Beantwoord

Ordinaire Prijsverhoging!!

• 25 januari 2020
  • 19 reacties
  • 408 Bekeken

Reputatie 1

Ongelofelijk niemand van T-Mobile erover gehoord en ook op alle vergelijkings sites zie je het niet terug daarom wil ik ervan af ik ga naar een normaal bedrijf dat de vaste klanten niet vernageld met ordinaire prijsstijging bah en die prijsstijging is niet verplicht door niemand.

Groeten Arjan.

icon

Beste antwoord door Doornekamp33 25 januari 2020, 14:53

De inflatie correctie is hier ook toegepast en die stond ook duidelijk genoeg in de voorwaarden dat die per januari toegepast word.

Dus daar is geen onduidelijkheid over geweest, hooguit instemmen zonder te lezen.

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Arjan076 Ik begrijp dat je niet blij bent met een prijs maar verder is dit onderwerp niet echt duidelijk.

Leg eens uit! Wat is er verhoogd bij welk abonnement, en waar wil je vanaf?
Let op als je een contact hebt getekend voor 1 of 2 jaar en het abonnement loopt al kan je er niet vanaf zonder het af te kopen! ⬇️

Prijsverhoging wegens inflatiecorrectie

Groetjes!

De inflatie correctie is hier ook toegepast en die stond ook duidelijk genoeg in de voorwaarden dat die per januari toegepast word.

Dus daar is geen onduidelijkheid over geweest, hooguit instemmen zonder te lezen.

Reputatie 1

@Doornekamp33 doe maar rustig aan hoor!!! het staat niet duidelijk op de site en nergens wordt er over gesproken over dat je als bedrijf gaat indexeren belachelijk op zo’n manier bah.

@CrisTien nou dat valt nog te bezien ik heb contact met de consumentenbond gehad en ook zij zijn van mening dat dit een gewone ordinaire prijsstijging is die niet word meegenomen in geen enkele vergelijking of telefonisch gesprek. hierdoor kun je ook spreken van misleiding, dit zou dus inhouden dat je als toekomstige klant beter kunt wachten tot Oktober en dan klant worden, voor maximaal een jaar want dan hoeft het weer niet, de indexering!!! dit is gewoon volksverlakkerij boeven zijn het.

Reputatie 7
Badge +20

@Arjan076 Dus je tekent een contract zonder het te lezen?

Wat is hier niet duidelijk aan?
En kom nu niet met de Consumentenbond onzin en radar en kassa want dat heb ik meer gelezen.

Veel succes met ontbinden bij de rechter en wijs hem dan vooral niet op punt 14 van je contract want dan kon je het proces en de kosten daarvan wel eens verliezen,dat kost je meer dan die paar cent inflatiecorrectie 

O ja dan nog even dit.

KPN,Vodafone,en de rest van de providers hebben net als veel andere bedrijven inflatiecorrectie.

Hoogstwaarschijnlijk heb jij ook een loonsverhoging gehad misschien moet je dat maar weigeren want anders kon je werkgever jou wel eens aanmerken als een boef!

Succes en groetjes! 

Reputatie 5
Badge +4

Je hebt er over het algemeen maar 1 jaar ‘last’ van, want na twee jaar kan je gewoon weer verlengen tegen de op dat moment geldende prijzen.

@Arjan076, Ik doe rustig aan hoor, ik ben redelijk zen op het moment, ik heb de voorwaarden wel gelezen, iets wat bijna niemand doet, en de site doorgespit en ben het meerdere malen tegen gekomen.

Ben nu een koopcontract voor een huis aan het doornemen, staat nog meer in, zijn maar 121 pagina’s tekst en een paar met plaatjes, maar je moet wel, je gaat zo voor een ton de mist in als je wat mist.:rolling_eyes:

Ik denk dat jij beter een beetje rustig kunt worden, je hebt alleen jezelf ermee, en erger nog, je zet jezelf ook nog eens voor schut omdat je denkt dat je een punt hebt die nergens op slaat en netjes vermeld staat, maar dan moet je wel  (leren) lezen.:wink:

@pipodeclown_2 , als je in oktober een jaarcontract afsluit heb je er nooit last van als je jaarlijks verlengt, maar waarom zou ik verlengen, heb ik nog nooit gedaan, heb geen hekel aan iets meer betalen als ik daarvoor meer vrijheid heb om te doen wat ikzelf wil.

Reputatie 5
Badge +4

@Arjan076, Ik doe rustig aan hoor, ik ben redelijk zen op het moment, ik heb de voorwaarden wel gelezen, iets wat bijna niemand doet, en de site doorgespit en ben het meerdere malen tegen gekomen.

Ben nu een koopcontract voor een huis aan het doornemen, staat nog meer in, zijn maar 121 pagina’s tekst en een paar met plaatjes, maar je moet wel, je gaat zo voor een ton de mist in als je wat mist.:rolling_eyes:

Ik denk dat jij beter een beetje rustig kunt worden, je hebt alleen jezelf ermee, en erger nog, je zet jezelf ook nog eens voor schut omdat je denkt dat je een punt hebt die nergens op slaat en netjes vermeld staat, maar dan moet je wel  (leren) lezen.:wink:

@pipodeclown_2, als je in oktober een jaarcontract afsluit heb je er nooit last van als je jaarlijks verlengt, maar waarom zou ik verlengen, heb ik nog nooit gedaan, heb geen hekel aan iets meer betalen als ik daarvoor meer vrijheid heb om te doen wat ikzelf wil.

Iedereen maakt zijn eigen keuzes.

Gelukkig wel @pipodeclown_2 , Anders word het een eenheidsworst.🤪

Zou wel schelen in de contracten, is er nog maar 1 nodig die voor iedereen gelijk is.

Reputatie 1

@CrisTien@Doornekamp33@pipodeclown_2 hartelijk bedankt voor alle hulp!

Arjan.

Reputatie 7
Badge +20

@CrisTien@Doornekamp33@pipodeclown_2hartelijk bedankt voor alle hulp!

Arjan.

Graag gedaan en een fijn weekend! 💡🥳

@Doornekamp33 Vodafone thuis had de inflatiecorrectie niet in de voorwaarden staan, en voor de Vodafonethuis klanten zou er niets veranderen nadat T-mobile die klanten had overgenomen. Verder kun je heel wijsneuzerig doen, maar er gelden wel zeker regels voor het kunnen/mogen verhogen van de prijzen. 3 regels om precies te zijn.

De ACM gaat daar namelijk over, en houden daar ook toezicht op. Op het moment dat er meerdere meldingen over binnen komen bij hen, en T-mobile of welke andere telecomaanbieder dan ook heeft zich aan die regels te houden. Bij voldoende meldingen zal de ACM hier namelijk onderzoek naar doen en kunnen ze dus met alle gemak een boete opleggen. 1 van de voorwaarden is dat bij een verhoging het bedrijf hun klanten 3 maanden tevoren moet inlichten. En daar gaan ze dus eigenlijk al nat. Het wordt namelijk pas vermeld op de factuur van januari. Verder hebben voorgaande Vodafoneklanten niet opnieuw een overeenkomst getekend met T-mobile. Die klanten zouden dus niet eens verhoogd mogen worden, en al zeker niet zonder dat dit van tevoren gemeld is. Wellicht hopen ze dat niemand het opvalt. ;-)

@Dolfijntje33, Wie zegt dat de ACM over prijsverhogingen gaat, denk dat je je toch eens goed moet inlezen ipv mij wijsneuzerig noemen.

Als T-Mobile volgende week besluit om alle prijzen voor alle klanten te verdubbelen heb je een keuze, acepteren of kosteloos opstappen, de ACM kan alleen ingrijpen als er vermeende prijs afspraken zouden zijn tussen de providers of je geen keuze krijgt om op te zeggen, alleen geld dit niet voor de inflatie correctie als die zoals in dit geval in de voorwaarden staat.

Ook als oude overgenomen Vodafone klant, waar je trouwens zo weer vanaf bent als je een wijziging doet en instemt met “nieuwe voorwaarden” wat ook bijna iedereen klakkeloos doet.

Reputatie 7
Badge +18

Dat is niet helemaal waar volgens mij @Doornekamp33 , als je een contract voor een periode afsluit liggen de prijzen vast uitgezonderd inflatie correctie.

Ook dan kan er verhoogd worden zonder probleem, vorig jaar nog gedaan door de KPN bedrijven, je bent alleen dan vrij om je contract op te zeggen zonder afkoopsom.

In tegenstelling tot de inflatie correctie moeten de gewone verhogingen ruim van te voren medegedeeld worden aan de klanten.

Geld trouwens ook voor wijzigingen in de voorwaarden, ook al gebeuren die niet zo vaak bij lopende contracten, die duwen ze erdoor als je iets wijzigd in je abonnement.

@Doornekamp33 Mooi dat je het aanhaalt. Ik heb me namelijk ingelezen, en ook heel goed geluisterd. Ik heb de ACM namelijk vanmiddag nog aan de lijn gehad en heb daar de nodige vragen neergelegd en gemeld mbt de manier waarop T-mobile willens en wetens foutieve correctiefacturen verstuurd terwijl bekend is dat de software mbt correcties een flinke storing bevat. Kom dus even uit het aanname standje over wat je denkt dat een ander wel of niet weet. Het zou wellicht handiger zijn dat jij jezelf even inleest voor je hier gaat lopen roeptoeteren, en anderen ook nog eens flink de les wilt lezen. Je zou jezelf, en elk ander persoon daar een dienst mee bewijzen en een groot plezier doen. ;-)

Een prijsverhoging mag toegepast worden, maar daar zijn dus regels voor. En de aanbieder, in dit geval T-mobile, is verplicht om zijn klanten daar 3 maanden tevoren van op de hoogte te stellen (dat is 1 van de regels). Heel simpel. En dat is nog maar 1 van de 3 regels waar zij zich aan moeten houden, want die andere 2 kunnen daardoor niet zomaar achterwege worden gelaten. T-mobile moet zich dus aan 3 regels houden in geval van een verhoging. Contractueel heb ik daar niet mee ingestemd omdat ik bij T-mobile nooit een contract heb ondertekend, én omdat Vodafone destijds ook heel duidelijk was en aan heeft gegeven dat er voor mij niets zou veranderen. En dan mogen ze dat dus niet zomaar doen. T-Mobile gaat er gewoon vanuit dat mensen het niet weten, zijn vergeten, gewoon wel zullen accepteren, of er niet lastig over zullen doen. Ondertussen ligt de melding wel bij ACM, en die zouden dus obv alle informatie die ik ze verstrekt heb, dus ook de foutieve facturatie waar het in mijn geval gaat om ongeveer 30% van mijn normale abonnementskosten een onderzoek in kunnen stellen, T-Mobile op de vingers kunnen tikken én een boete kunnen opleggen. Ik zit zelf in de IT, ook nog eens aan de software kant, en heb met regelmaat met de finance afdeling en facturatie van doen. Ik weet dus wel welke paden ik moet bewandelen als het om dit soort dingen gaat. ;-)

Ondanks dat ik contact heb gehad met T-mobile nog vóór de incasso datum heeft T-mobile niet de moeite genomen om de facturen die een verrekening bevatte uit de batch te halen. Aangezien er dus een fout zit in de software zou het mij niets verbazen dat iedereen waarbij in januari een verrekening zou worden uitgevoerd op een van de producten uit het abonnement uit een voorgaande periode de factuur van in ieder geval januari fout is, en bij die mensen dus teveel is geïncasseerd. Het kan namelijk best zijn dat de fout ook al in de facturen van november of december vorig jaar zaten. Als je dan eens met de ACM belt, dan wordt je al een heel stuk wijzer over wat wel en niet mag. Het is dus niet altijd onverstandig om de ACM te bellen als je al klant financieel benadeelt wordt. 

Dat jij financieel benadeeld word is jammer voor je, bij mij staat gewoon in die voorwaarden dat de inflatie correctie toegepast word per januari naar de CBS cijfers, en dat wist ik Mei vorig jaar al, dus heeft de ACM niks te doen voor mij omdat het ruim op tijd is aangekondigd, staat geloof ik bij dat als je abbo nog geen 3 maanden loopt je geen verhoging krijgt.

Plus bij mij kloppen de facturen nog steeds, nergens iets aan te merken op dat vlak, dus ook geen basis om melding te maken richting ACM.

Dat jij de ACM aan de lijn hebt gehad is dus voor jou misschien relevant, weet niet of je ondertussen wat gedaan hebt waardoor je nieuwe voorwaarden hebt “getekend” als IT’er moet je wel weten dat electronisch met iets instemmen ook rechtsgeldig is.

En voordat de ACM een boete oplegt  als ze dit na onderzoek zouden doen ben je een paar jaar verder, en wie gaat dat betalen, juist jijzelf als klant.

Dat jij financieel benadeeld word is jammer voor je, bij mij staat gewoon in die voorwaarden dat de inflatie correctie toegepast word per januari naar de CBS cijfers, en dat wist ik Mei vorig jaar al, dus heeft de ACM niks te doen voor mij omdat het ruim op tijd is aangekondigd, staat geloof ik bij dat als je abbo nog geen 3 maanden loopt je geen verhoging krijgt.

Plus bij mij kloppen de facturen nog steeds, nergens iets aan te merken op dat vlak, dus ook geen basis om melding te maken richting ACM.

Dat jij de ACM aan de lijn hebt gehad is dus voor jou misschien relevant, weet niet of je ondertussen wat gedaan hebt waardoor je nieuwe voorwaarden hebt “getekend” als IT’er moet je wel weten dat electronisch met iets instemmen ook rechtsgeldig is.

En voordat de ACM een boete oplegt  als ze dit na onderzoek zouden doen ben je een paar jaar verder, en wie gaat dat betalen, juist jijzelf als klant.

De storing in de software mbt verrekeningen is bekend bij T-Mobile. Ik heb zelfs het interne storingsnummer hiervan. Bij de servicedesk zelf zijn ze hier niet van op de hoogte, maar als je het 023 nummer, waar je dan specifiek over de factuur je klacht kunt indienen (2de lijn), wel. Het klopt dus al niet dat bij de servicedesk niets bekend is, en klanten dus afgescheept worden. Niet echt klantvriendelijk lijkt me. Een gewone factuur klopt waarschijnlijk ook. Bij verrekeningen gaat het fout. Er wordt een min bedrag vermeld, en vervolgens worden de betalingen van de voorgaande periode weer geplust. Hierdoor kom je uiteindelijk alsnog op een positief bedrag uit….wat nooit zou kunnen als het om een verrekening gaat. Die voorgaande periode is namelijk al gefactureerd en betaald, en die zouden dus nooit nogmaals op een factuur mogen verschijnen. 

Elektronisch heb ik ook niets aangevinkt.En ja, als IT-er weet ik dat elektronisch instemmen/accorderen ook rechtsgeldig is. Ik hoefde bij de overname namelijk niets te doen, en mijn contract werd gewoon door T-mobile overgenomen en er zou niets veranderen. Dat er bij jou als directe T-mobile klant er niets mis is, en alles in jouw voorwaarden staat, betekend niet automatisch dat dit voor alle klanten gelijk is. Je moet dus niet alleen jouw eigen abonnement of overeenkomst als referentiekader nemen, en vervolgens anderen dan maar even schofferen. Niet echt chique. 

P.S. aan deze kant van het toetsenbord zit geen dom blondje. ;-)

Hoezo zou de klant dat moeten betalen? Een prijsverhoging mag, met inachtneming van de 3 maanden vooraf bekendmaking bij de klanten. Verder mag dit geen te hoge/onredelijke verhoging zijn (jawel, ook een van de 3 regels waar T-mobile zich aan moet houden). Zomaar een abonnement met bijvoorbeeld 5,- verhogen mag dus niet. Ik ga nu dus toch even tegen jou zeggen, wat jij tegen anderen zegt. Lees jezelf eens in! Van roeptoeteren wordt niemand wijzer, en zorgt alleen voor foute informatie waardoor mensen ook op het verkeerde been kunnen worden gezet!

Waar haalt T-Mobile zijn inkomsten vandaan?

Reageer