Beantwoord

Onterecht openstaande betaling

Hallo,

Ik kreeg net een smsje dat er nog een betaling open staat. Echter dit bedrag heb ik op 30-5-2017 om 20:58 betaald via de acceptemail. In de header van deze mail staat dus ook betaald en bovengenoemde datum en tijd. Wel is dit met een ander rekeningnummer dan normaal betaald, maar op zich zou dat gewoon moeten kunnen lijkt me. Ik heb al een keer eerder gehad dat een acceptmail later verwerkt werd, maar 14 dagen later is wat aan de late kant? Ik wil liever niet geblokkeerd worden, dus zou fijn zijn als iemand op zoek kan gaan naar mijn betaling?

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Thalina 15 juni 2017, 15:54

Hoi Amy,

Ik begrijp heel goed dat je wilt weten wat er precies aan de hand is! Ik heb gelijk in het systeem gekeken en ik zie het volgende: mijn collega heeft vanochtend gekeken of jouw betaling binnen is gekomen en heeft aangegeven dat dat het geval is. Alleen blijkt dat ze naar een verkeerde betaling heeft gekeken. Zij heeft gekeken naar jouw laatste factuur van 12/06 en hiervoor is het incassoverzoek verstuurd op 14/06. Deze factuur wordt rond 22/06 van jouw rekening afgeschreven. Zij heeft dus over het hoofd gezien dat dit nog afgeschreven moest worden en dat dit niet een inkomende betaling van jou was. Sorry daarvoor!

Je geeft aan dat je op 30/05 een bedrag naar ons hebt overgemaakt via een Acceptmail. Kan het zijn dat je gewoon via My T-Mobile met iDeal hebt betaald? We werken namelijk niet meer met Acceptmails. Kun je aangeven hoe je precies hebt betaald? Ik zie dat vanmiddag ook nog een andere collega hebt gesproken via de chat en dat zij heeft uitgelegd dat wij dit voor je willen uitzoeken! Ik heb jou zojuist ook nog een e-mail gestuurd met alle informatie even op een rijtje. Kun je deze stappen volgen en ons de informatie mailen via het e-mailadres dat in de mail staat vermeld? We doen heel hard ons best om het zo snel mogelijk uit te zoeken. Naar verwachting duurt het ongeveer vijf werkdagen.

Sorry voor de verwarring die er is ontstaan! Als je nog aanvullende vragen hebt, stel ze gerust. Ik help je graag!
Bekijk origineel

10 reacties

Oh, ik merk dat ik al geblokkeerd ben. Niet zo heel handig dat het smsje verstuurd wordt vlak voor de klantenservice sluit (ik las het een kwartier later) en je vervolgens direct geblokkeerd wordt, nu kan ik de klantenservice niet meer bellen 🙂 snap wel dat het komt omdat ik meer betaalproblemen heb gehad, maar tooch jammer aangezien ik twee weken geleden al betaald heb 🙂
Opgelost via de chat, betaling is toevallig vandaag verwerkt (hoop wel dat er niet nog administratie kosten bijkomen, aangezien ik wel op tijd betaald heb, alleen de verwerking ruim 2 weken geduurd heeft) kan alleen het topic niet meer verwijderen?
Hmm, nu zie ik bij online betalen dat het bedrag nog open staat, alleen de huidige factuur is verwerkt, niet de zogenaamd achterstallige betaling. Kan het zijn dat mijn betaling zoekgeraakt is?
Badge +13
Of het bedrag wat je betaalde is verwerkt met de laatste factuur.
Waren de bedragen hetzelfde?
Nee, twee verschillende bedragen en het volgens hun nog openstaande bedrag isisook ook precies gelijk aan het bedrag wat ik al heb overgemaakt (de laatste factuur was een lager bedrag, dus dan zou het openstaande bedrag in ieder geval deels afgenomen moeten zijn). Sowieso was het geen overboeking, maar via de acceptmail, dus gaat dan via iDEAL en kan ik ook zelf geen omschrijving aan toevoegen.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Amy,

Ik begrijp heel goed dat je wilt weten wat er precies aan de hand is! Ik heb gelijk in het systeem gekeken en ik zie het volgende: mijn collega heeft vanochtend gekeken of jouw betaling binnen is gekomen en heeft aangegeven dat dat het geval is. Alleen blijkt dat ze naar een verkeerde betaling heeft gekeken. Zij heeft gekeken naar jouw laatste factuur van 12/06 en hiervoor is het incassoverzoek verstuurd op 14/06. Deze factuur wordt rond 22/06 van jouw rekening afgeschreven. Zij heeft dus over het hoofd gezien dat dit nog afgeschreven moest worden en dat dit niet een inkomende betaling van jou was. Sorry daarvoor!

Je geeft aan dat je op 30/05 een bedrag naar ons hebt overgemaakt via een Acceptmail. Kan het zijn dat je gewoon via My T-Mobile met iDeal hebt betaald? We werken namelijk niet meer met Acceptmails. Kun je aangeven hoe je precies hebt betaald? Ik zie dat vanmiddag ook nog een andere collega hebt gesproken via de chat en dat zij heeft uitgelegd dat wij dit voor je willen uitzoeken! Ik heb jou zojuist ook nog een e-mail gestuurd met alle informatie even op een rijtje. Kun je deze stappen volgen en ons de informatie mailen via het e-mailadres dat in de mail staat vermeld? We doen heel hard ons best om het zo snel mogelijk uit te zoeken. Naar verwachting duurt het ongeveer vijf werkdagen.

Sorry voor de verwarring die er is ontstaan! Als je nog aanvullende vragen hebt, stel ze gerust. Ik help je graag!
Goh, ik heb toch echt via een acceptemail betaald, die ik op 29 mei ontvangen heb. Het wordt steeds spannender haha. Aangezien het precies het bedrag betrof minus een teruggave die ik nog kreeg van jullie, denk ik toch dat deze wel van jullie afkomstig is. (Afzender was acceptemail@t-mobile.nl Rekeningnummer was NL 92BNPA0227680677, gelijk aan die van een eerdere acceptemail, die ook later verwerkt werd, zag ik in mijn vorige topic) Ik heb de screenshot hiervan en van de afschrijving al verstuurd naar zoekgeraaktebetaling, alleen niet met onderwerp zoekgeraakte betaling, maar "betaling accept e-mail kwijt".
Hoop dat het snel opgelost wordt, de wijze les is beter gewoon op tijd betalen 😉 (al weet ik niet of dat lukt met de huidige factuur van 12 juni, hierop staan de kosten voor handmatige overboeking, denk dat de incasso is stop gezet vanwege het mislukken, heb het nu handmatig weer terug gezet,dacht eigenlijk dat ik deze nog zelf moest overboeken, maar lees in de reactie dat het toch via incasso gaat. Hou mijn lijst bij mn bank maar even in de gaten, of het echt wel automatisch gaat :))
Reputatie 7
Badge +20
Hey Amy,

Het is inderdaad wel enigszins raadselachtig! :S

Van wie had je de Acceptmail gekregen of was dat een automatisch bericht? Medewerkers van T-Mobile konden dit namelijk sturen, maar daar werken we dus niet meer mee. Was het misschien een reminder van de betaling waar een link naar iDeal in stond?

Als je alle gegevens hebt opgestuurd naar de afdeling zoekgeraakte betalingen, dan ga ik er vanuit dat zij dit spoedig voor je uitzoeken en oplossen! Zoals mijn collega Thalina al aangaf kan dit een aantal werkdagen duren.

Als wij je in de tussentijd nog ergens bij kunnen helpen, dan horen we dat graag van je!
Hoi,

Het was inderdaad een automatische e-mail die ik ontvangen heb, heb daarvoor geen contact gehad met T-Mobile. In principe stond in de acceptmail wel een link naar iDeal, alleen hoefde ik daarvoor niet in te loggen bij My T-Mobile. Bijgesloten een screenshot van de mail.

Ik heb nog niets gehoord van de zoekgeraakte betaling en het bedrag staat nog steeds open. Morgen is de termijn van 5 werkdagen pas verstreken. Mocht ik dan ook nog niets vernemen, ik geloof dat ik nu een uitstel van betaling voor 10 dagen heb gekregen, betekent dat dan dat ik zondag weer geblokkeerd word? Zou wel prettig zijn als dat niet weer gebeurt namelijk, zeker aangezien jullie op zondag niet bereikbaar zijn om de blokkade weer op te heffen.
Reputatie 4
Hoi Amy,

Dank je wel voor jouw reactie!

Ik ben meteen in het systeem gaan kijken ik zie dat mijn collega's jouw e-mail met alle gegevens hebben ontvangen. Ze zijn er in elk geval mee bezig en ik ga ervan uit dat het voor het weekend geregeld zal zijn. Nomaals sorry voor alle ongemak die je hebt ervaren. Ik hoop dat het snel wordt opgelost.

Mocht er iets gebeuren of toch een blokkade krijgen, laat het ons dan meteen weten, dan kunnen wij je direct helpen!

Reageer