Vraag

Pas op voor oplichters

  • 10 februari 2016
  • 3 reacties
  • 206 Bekeken

Ik heb een email gehad namens T-Mobile.
Maar dat is het werk van oplichters.
Er staan geen persoonlijke gegevens in maar ze willen wel dat ik geld overmaak en bij voorkeur met bitcoins.
Terwijl ik netjes alle facturen altijd op tijd betaal.
Er zit ook een link bij ...NOOIT op klikken.
Hier onder de mail die ik heb gekregen.
WEES GEWAARSCHUWD.

Uw betalingstermijn is verstreken

Dit is een automatische ontvangstbevestiging. Wij hebben je e-mail ontvangen en geven hierop binnen 5 werkdagen een reactie.

Wij stellen u thans nog eenmaal in de gelegenheid het verschuldigde bedrag van €35,30 uiterlijk binnen een termijn van drie werkdagen te voldoen. Doordat het automatische incasso het bedrag niet van uw rekening kon afschrijven, verzoeken wij u te betalen via iDEAL.

Het openstaande bedrag is momenteel €35,30 (inclusief kosten).
Het bedrag zal worden verhoogd met buitengerechtelijke incassokosten ter hoogte van €79,95 indien het niet binnen de door ons gestelde termijn is voldaan.

- Klik hier op: online betalen om de factuur te voldoen, let op dat u de juiste bedrag: €35,30 invult
- Klik vervolgens op kopen
- Voer bij uw bitcoinadres: 1PaNP2NEfDBYYRDL8RGd5C12DmSHN57wRQ
- U kunt nu direct uw betaling doen via iDEAL. Kies hiertoe uw eigen bank
- Zodra u het openstaande bedrag heeft betaald via Bitonic, ontvangt u een bevestiging email.

Let op: Als wij uw betaling niet voor donderdag 11 februari 2016 van u ontvangen, loopt u het risico op een gerechtelijke procedure. Voorkom bijkomende kosten.

Hoogachtend,

T-Mobile Klantenservice
Factuur en betaling

This topic has been closed for comments

3 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hallo,

Dit is inderdaad een phishing mail, en daar is ook een nieuws bericht van gemaakt: https://forum.t-mobile.nl/nieuws-345/belangrijk-phishing-spam-mail-omloop-218594

Heel slim om niet op een link te drukken 😉

Groet,
Toppie.
Fijn dat er een nieuwe bericht van is gemaakt
Reputatie 4
Badge +3
Hoi cashje,

Welkom terug op het forum van T-Mobile en dank je wel voor je oplettendheid! 🙂