Beantwoord

Payinfo.net

  • 3 oktober 2017
  • 13 reacties
  • 1376 Bekeken

Hallo,

Ik krijg vanavond opeens een SMS met de info dat ik een betaalde dienst heb genomen waar ik niets van af weet.
Ik weet ook niet hoe ik dit op moet zeggen en waar dit vandaan komt. in de sms word verwezen naar payinfo maar daar kan ik verder niets mee. Kunt u er naar kijken?
icon

Beste antwoord door CrisTien 3 oktober 2017, 22:36

Hallo, welkom in het klantenforum
Snap dat je daar totaal niet blij mee bent, misschien op een spelletjes link geklikt.
Via Facebook gebeurd dat nog wel eens,
Hoe dan ook je kan een paar dingen doen.

Oplossing:
Snel inloggen in je acount.
Kies gegeven en instelling
Kies blokkades
Kies betalen via je T-mobile factuur
en zet betalen via SMS FTMSC uit (blokkeren dus.

Gedaan dan even dit onderwerp lezen daar staan nog meer tips
https://forum.t-mobile.nl/mijn-factuur-betalingen-425/ftmsc-betaling-mobiele-betaling-en-sms-diensten-deel-3-181844
0
En echt even inloggen bij Payinfo om te kijken of je daar de dienst kan vinden en kan afmelden.
Succes!
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

13 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hallo, welkom in het klantenforum
Snap dat je daar totaal niet blij mee bent, misschien op een spelletjes link geklikt.
Via Facebook gebeurd dat nog wel eens,
Hoe dan ook je kan een paar dingen doen.

Oplossing:
Snel inloggen in je acount.
Kies gegeven en instelling
Kies blokkades
Kies betalen via je T-mobile factuur
en zet betalen via SMS FTMSC uit (blokkeren dus.

Gedaan dan even dit onderwerp lezen daar staan nog meer tips
https://forum.t-mobile.nl/mijn-factuur-betalingen-425/ftmsc-betaling-mobiele-betaling-en-sms-diensten-deel-3-181844
0
En echt even inloggen bij Payinfo om te kijken of je daar de dienst kan vinden en kan afmelden.
Succes!
Reputatie 2
Badge
Snel actie ondernemen inderdaad!
Payinfo is een onafhankelijke stichting, opgezet door de telecombranche, die ervoor zorgt dat je kan inzien op welke premium diensten je bent geabonneerd (vaak betaaalde sms).
Als het goed is, kan je daar met je 06nummer inloggen en de sms'jes stopzetten.
Reputatie 7
Badge +20
Hi ReadyPlayerOne,

Leuk dat je ook meedenkt met de klant! Ga zo door! 🙂
Het is een schande dat T-mobile samenwerkt met payinfo.nl, dat in feite gewoon een doorgeefluik is voor oplichters, die ongevraagd onzin diensten aanbieden en via T-mobile geld kunnen cashen.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Logement In Den Bebaerde Aep,

In tegenstelling tot wat jij beweert heeft Payinfo juist een beschermende rol. Enerzijds dient het ervoor dat content diensten zich aan de regels houden en anderzijds heeft de klant er meer inzicht in. Je kunt zien met welke dienst je te maken hebt en daarnaast kun je via Payinfo eenvoudig specifieke sms-abonnementen stopzetten.

Hopelijk stelt dit je gerust. 😉
Hallo Jaimy,

Nee, dat stelt mij helaas niet gerust. Mijn ervaring is immers heel anders. Zo kreeg ik 2 weken geleden op vrijdagavond rond 22 uur een sms van payinfo.nl waarin ik, zo las ik later, aangemeld bleek te zijn voor een sms-dienst die ik niet besteld had. Binnen twee uur was er 5 euro bij mijn T-mobile factuur opgeteld.

Voor de volledigheid: op het moment dat die SMS binnenkwam, was ik helemaal niet met mijn telefoon bezig. Hop, 5 euro weg.

Dat is gewoon oplichterij. Ik voel me dus zeker niet beschermd door payinfo, want dat is nou precies het platform dat dit soort praktijken een zogenaamd legitieme uitstraling geeft.

En zoals ik elders ook al heb aangegeven: ik vind het een grof schandaal dat T-mobile de door Payinfo opgevoerde kosten zo klakkeloos aan zijn klanten presenteert. Heb nu twee maal met deze oplichting te maken gehad (Sexy Girls Net, nooit om gevraagd en voor de duidelijkheid: ik check géén porno op mijn telefoon; en de SMS dienst 'Downloader', ook niet besteld, waarom zou ik ook, want het is niets!), ja, heb de SMS-diensten inmiddels geblokkeerd, maar heb mijn geld niet terug en ben de illusie armer dat ik me kan verlaten T-mobile als het gaat om facturering en bescherming van mij als klant.

Jammer.
Hoi, Logement In Den Bebaerde..

Ik ben het helemaal met je eens dat T-Mobile haar klanten niet genoeg op de hoogte houd over de risico's van extra ongevraagde en niet geaccepteerde kosten, die trouwens hoog op kunnen lopen, die gepaard gaan met het.....afsluiten van een mobile telefoon abonnement....!

Bij phishing per email maken ze zelfs landelijk overheid spotjes op tv.
En aangezien iedere klant van T-Mobile een email adres heeft zou een extra waarschuwing via email van de praktijken van deze dieven via onze abonnementen van T-Mobile op zijn plaats zijn, maar eigenlijk geld dit voor elke provider.

En wat dacht T-Mobile ervan om de FTMSC instellingen standaard op uit te zetten en als de klanten eenmaal op de hoogte zijn van de risico's zelf laten beslissen of ze die FTMSC toch aan willen om mee te kunnen doen aan spelletjes of acties?

-----------------------------T-MOBILE WORDT WAKKER!!! momenteel 87 pagina's met 1044 topics (aantallen lopen elke dag op!) met vele DUIZENDEN reacties als je "payinfo" invult op de zoekbalk van dit forum!---------------------------------------

Is dat nou echt geen aanleiding om ons als klant eens serieus te nemen??? Of werkt T-Mobile samen met deze criminelen?? Ze pikken gewoon ons geld!
En als ik wel een klacht indien krijg ik als "coulance" mijn €5 "eenmalig" terug!?!?!?

Even mijn verhaal super kort, mijn telefoon gebruikt om mijn laptop even van data te voorzien. Telefoon ligt roerloos op tafel, bij het openen van een webpagina ontvang ik tegelijkertijd een sms met de melding dat ik een abonnement heb afgesloten???

Dit krijg ik dan in een mail van T-Mobile terug;

"Als je Diensten Mobiel Internet koopt, dan ontvang je van die dienst informatie over het abonnement en moet je klikken op "Betalen" voor akkoord. Je krijgt daarna een bevestigings-sms."

(ik heb geen informatie van de dienst ontvangen én ik heb nergens op geklikt waar "betalen" op staat dus hoe kan ik dan ergens mee akkoord gaan, leg iemand mij eens uit?)

Hallo, ik heb nergens op akkoord gedrukt of zelfs geklikt. En mijn telefoon fungeerde alleen als hotspot voor mijn laptop!?!?
Ik voel mij behandeld alsof ik een kind van 12 ben die niet goed oplet wat ik doe? mijn abonnement van stamt af van de opstart van Ben, later dus T-Mobile, en is misschien ouder als sommige werknemers van T-Mobiles klantenservice en ik heb nog geen enkele keer iets meer hoeven te betalen dan waar IKZELF voor heb gekozen.....omdat IK ALTIJD GOED OPLET!
Houd T-Mobile er geen rekening mee dat de criminelen gehaaider zijn met hackers technieken in het manipuleren van websites die gebruikt worden door onschuldige gebruikers van T-Mobile en zonder medeweten of toestemming geld van ons aftroggelt? Lees de verhalen van jullie eigen forum!! mensen klikken op foto's of openen een webpagina en ze zitten vast aan een abonnement? Dat klopt toch niet als dit duizenden van jullie klanten overkomt? Of wel?

Iedereen op deze forum zou nu gelijk weer een klacht moeten indienen en al het geld wat afhandig is gemaakt door die sluwe praktijken terug storten!
En als T-Mobile bij alle klanten voortaan alle FTMSC instelling standaard op uit zet laat de klanten dan op EIGEN risico wijzigingen daarin maken zodat de meerderheid bespaard blijft van deze illegale praktijken, mooie oplossing toch?

Zoiets in het rijtje van "pas op roken kan schadelijk zijn" of "let op beleggen brengt risico's met zich mee" en "kijk uit met FTMSC aan zetten, het kan ongevraagde kosten met zich meebrengen"

Als Ali-B het niet normaal vind dat hij "ansjovis" bij zijn abonnement krijgt zegt T-Moblie in de reclame; "klanten hebben bij ons een hoop te vertellen,..zo zijn wij"

Sorry maar ik vind dat ongeloofwaardig klinken....misschien Ali-B maar eens bellen?
Misschien heeft dat meer effect dan via T-Moblie een klacht indienen, dan krijg je een reactie met een insteek van het is je eigen schuld....?

Yvest,....ik ben boos!
Reputatie 7
Badge +20
Hi Logement In Den Bebaerde Aep en Yvest,

Ik begrijp dat jullie niet blij zijn met de kosten die zijn gemaakt en daarom geven wij al onze klanten ook de kans om hun geld terug te krijgen. Hiervoor moet er wel eerst een onderzoek worden gestart. De reden waarom wij derde partij diensten niet automatisch blokkeren is omdat er veel klanten zijn die er wel graag gebruik van maken, denk aan bijvoorbeeld gameshows. Wij geven alle klanten wel de optie om deze diensten te blokkeren via My T-Mobile om onverwachte kosten te voorkomen. Ik zie dat jullie beide de diensten hebben geblokkeerd dus vanaf nu kunnen jullie geen kosten meer maken aan zulke diensten.

@Yvest: Ik zie dat jouw kosten al zijn vergoed. Je hebt hier gister ook bericht van gehad. Ik hoop dat je hierdoor in ieder geval niet meer boos bent.

Als ik nog iets anders kan betekenen dan hoor ik het graag.
Hi Hajar,

Ik blijf boos en vooral meer teleurgesteld in de manier waarop T-Mobile hier mee omgaat en dat ik hier nog steeds mee bezig ben, niet voor mijzelf maar om anderen dit leed te willen besparen. We hebben ons geld hard genoeg nodig.

Als je mijn uitgebreide bericht goed leest ben ik voorstander om de "derde partij diensten" op voorhand uit te zetten en de klanten die dat wel willen wijzigen ook goed informeren over de risico's van ongewenste extra kosten door "spook" abbonnementen.

Ik snap natuurlijk dat er weer geld mee gemoeid gaat en T-Mobile bang is inkomsten mis te lopen van mensen die wel gebruik willen maken van FTMSC voor spelletjes en zich dan niet bezig hoeven te houden met technische instellingen van hun abbonnement, ik had eigenlijk nooit gehoord van die instellingen tot ik dus ineens een "spook"abbonement bleek te hebben.
Dus lijkt het voor mij erop dat die voorkeur gehandhaaft blijft en jullie de vele duizenden klachten daarover van Kwaadwillige mensen of bedrijven die daar misbruik van maken maar voor lief te nemen.
Ik word in elk geval niet serieus genomen en hoop dat een ieder die bij T-Mobile werkt zelf eens een keer ondervind dat je in je privé tijd ergens op klikt wat dan onbedoeld en ongevraagd tot het afsluiten van een "spook" abbonnement lijdt. Word dat dan maar intern even in de doofpot gestopt?

Je begrijpt het niet als je zegt dat we niet blij zijn met de kosten die zijn gemaakt, ze zijn namelijk niet door ons "gemaakt" maar het geld is van ons GESTOLEN!
Ik ben geen uren bezig met dit onderwerp voor een miezerige 5 euro! Vind dat zelf een beetje lakoniek overkomen.
Nee, de manier waarop!
---Zonder ergens op akkoord te drukken of iets in te vullen gewoon geld moeten betalen omdat er dubieuze praktijken worden getoloreerd door T-Mobile, sterker nog.....T-Mobile zegt dan dat we als klant beter uit moeten kijken!?---

Dus als je als klant op een foto klikt of een webpagina opent waardoor je ONGEWENST EN ONGEVRAAGD via een dubieuze manier blijkbaar een abbonnement opstart is dat onze fout ?

Hoe serieus speelt het bij T-Mobile dat vele (tien)duizenden klanten dus toch met klachten komen op jullie eigen forum? Kom ik weer met jullie eigen, inmiddels voor mij ongeloofwaardige,slogan; "klanten hebben bij ons een hoop te vertellen,..zo zijn wij"

NIET DUS!

Wat je zou kunnen doen is dit onderwerp eens aan alle niveau's van het bedrijf T-Mobile kenbaar maken en hopen dat er wel iemand opstaat tegen dit zware onrecht!?

met vriendelijke groet Yvest
wat ik denk?.....
Nou, gezien de pagina's aan woorden die terug te brengen zijn tot een paar punten:
- Ik ben slachtoffer geworden van oplichting
- Er zijn duidenden zoals ik (volgens een forum search) in de afgelopen jaren ook slachtoffer geworden
- Voor andere financiële zwaarwegende zaken wordt wel landelijk gewaarschuwd


Feiten zijn vervelend, dus hier komen de vervelende punten:
- Er zijn nog geen duizend slachtoffers per jaar (minder dan 0,02% bij aantal abonnee's)
- Aanmeldingen gebeuren ook via emails of het openen van malware op sites, daarmee kan jij wel degelijk de bron van de aanmelding blijven, al was het onbewust/onbedoeld.
- Er is een wettelijke plicht op eigen onderzoek. Die verantwoordelijkheid en waakzaamheid, geldt hier ook gewoon voor. Jij moet je eigen rekeningen in de gaten houden, dus de kosten kunnen nooit hoog worden en daarmee is de vergelijking met waarschuwen voor financiële gevolgen bij een hypotheek, beleggen, lening of iets waar je letterlijk dood aan zal gaan bij overmatig gebruik geheel ongelijk aan een sms-dienst.

Je hebt je 5 euro terug gehad, je draaft volledig door met hele pagina's aan verhaal en durft medewerkers ellende toe te wensen... welke kant denk je dat het verhaal op gaat? Je hebt genoeg te vertellen gehad, weinig is wenselijk of beleefd en als een ondankbare hond ben je je aan het misdragen.

Leer van de ervaring, let goed op en hou je rekeningen in de gaten. Lukt dit niet, gezien de frustratie, woede en onvrede, ga met een psycholoog praten, want dit gedrag is niet goed en niet normaal.
Hoi, en als ik vragen mag wie ben jij? Ja, sorry hoor maar heb je ook met ongewenste abbonnementen te maken gehad of doe je maar willekeurig inhaken op iets wat je kennelijk niet goed begrijpt? Lees eens goed de berichten door voordat je tegenstrijdigheden opsomt? Ik ben boos omdat er van mij gepikt word, vind je dat onterecht?

-ja ik ben opgelicht! klopt.
- er zijn duiZenden, 87 pagina's x 13 topics over alleen "payinfo" komt dan al neer op rond de 1131 topics over alleen "payinfo" ik denk dat het probleem misschien ook onder andere woorden word beschreven? En sommige topics worden honderden keer bekeken, lijkt mij een hot item?
-er zou inderdaad een voorbeeld genomen kunnen worden om ons als klant hier over te waarschuwen ja, vind je dat vreemd? Dat er gewaarschuwd kan worden bij risico’s?
Al is er 0,00000000001% onterecht opgelicht en benadeeld zonder daar zelf iets aan bij gedragen te hebben blijft het nog steeds onrecht.

Ik geef niks om de 5 euries, had ik dat al een keer gezegd....? ja, ik hoop dat hier gewoon tegen opgetreden word zodat mijn medemens dit bespaard kan blijven. Dat is alles, moet ik toch zelf weten?

Ik leg mijn telefoon met een usb kabel aan mijn laptop en toets een webpagina in waarna ik op enter druk om de pagina te bezoeken....ping...ping.
Direct, nog vóór de pagina geladen is!, ontvang ik 2x sms van payinfo die mij betaal informatie geeft over een abonnement die ik dus met het drukken op enter voor een webpagina afgesloten blijk te hebben!

Als de bron van aanmelding het klikken van "enter"is op mijn toetsenbord om een willekeurige pagina te openen, leg JIJ eens uit hoe ik mij daar tegen kan beschermen?? Als andere hier via Facebook op een foto klikken, waarbij dus alleen een afbeelding te zien is, een abonnement afsluit....hoe doe jij je daar tegen beschermen?? Die verantwoordelijkheid ligt volgens JOU dus bij de slachtoffers maar niet bij de leverancier van het platform die de mogelijkheden blijkbaar bied aan derden om via een sluwe hack ons zo op kosten te jagen...

Ik ben blij dat er payinfo bestaat want hun waarschuwen mij juist dat ik iets heb afgesloten, anders had ik het misschien pas weken later ontdekt?

En waarschuwen voor risico’s van enig soort staat naar mijn mening gelijk aan een service die in dit geval ontbreekt om klanten hiervoor te waarschuwen!

Ik heb al een abonnement bij Ben sinds 1999 en heb nog steeds datzelfde nummer nu bij T-Mobile....ik heb nog niet 1 keer in die 18 jaar iets meer hoeven te betalen dan waar ik zelf voor heb gekozen, omdat ik juist ook goed oplet wat ik doe.
Jammer dat je er maar van uitga dat ik dat ook in dit geval niet gedaan zou hebben. Al kon ik mij tegen dit voorval niet weren, sterker nog niemand van de duizenden die hier en bij andere telecom aanbieders die hierover op forums schrijven want hier kan men zich niet tegen weren,….tenzij…..je de FTMSC instellingen standaard op uitzet. Had ik trouwens nog nooit eerder van gehoord maar die instellingen zijn wel onderdeel van een abonnement die ik afsluit bij T-Mobile, niet bij derden.

Ik ben toch blij dat je het over "ellende" hebt, daarmee erken je wel dat het een vervelend probleem is, maar ik heb nergens geschreven iemand ellende toe te wensen. Dit verzin je er zelf bij voor...extra drama, aandacht?
En als ik hoop dat medewerkers van T-Mobile zelf met deze "spook"abonnementen geconfronteerd worden kunnen ze dat waarschijnlijk intern ongedaan maken zoniet zullen er dan ook vraagtekens gezet worden hoe dit te voorkomen in de toekomst!

"Je hebt eenmaal geen controle over iemand zijn gedrag maar je hebt wel controle over hoe je er op reageert".
Gaat voor jou niet op geloof ik, als mijn berichten jou zo erg raken laat jij je wel erg gemakkelijk door iemand beïnvloeden. Daar kan mijn psychiater je ook mee helpen hoor, zal ik haar nummer geven om te vragen of ze ook nog tijd voor jou hebt?

En als je in dezelfde zin het woord beleeft gebruikt en mij een ondankbare hond noemt vraag ik mij af wie hier dan onwenselijk en onbeleefd te noemen is?

Ik wil alleen serieus genomen worden en nu krijg ik dat idee vanuit de berichten van T-Mobile niet.

Die zegt;
"Als je Diensten Mobiel Internet koopt, dan ontvang je van die dienst informatie over het abonnement en moet je klikken op "Betalen" voor akkoord. Je krijgt daarna een bevestigings-sms"

Ja duh..."als" je diensten KOOPT lijkt mij dat logisch, maar als ik word OPGELICHT staat er niet bij?

En;
"Wij begrijpen dat dit wellicht onduidelijk is geweest, of misschien heeft iemand anders gebruik gemaakt van jouw mobiele telefoon. Toch blijven kosten die gemaakt zijn met jouw mobiele telefoon jouw verantwoordelijkheid."

Prima, telefoon lag op tafel en diende als hotspot voor mijn laptop....zeg het maar? Kosten zijn gemaakt door derden die via een sluwe hack mij een abonnement aansmeren terwijl ik op enter druk om een pagina te openen. Ik ben verantwoordelijk voor derden die via T-Mobile mij diensten laat betalen waar ik geen akkoord voor heb gegeven....mmm.

En steeds weer beginnen ze over de 5 euries die ik terug heb gekregen....daar gaat het toch helemaal niet om maar dat kan ik ze dus niet wijsmaken.

Enige remedie is volgens mij, heb je hem weer, FTMSC instellingen op uit zetten. tada!
En wil je spelletjes gaan spelen waar je dat weer bij aan moet zetten, prima, wel even op de risico’s laten wijzen dat derden er met je geld vandoor kan gaan bij een willekeurig en onschuldig ogende muisklik!

p.s. ik ben niet meer boos hoor maar strijdvaardig voor de malafide praktijken die zich kennelijk gewoon afspelen via een abonnement van een telecomprovider die wij in vertrouwen nemen dat alles eerlijk er aan toe gaat.

groetjes Todo-Loco
En weer een A4 aan verhaal... echter ook met op de man spelen dus bij deze slechts twee antwoorden:

- Jij moet je aan de huisregels houden hier.
- Dit topic is beantwoord en de discussie is klaar. Topic gaat op slot.

Er is geen discussie op deze twee punten, je hebt meer dan je zegje kunnen doen (en uitvoerig gedaan) en je voegt niets meer toe dan het uiten van frustratie. Je recht van mening uiten staat niet vrij van de plicht tot beleefdheid en gewenst gedrag (test maar bij een agent). Voor alle frustratie, onbeleefdheid, minachting, denigratie en op de man spelen is dit niet de plek en adviseer ik nogmaals om een specialist daarvoor op te zoeken.