Beantwoord

Onterecht automatische incasso

• 30 juni 2017
  • 4 reacties
  • 300 Bekeken

Op 30 mei is onterecht 50 euro afgeboekt met factuur nr 901295263492. We hadden het abonnement per mei opgezegd. Ik heb daarom dit bedrag teruggeboekt. Zou u de automatische incasso willen stoppen? Het gaat om 4G thuis,

Vr groeten, Christine
icon

Beste antwoord door Hajar 3 juli 2017, 11:32

Hi Christine,

Je factuur van 22/05 geldt voor de periode van 17/05 tot en met 16/06. Het systeem heeft je opzegging toen nog niet herkend dus vandaar dat je een volledige maand in rekening hebt gekregen. Je betaalt namelijk altijd een maand vooruit met jouw factuur. Vervolgens is je abonnement per 02/06 stopgezet. Daarom heb je nu de periode van 02/06 tot en met 16/06 vergoed gekregen. Je krijgt voor die periode €24,20 terug. Maar de dagen dat je nog wel gebruik hebt gemaakt van je abonnement moet je natuurlijk wel gewoon betalen. Die credit is een verrekening met je laatste factuur omdat je daar de volledige maand hebt betaald. Het is dus niet de bedoeling dat je heel dat bedrag storneert, want je moet wel betalen voor de periode tot 2 juni. Als dat is betaald dan ontvang je geen automatische incasso's meer. Controleer op My T-Mobile of er nog iets openstaat.

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt. 🙂
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Christine,

Je factuur van 22/05 geldt voor de periode van 17/05 tot en met 16/06. Het systeem heeft je opzegging toen nog niet herkend dus vandaar dat je een volledige maand in rekening hebt gekregen. Je betaalt namelijk altijd een maand vooruit met jouw factuur. Vervolgens is je abonnement per 02/06 stopgezet. Daarom heb je nu de periode van 02/06 tot en met 16/06 vergoed gekregen. Je krijgt voor die periode €24,20 terug. Maar de dagen dat je nog wel gebruik hebt gemaakt van je abonnement moet je natuurlijk wel gewoon betalen. Die credit is een verrekening met je laatste factuur omdat je daar de volledige maand hebt betaald. Het is dus niet de bedoeling dat je heel dat bedrag storneert, want je moet wel betalen voor de periode tot 2 juni. Als dat is betaald dan ontvang je geen automatische incasso's meer. Controleer op My T-Mobile of er nog iets openstaat.

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt. 🙂

Naam: T-MOBILE NETHERLANDS B.V.Omschrijving: ARNLNL2001364905IBAN: NL06COBA0637053753Kenmerk: ARNLNL2001364905Machtiging ID: B0001852492-0004012725-02Incassant ID: NL12T2N333034180000Doorlopende incassoValutadatum: 24-01-2020

T-Mobile heeft onterecht bij mij geld ingehouden, want ik heb helemaal géén abonnement bij T-MOBILE.

Ik wil graag weten waarom dit gedaan is.

Alvast bedankt voor de medewerking.

Reputatie 6
Badge +4

Hi @HarryZ 

Goed dat je dit aangeeft, klopt het dat je klant bent van Tele2? in dat geval snap ik de verwarring en ga je voorzien van meer duidelijkheid! Door de fusie zijn T-Mobile en Tele2 officieel 1 bedrijf. Hierdoor is het mogelijk dat je als Tele2 klant een incasso krijgt met de naam T-Mobile. Dit is éénmalig en zal vanaf februari weer Tele2 zijn. Geen zorgen dus, je hebt gewoon betaald voor je abonnement bij Tele2, als je inlogt op mijn Tele2 dan vind je dit ook terug. Helemaal in orde dus! :grinning:

Beste Evy,

Dank je wel. Ik heb de fusie gewoon gemist. 

Reageer