Vraag

Overige kosten?

• 3 oktober 2011
  • 10 reacties
  • 640 Bekeken

Reputatie 2
Op 2 september heb ik een nieuwe telefoon besteld en ook gekregen. Nu zit er op deze telefoon ook internet. Deze gbruik ik niet want mijn nieuwe abonnement gaat pas in op 1 december 2011. Nu heb staan er op de laatste factuur overige kosten van 21,27. Hier zitten ook internet gebruik in. Tot mijn verbazing heb ik nu alweer 8,61 aan overige kosten terwijl mijn beltegoed nog 295 minuten is. Hoe kan dit toch. Ik ben het zat en T-mobile geeft geen goed antwoord aan me. Wie helpt me?

10 reacties

Reputatie 6
@Doucje, ondanks dat je zélf niet op internet zit kan je telefoon wel ongevraagd contact leggen met internet. Als je hier aangeeft welk type toestel je hebt kan er worden nagekeken hoe je het internet volledig kan uitschakelen.
@doucje

Wat Martijn090 aangeeft is juist. Ook al ga je niet zelf het internet op, zoeken de huidige smartphones zelf updates, hetzij voor het toestel of voor bepaalde apps die je geïnstalleerd hebt. Zoals je ook in de specificaties kunt zien, doet hij dit bijna altijd op hetzelfde tijdstip, namelijk 's nachts tussen 0:00 en 01:00 uur. Wanneer je dit wilt blokkeren moet je alle pakketgegevens eruit halen die verwijzen naar internetgebruik via T-Mobile, zie toestelhulp. Door je toestel op Wifi te zetten voorkom je dit niet.
Reputatie 2
Hallo Martijn, bedankt voor je reactie. Ik heb een sony Ericsson Xperia dus graag hier je uitleg hoe ik internet kan uitschakelen. Alvast bedankt..@Doucje, ondanks dat je zélf niet op internet zit kan je telefoon wel ongevraagd contact leggen met internet. Als je hier aangeeft welk type toestel je hebt kan er worden nagekeken hoe je het internet volledig kan uitschakelen.
Reputatie 6
Hallo Doucje,

op de toestelhulp waar HenkTm naar verwijst zie ik meerdere toestellen staan van de Xperia variant. De instructie die ik je nu geef is op basis van de Arc-variant, wellicht dat dit allemaal ongeveer hetzelfde in elkaar steekt?

Hieronder het stappenplan welke je kan doorlopen om je internet uit te zetten:
Instellingen - Draadloos en netwerken - Mobiele netwerken - Haal het vinkje weg bij Gegevenstoegang - Namen toegangspunten - Verwijder alle APN's.

Dit stappenplan ben ik zowel op een androidforum als op de toestelhulp tegengekomen, dit zou dus moeten werken. Laat je nog even weten of het gelukt is?
Reputatie 2
Hallo Martijn, ik heb gedaan wat je schrijft ik krijg alleen mijn APN's niet verwijderd. Zal wel aan mij liggen maar ik krijg het niet voor elkaar. Wat moet ik nu doen? Hallo Doucje,<br />
<br />
op de toestelhulp waar HenkTm naar verwijst zie ik meerdere toestellen staan van de Xperia variant. De instructie die ik je nu geef is op basis van de Arc-variant, wellicht dat dit allemaal ongeveer hetzelfde in elkaar steekt?<br />
<br />
Hieronder het stappenplan welke je kan doorlopen om je internet uit te zetten:<br />
Instellingen - Draadloos en netwerken - Mobiele netwerken - Haal het vinkje weg bij Gegevenstoegang - Namen toegangspunten - Verwijder alle APN's. <br />
<br />
Dit stappenplan ben ik zowel op een androidforum als op de toestelhulp tegengekomen, dit zou dus moeten werken. Laat je nog even weten of het gelukt is?
Reputatie 2

Hoi Martijn, na toch nog eens de toetsenhulp goed te lezen en stap voor stap alles te doen is het me gelukt om internet uit te zetten.

Hallo Martijn, ik heb gedaan wat je schrijft ik krijg alleen mijn APN's niet verwijderd. Zal wel aan mij liggen maar ik krijg het niet voor elkaar. Wat moet ik nu doen?
ik heb het zelfde probleem als doucje maar dan met een ander telefoon HTC DESIRE X
Reputatie 5
@Nahom Welkom op het T-Mobile forum! :)

Bedoel je dat je wilt dat je toestel geen contact met mobiel internet maakt? Laat even weten wat jouw precieze probleem is! Dan kunnen we je van een beter antwoord voorzien.
Ik heb iedere maand extra kosten. Deze liggen altijd rond de 0,30 cent. Ben toch benieuwd waar dit vandaan komt, ik blijf altijd binnen mijn bundel.
@LikeADroid

Ik zie dat dit verschilt tussen een sms naar het buitenland tot aan een eenmalige smsdienst. Dat is de reden waarom er enkele maanden extra kosten op je rekening stonden. Je kunt dit zelf ook bekijken via My T-Mobile en dan kun je daar je rekening bekijken. 🙂

Reageer