Beantwoord

Onverklaarbare gesprekskosten

• 3 oktober 2016
  • 5 reacties
  • 104 Bekeken

Ik schrok erg van de laatste factuur . Na bestudering hiervan bleek dat ik een gesprek zou hebben gevoerd met mijn broer van 2 uur. Ik weet zeker dat ik hem op de betreffende dag niet gebeld heb. Mijn Iphone zit in een flip-over case in mijn handtas. Dus een zgn broekzakgesprek lijkt mij onmogelijk. Bovendien moet mijn broer die ook een mobiele telefoon heeft het gesprek dus hebben aangenomen en niet hebben beeindigd?
Ik snap hier werkelijk niets van. Ik hoop dat iemand opheldering kan verschaffen. Het gesrpek zou hebben plaatsgevonden op 8 september en heeft exact 120 minuten geduurd ?
icon

Beste antwoord door David 4 oktober 2016, 11:39

Hoi Veldzicht,

Welkom terug op het forum!

Ik zie inderdaad dat er op 8 september 2 uur is gebeld. Bij ons is het zo dat telefoongesprekken standaard na 120 minuten worden afgekapt, vandaar dat dit ook zo exact afgerekend is. Op deze manier willen we voorkomen dat er ongewenste gesprekken voor lange tijd gevoerd worden.

Zie je op jouw iPhone in de gespreksgeschiedenis ook niets terug over het gemaakte gesprek? Hier zou namelijk ook in moeten staan dat het gesprek gevoerd is, vanuit de broekzak bijvoorbeeld. Als het namelijk op de factuur staat, kun je er vanuit gaan dat dit gesprek ook daadwerkelijk op is gezet.

Laat je ons weten of je het gesprek terug hebt gevonden in je geschiedenis? Als je nog vragen hebt horen we dat ook graag!
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hoi Veldzicht,

Welkom terug op het forum!

Ik zie inderdaad dat er op 8 september 2 uur is gebeld. Bij ons is het zo dat telefoongesprekken standaard na 120 minuten worden afgekapt, vandaar dat dit ook zo exact afgerekend is. Op deze manier willen we voorkomen dat er ongewenste gesprekken voor lange tijd gevoerd worden.

Zie je op jouw iPhone in de gespreksgeschiedenis ook niets terug over het gemaakte gesprek? Hier zou namelijk ook in moeten staan dat het gesprek gevoerd is, vanuit de broekzak bijvoorbeeld. Als het namelijk op de factuur staat, kun je er vanuit gaan dat dit gesprek ook daadwerkelijk op is gezet.

Laat je ons weten of je het gesprek terug hebt gevonden in je geschiedenis? Als je nog vragen hebt horen we dat ook graag!
Hallo David,

Ik vind inderdaad onder recente gesprekken het gesprek terug. Het is een nummer van mijn broer dat ik nooit gebruik. Hij heeft 2 mobiele nummers. Ik ben dus inderdaad bang dat het een zgn broekzakgesprek is geweest, maar snap nog steeds niet hoe dit kan. Ik gebruik altijd de toetsblokkeringsknop op mijn Iphone namelijk. Maar ja daar komen we niet meer achter natuurlijk.
Mag ik nog een beroep doen op coulance ? Ik heb op het forum gelezen dat jullie bij een andere klant het gesprek gecrediteerd hebben. Ik hoop dat dat nu ook kan.

M.vr.groet Marga
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Marga,

Gelukkig dat je het gesprek in ieder geval hebt teruggevonden! Dan weten we in ieder geval hoe het is gekomen. Hoe het kan dat je onbewust een broekzakgesprek hebt gehad valt inderdaad niet meer te achterhalen. Voor in het vervolg is het goed om altijd te controleren of je je toestel goed hebt uitgezet voordat je 'm wegstopt. Maar misschien doe je dat al en is het toevallig één keer verkeerd gegaan. In principe is het eigen verantwoordelijkheid naar wie je belt (per ongeluk of bewust). Ik begrijp dat je bent geschrokken van de hoge factuur. Daarom heb ik bij hoge uitzondering een deel van de kosten vergoed. Dit wordt verrekend met jouw volgende factuur. Ik hoop dat je tevreden bent met deze oplossing.

Als ik nog iets voor je kan betekenen, hoor ik het graag!
Allereerst bedankt voor de reactie. Mag ik nog weten welk deel jullie gaan vergoeden ?
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Marga,

Dat mag je uiteraard weten! 🙂 Ik heb je een privébericht gestuurd met meer informatie.

Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Reageer