Beantwoord

Onverklaarbaar hoog datagebruik september 2013

  • 18 oktober 2013
  • 1 reactie
  • 308 Bekeken

Dit betreft het abonnement van mijn stiefvader (de account waaronder dit gepost is)
Zoals de titel aangeeft is er in september onverklaarbaar veel data gebruikt bij dit abonnement. Zie volgende lijst:
08.09.13 Internet 90112 KB
09.09.13 Internet 300032 KB
10.09.13 Internet 343040 KB
11.09.13 Internet 279552 KB
12.09.13 Internet 443392 KB
13.09.13 Internet 479232 KB
14.09.13 Internet 405504 KB
15.09.13 Internet 226304 KB
16.09.13 Internet 339968 KB
17.09.13 Internet 252928 KB
18.09.13 Internet 314368 KB
19.09.13 Internet 114688 KB
20.09.13 Internet 307200 KB
21.09.13 Internet 353280 KB

Hiervoor en hierna is er op dit abonnement gemiddeld 4 a 5 MB per dag verbruikt. 
Deze klant gebruikt een iPhone 4 die in die periode nog op de laatste versie van IOS 6 draaide. (gebruikt sind 2 weken nu IOS 7)
Hij kan het dataverbruik absoluut niet plaatsen.
Als hij thuis is maakt hij gebruik van de vaste internetverbinding via wifi.
Automatische updates van apps staan uit, dit doet hij altijd handmatig via de wifi verbinding.
Hij kijkt geen youtube filmpjes als hij niet via wifi zit.
Hij luistert geen muziek via de iPhone.
iCloud staat uit.
Hij heeft geen problemen gehad met email (Google gaf aan dat dit een mogelijke oorzaak zou kunnen zijn als er een mailtje blijft hangen in de outbox) De enige mailtjes die vanaf de telefoon worden verstuurd zijn simpele textmailtjes via gmail.
Hij heeft geen apps geinstalleerd staan die continu data verbruiken, en hij is daarnaast ook behoorlijk consequent in het afsluiten van apps die op de achtergrond draaien. (volledige lijst met apps beschikbaar indien gevraagd maar dat is een ***** om allemaal uit te typen)

Het vreemde is ook de hoeveelheid data waar het over gaat, 4249 MB in slechts 13 dagen, daar zou ik flink moeite voor moeten doen om dat te halen op een mobiel, zeker met de snelheden die het mobiele netwerk aanbied.

Graag zou ik ervan verzekerd worden adt dit niet een fout in jullie systeem kan zijn, want dit strookt echt niet met zijn gebruik wat hij de afgelopen 1¾ jaar bij jullie aan data heeft gebruikt.

mvg,
  Edo


--------------------
EDIT: spelling
icon

Beste antwoord door WillemE 21 oktober 2013, 15:54

@ PaulMX5

Welkom op het T-Mobile Forum!

Ik zie dat de contractant inmiddels telefonisch contact heeft gehad met de klantenservice en dat er een oplossing is gezocht. Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, dan zien we je graag terug op ons Forum! 😉
Bekijk origineel

1 reactie

@ PaulMX5

Welkom op het T-Mobile Forum!

Ik zie dat de contractant inmiddels telefonisch contact heeft gehad met de klantenservice en dat er een oplossing is gezocht. Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, dan zien we je graag terug op ons Forum! 😉

Reageer