Beantwoord

Onterechte blokkade door T-Mobile

Beste T-Mobile,

Helaas heb ik vandaag moeten constateren dat jullie m'n mobiele nummer hebben geblokkeerd voor uitgaande telefoontjes en internet. Erg frustrerend, want dit maakt het contact opnemen met jullie ontzettend moeilijk. Daarbij is het gebruik maken van my tmobile account voor 24 uur niet mogelijk, omdat jullie site bleef haperen toen ik wilde inloggen en schijnbaar een verkeerd wachtwoord had ingetikt. Ik gebruik om die reden maar een ander account van iemand anders. Voor mijn gegevens graag een contactpersoon of mail waar ik die naar kunnen sturen, inclusief alle bewijzen.

Kortom, wat een gedoe is het toch weer om klant bij jullie te zijn.

Mijn klacht is als volgt; Ik ben al zeker 9 jaar klant bij jullie (inclusief Orange-periode meegerekend, die jullie hebben overgenomen), en nimmer heb ik contractsaanbiedingen gehad of een voorstel bij m'n verlenging. Dat maakte mij primair niet uit, want ik was tevreden over jullie alhoewel ik wel het gevoel had "niet gewaardeerd te worden" ondanks hoge bedragen die ik betaalde.
Twee jaar geleden heb ik een iPhone abonnement afgesloten voor een fiks bedrag. 80/90 euro per maand als ik mij niet vergis. Kort daarna werd bij jullie eindelijk het onbeperkt bellen geïntroduceerd. Ik heb meerdere maken gebeld en aangegeven dat ik daar enorme interesse in heb en dat het niet rechtvaardig is om nieuwe klanten minder te laten betalen per maand voor onbeperkt bellen, en ik als trouwe klant betaal 1/3 meer dan hen per maand voor beperkte belminuten. Mij werd verteld dat dit nu zo eenmaal is, eventueel een extra bundel van 20 euro bovenop mijn maandelijkse totale kosten, en anders het contract kon ontbinden en de resterende termijnen kon betalen. Ik was enorm flabergasted over jullie service hierin. Uiteraard aangegeven dat ik hier geen interesse in heb en hield een bittere smaak over aan tmobile als concept en service.
Onlangs heb ik tmobile gebeld voor een betalingsregeling voor twee hele hoge facturen, en ook zo afgesproken. Toen kreeg ik mij toch een schrik van jewelste, namelijk uw medewerker vertelde mij "mevrouw mag ik adviseren onbeperkt bellen aan te schakelen, sterker nog wij hebben voorwaarden waarbij jij precies je maandbedrag betaalt voor onbeperkt internet en meer bellen". Ik wist oprecht niet wat ik hoorde en heb dit toen ook aangekaart.
Uw collega vroeg toen of ik nooit een sms of mail heb gekregen met dat dit al eind vorig jaar/begin dit jaar mogelijk was, en anders of dat nooit is aangekaart tijdens m'n telefonische contacten met tmobile dit jaar. Ik antwoordde uiteraard natuurlijk niet, anders had ik hier zeer zekers voor gekozen.
Ik heb toen m'n betalingsregeling afgesloten en heb mezelf meteen laten doorverbinden naar de afdeling die gaat over het ontbinden van contracten, omdat mijn contract over plus minus een maand afloopt. En hier komt het weer: nog nooooooit heb ik een telefoontje, mailtje of sms gehad met een voorstel van jullie zijde of een aanbieding. In negen jaar, terwijl er in m'n omgeving en op het forum andere geluiden zijn, is voor mij blijk dat ik voor jullie een secundaire waarde heb. Vervolgens dus getracht m'n contract te ontbinden, en kreeg toen de juridische onjuiste mededeling dat zolang m'n betalingsregeling loopt ik nooit kan ontbinden, zelfs als mijn contract een einddatum heeft. Het spreekt voor zich dat dit tegen alle verbintenisrechtelijke artikelen en consumentenrecht gaat. Voorts ben ik doorverbonden en stelde een medewerker voor m'n contract aan te passen in ieder geval, maar dat dat alleen mogelijk zou zijn als ik het eerste termijn van m'n betalingsregeling al betaald heb. Nog gevraagd of dit een probleem zou opleveren met de automatische incasso voor m'n betalingsregeling, nee verzekerde hij mij. Hij stuurde mij een acceptmail en ik heb via iDeal het bedrag betaald en een paar dagen later teruggebeld. En toen wist niemand van moet voorstel wat de collega had gemaakt, na bijna een uur aan de telefoon te hebben gezeten kon m'n eindelijk daad bij woord voegen en ben ik per ingang van het telefoongesprek overgeheveld naar onbeperkt bellen.

En vandaag ben ik doodleuk en volledig onterecht geblokkeerd voor uitgaande diensten en internet, en is er geen mogelijkheid om contact met jullie op te nemen. Erg frustrerend!

Opgesomd zijn dit de punten die ik graag zsm opgelost wil hebben:
1) Blokkade van m'n telefoon, dit graag per direct.
==>blokkade is volledig onterecht, en heb hier bewijs voor.
2) ik wil iemand van afdeling bezwaar spreken die wel bereid is mij serieus te nemen, en een oplossing voor de afgelopen twee jaar van vervelende service. Een voorstel dat ik wil doen, is dat tmobile vanaf het moment dat het mogelijk was onbeperkt te bellen mijn facturen herberekend tot de overheveling naar onbeperkt bellen. Het zou van service getuigen dat jullie ook rekening houden met het gegeven dat er nu meer MB internet wordt geboden (5000 mb als ik mij niet vergis tov de 2000 mb, en 5 euro die er betaald moest worden voor als je opnieuw 200 MB wilde). Dit betreft dus inclusief de facturen waar de de betalingsregeling over gaat.
3) indien er een rechtvaardige oplossing voor punt 2 geboden kan worden, dan ben ik bereid te onderhandelen over het verlengen van mijn abonnement.

Ik hoop dat jullie mij eindelijk de service willen bieden die jullie pretenderen aan trouwe klanten (9 jaar noem ik behoorlijk trouw) te geven.

Ik hoor graag vandaag dat m'n blokkade eraf is gehaald, en over het andere wil ik graag met jullie in dialoog.

Met vriendelijke groet,

N., trouwe klant T-Mobile
icon

Beste antwoord door Gwendolyn70 17 september 2014, 11:31

Hoi,

Dit is een klantenforum, je kunt hier je vraag voorleggen aan medeklanten.
Na een aantal dagen pakt een moderator de niet-beantwoorde topics op.

Je stelt hele inhoudelijke vragen, waar wij medeklanten je niet mee kunnen helpen.
Dus zul je een reactie van een moderator af moeten wachten. Momenteel kan dat langer duren dan gewenst, omdat het heel druk is.

Vandaag.. en per direct .. zoals je vraagt, gaat dus zeker niet lukken via dit forum.

Bekijk origineel

2 reacties

Hoi,

Dit is een klantenforum, je kunt hier je vraag voorleggen aan medeklanten.
Na een aantal dagen pakt een moderator de niet-beantwoorde topics op.

Je stelt hele inhoudelijke vragen, waar wij medeklanten je niet mee kunnen helpen.
Dus zul je een reactie van een moderator af moeten wachten. Momenteel kan dat langer duren dan gewenst, omdat het heel druk is.

Vandaag.. en per direct .. zoals je vraagt, gaat dus zeker niet lukken via dit forum.
@ gwendolyn70, bedankt voor je advies/info, maar zoals je wellicht hebt kunnen lezen ben ik geblokkeerd voor uitgaande diensten inclusief klantenservice van T-Mobile.

Verder zijn/waren de volgende opties dan enkel mogelijk:
- een niet verstuurbare contactformulier, met een verwerkingsvermogen van 3 werkdagen.
- Twitter, met een select aantal te gebruiken tekens, en met een gemiddelde wachttijd van 1 uur en 44 minuten. ...waarbij er bij mij na 3 uur en 40 mij nog geen antwoord is en de beheerder nog tweets van 6 uur geleden aan het beantwoorden is. Ook dan krijg ik nog eerst de vraag om in een prive bericht mijn gegevens te sturen, wat op voorhand (omdat ik die vraag reeds kon voorspellen) niet mogelijk is zonder dat tmobile en ik "vrienden" worden op Twitter. Daarna mag je weer wachten op de verwerkingstijd van m'n priverbericht.
- facebook; reeds gedaan, nog geen reactie en een verwerkingstijd van 7 uur en 20 minuten.
- chat, die de hele dag niet mogelijk schijnt te zijn.

Tja, voor mij is dit het enige medium wat dan nog over blijft. Uiteraard was het nimmer de bedoeling mijn info voor te leggen aan medeklanten, maar een betrokken moderator (die zijn actief momenteel zoals ik een uur geleden heb gezien) die bereid is m'n zaak spoedig op te pakken, bij gebrek aan betere opties.

Mvg

Reageer