Beantwoord

Oplichting van Mobiele

• 13 april 2017
  • 4 reacties
  • 194 Bekeken

'Keek vandaag toevallig op mijn t mobile en zag tot mijn verbazing bij overige kosten €15,00 staan ,bij verder kijken bleek het om een mobiele abonnement te gaan ,nu bleek dat ik ruim 2weken geleden bij AppStore een gratis app hebt geopend ,en nu dus achteraf blijkt het dat deze was verbonden met een abonnement, en ik dus al €15,00 in 2weken tijd kwijt bent aan een iets waar ik nooit geen toestemming of wat dan ook heb gegeven,dit duid dus op pure oplichting. Ik begrijp ook niet waarom T mobile ook niet een bevestiging stuurt met de vraag of je akkoord ga met een mobiele betaling. Intussen hebben deze oplichters dus wel een bedrag binnen gehaald ,uiteindelijk ben ik erachter gekomen dat je deze diensten bij t-mobil kan blokkerenen.
icon

Beste antwoord door Serviceweb 14 april 2017, 08:02

Hoi grimbergen2,
Welkom op de forum van T-Mobile.

Ik ga er maar vanuit dat je het hebt over een abonnement dat buiten T-Mobile z'n verantwoordelijkheid valt en dus geen app is die T-Mobile uit heeft gebracht. De app's die T-Mobile uitbrengt zijn vaak gratis en als je er later voor betalen moet dan melden ze dit ook netjes.

Als jij een app download via je AppStore en vervolgens er een abonnement aan vast zit, is natuurlijk niet de verantwoordelijkheid van T-Mobile. Daar moet je zelf erg goed op letten!! Bij iPhone weet ik dat je daar altijd toestemming voor moet geven, mits je zelf in je toestel hebt aangegeven dat je bv binnen 15 minuten zomaar iets kunt aangaan zonder dat je daar voor je vingerafdruk of je pincode voor nodig hebt. Maar dan nog is het eigen verantwoordelijkheid.

Jammer dat je niet even laat weten wat voor app het is en waar deze staat. Heb je een Android of een iPhone? A) kan je anderen er voor behoeden dat die dezelfde fout maken en 😎 kunnen we even met je mee kijken wat er in hun voorwaarden staat.

Nogmaals, ik denk toch echt dat je een gratis app hebt gedownload en vervolgens toch toestemming hebt gegeven om iets binnen die app te betalen en daar gaat natuurlijk T-Mobile niet over en die kunnen je dan ook niet waarschuwen. Maar zoals je zegt, je kan online betalingen blokkeren en dat zou ik dan ook maar gelijk doen. Misschien dat iemand van T-Mobile nog met je mee wil kijken, je weet het maar nooit op GoedeVrijdag ;)

Toch nog wel fijne Paasdagen gewenst!
Bekijk origineel

4 reacties

Hoi grimbergen2,
Welkom op de forum van T-Mobile.

Ik ga er maar vanuit dat je het hebt over een abonnement dat buiten T-Mobile z'n verantwoordelijkheid valt en dus geen app is die T-Mobile uit heeft gebracht. De app's die T-Mobile uitbrengt zijn vaak gratis en als je er later voor betalen moet dan melden ze dit ook netjes.

Als jij een app download via je AppStore en vervolgens er een abonnement aan vast zit, is natuurlijk niet de verantwoordelijkheid van T-Mobile. Daar moet je zelf erg goed op letten!! Bij iPhone weet ik dat je daar altijd toestemming voor moet geven, mits je zelf in je toestel hebt aangegeven dat je bv binnen 15 minuten zomaar iets kunt aangaan zonder dat je daar voor je vingerafdruk of je pincode voor nodig hebt. Maar dan nog is het eigen verantwoordelijkheid.

Jammer dat je niet even laat weten wat voor app het is en waar deze staat. Heb je een Android of een iPhone? A) kan je anderen er voor behoeden dat die dezelfde fout maken en 😎 kunnen we even met je mee kijken wat er in hun voorwaarden staat.

Nogmaals, ik denk toch echt dat je een gratis app hebt gedownload en vervolgens toch toestemming hebt gegeven om iets binnen die app te betalen en daar gaat natuurlijk T-Mobile niet over en die kunnen je dan ook niet waarschuwen. Maar zoals je zegt, je kan online betalingen blokkeren en dat zou ik dan ook maar gelijk doen. Misschien dat iemand van T-Mobile nog met je mee wil kijken, je weet het maar nooit op GoedeVrijdag ;)

Toch nog wel fijne Paasdagen gewenst!
Hoi grimbergen2.

Had je al gevonden dat je deze diensten kunt laten onderzoeken? Dat kan via het online meldingsformulier of via de papieren versie. Daarmee kun je T-Mobile uit laten zoeken of de aanmelding terecht was, indien dat niet zo is, kun je op die manier je geld terugkrijgen. 🙂
Dank je wel ,ik heb een Android toestel
Heb idd een online meldings formulier gestuurd
En verder bij gegevens en instellingen aankopen in Google play ,enz...
Betalen van sms-diensten of mobiele diensten( FTMSC)geblokkeerd,wist ook niet dat je deze diensten kon blokkeren ,maar daar zijn we nu dus wel achter gekomen!
Bij het openen van een app in de AppStore (niet v T mobile) )deze was gratis ,uiteindelijk kwamen we er achter dat zigzagfone onterecht zonder toestemming een abonnement had afgesloten .
We zijn schijnbaar niet de enige waar dit bij is gebeurd .
Reputatie 7
Badge +20
Hi grimbergen2,

Jammer dat je te maken hebt gehad met een ongewenste sms-dienst. Ik zie dat Serviceweb en Kaassausje jou al meer informatie hebben gegeven hierover. Ook zie ik dat je inmiddels blokkades hebt geactiveerd op betaalde diensten dus vanaf nu kun je geen extra kosten meer maken aan zo'n dienst. Je kan binnen 30 dagen een reactie verwachten op het online onderzoeksformulier.

Hopelijk heb je nu meer duidelijkheid en als je nog andere vragen hebt, laat het mij weten. Fijn paasweekend!

Reageer