te adviseren de klachten in te voeren, want het blijft inderdaad een vorm van fraude (geen internetfraude, meer een vervalsing van aanmelding/documentatie richting T-Mobile) en dat mag zeker gemeld worden.
Dat dit tegen de voorwaarden is heb ik inmiddels begrepen..Ik stel dan ook voor dat je de medewerkers in de shop beter instrueerd! Ik ben een shop binnen gestapt en heb mijn probleem uitgelegd (ik woon in een buiten gebied) enfin ik moest nog praten als brugman om niet met een 2 jarig abbo naar buiten te lopen.! Dus ipv van dat je nu eigen schuld gaat lopen roepen graag mijn abbo omzetten naar internet voor thuis en de prutsers ontslaan.!!!
En jij moet echt beter lezen... wat staat er onder mijn posts?

Dit is een klantenforum, een forum voor klanten. 'We' zijn geen medewerkers hier en dat jij iets geregeld / aangesmeerd hebt gekregen verandert de legaliteit niet. Daarna erachter komen wat de gevolgen zijn is alles behalve de schuld van T-Mobile.

Verder, het is jouw woord dat de medewerker het verkeerd heeft gedaan, want 4G voor Thuis bestaat al langer dan een Go abonnement. Jouw uitleg van een buitengebied is namelijk direct een 4GvT advies, dus ik geloof het niet.

Helemaal niet als je gaat beweren dat je moest 'praten als brugman' om schijnbaar een 1 jarig abonnement af te sluiten. Doch, het is wel een fenomeen dat de schuld snel bij de verkopers wordt gelegd als de klant duidelijk ook fouten heeft gemaakt.

Geen bewijs, maar het maakt mij sceptisch over jouw verhaal... en daar mag je vorige bezoekers voor bedanken.

Of er zaken omgezet kunnen worden, geen idee, maar daarvoor zal een moderator dit topic (na gemiddeld 24 tot 48 uur) moeten oppakken en door moeten geven aan collega's.
Jij bent echt niet lekker he?
Ik dacht inderdaad dat ik sprak met een medewerker, dat blijkt nu gewoon een betweter te zijn.. zeg de groeten en je medicijnen optijd nemen.. Ik bel wel morgen wel met iemand van tmobile.. dat lukt vast een stuk beter...
Bij deze nog de huisregels....

Maar bedankt dat je mijn punt extra kracht bij zet.
Zodra mensen op de persoon gaan spelen, hun titel of functie gaan noemen of over het algemeen gaan dreigen met zaken als Kassa, Radar of Consumentenbond, is het altijd een goed teken voor ons 'betweters'.

Na argumenten komen er andere vormen waarmee ze de waarde en validiteit van antwoorden onderuit proberen te halen. Een vrij standaard reactie om de aandacht weg te nemen van diens eigen fouten en verantwoordelijkheid voor de situatie.
Spaar je nonsens voor een ander. Ik bel morgen wel met iemand die ergens van weet..
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Roediman,

In onze huisregels is ook opgenomen dat we hier respectvol met elkaar omgaan. Onze Klantexpert Poco-Loco heeft je van een goed antwoord voorzien, zowel over de mobiele diensten als de voorwaarden van Go Unlimited. In zijn handtekening staat duidelijk aangegeven dat hij ook een klant is, net als jij.

Aangezien er al een algemeen topic over dit onderwerp is gaat dit topic op slot. Als je nog verdere vragen hebt, dan helpen we daar natuurlijk bij, zolang dit op een normale toon kan gebeuren.