Beantwoord

Op factuur ben ik een 'spookbeller'

• 25 januari 2016
  • 6 reacties
  • 250 Bekeken

Pas geleden zag ik dat er met mijn telefoon gebeld was naar een (voor mij) bekend nummer.
Mijn telefoon zat echter in mijn tas en ik reed auto.
Ik heb het bewuste nummer gebeld en gevraagd of ik degene zojuist gebeld had (volgens mijn telefoon 6 minuten). Dat was niet het geval.
Nu zie ik op mijn specificatie dat ik rond datzelfde tijdstip bijna 2 minuten gebeld heb naar mijn voicemail.
Dat is echter niet mogelijk want ik heb mijn voicemail uit staan. En ik weet met 100% zekerheid dat ik niet mijn voicemail gebeld heb.
Er zijn geen kosten in rekening gebracht, daar gaat het ook niet om.
Ik vind het hele gebeuren hoogst merkwaardig.:?
Wat kan hier aan de hand zijn?
icon

Beste antwoord door David 26 januari 2016, 17:03

Hey Ememka,

Dat is inderdaad erg opmerkelijk! :S

Is dit de eerste keer dat het gebeurd is? Zou je anders in een privébericht kunnen sturen wanneer je welk nummer gebeld hebt? Ik kan het dan wat gerichter voor je uitzoeken en eventueel doorspelen naar de technische afdeling. Zij kunnen dan nagaan wat er aan de hand is!

Ik hoor het graag van je! 🙂
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hey Ememka,

Dat is inderdaad erg opmerkelijk! :S

Is dit de eerste keer dat het gebeurd is? Zou je anders in een privébericht kunnen sturen wanneer je welk nummer gebeld hebt? Ik kan het dan wat gerichter voor je uitzoeken en eventueel doorspelen naar de technische afdeling. Zij kunnen dan nagaan wat er aan de hand is!

Ik hoor het graag van je! 🙂
Reputatie 2
Badge +7
Hi Ememka,

Vreemd verhaal kan begrijpen dat je meer uitleg wilt hebben.
Het bellen naar je voicemail kan ik wel verklaren. Als je jouw toestel niet goed op de schermbeveiliging hebt staan is het mogelijk om zogenaamd "broekzak te bellen". Onbewust willekeurig nummer bellen. Je hoeft de "1" maar iets langer ingedrukt te houden en er wordt naar jouw voicemail gebeld. Ook al heb je die uitgeschakeld, want op het moment dat je er vanaf jouw simkaart naartoe belt, wordt die weer ingeschakeld.

Zo zou je theoretisch ook naar het andere nummer kunnen hebben gebeld, maar dan zou de andere persoon dit wel moet opnemen en dan verwacht ik dat die persoon dat zich wel herinnert of in ieder geval ophangt bij een broekzak beller.

groeten,

Robert
David, ik heb je een bericht gestuurd. Alvast dank.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Ememka,

Ik heb zojuist op je bericht gereageerd. 🙂
Hallo David,
Ik ben toch niet tevreden.
Waarom zou ik mijn voicemail 1.47 min bellen als ik weet dat deze uit staat?
Ik heb veel problemen gehad met de voicemail in het verleden en heb deze toen op advies niet meer aangezet (stond al uit, maar ging werkte niet goed. Zie mijn oude topic).
Als mensen me niet te pakken kunnen krijgen, bellen ze nog maar een keer, is mijn idee.
Ik blijf het een zeer vreemd geval vinden.:(
Reputatie 7
Badge +20
Hey Ememka,

Begrijpelijk, want ik kon je helaas ook geen definitief uitsluitsel hierover geven op dit moment.

Zoals ik in mijn privébericht ook had aangegeven kunnen we echter met een enkel voorbeeld niet verder, omdat het dan niet onderzocht kan worden. Het zal dan toch onder de noemder incidenteel gebeld vallen, omdat het niet vaker voorgekomen is.

Als er op je volgende factuur weer dergelijke gesprekken staan, trek dan gelijk even aan de bel, dan kunnen we er in ieder geval mee aan de slag!

Reageer