Beantwoord

Phishing mail

• 28 januari 2016
  • 23 reacties
  • 933 Bekeken

Klopt het dat er een phishing mail wordt verzonden over een achterstallige betaling
icon

Beste antwoord door Thalina 21 maart 2016, 11:08

We hebben inmiddels een algemeen topic over phishing / spam mail. In dit topic plaatsen wij de laatste updates en vind je meer informatie over phishing mails. Als je vragen hebt kun je die in dit algemene topic stellen. Dit topic gaat op slot.
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

23 reacties

Badge +5
Er is een tijd geleden wel iets rondgegaan van een incassobureau. Is dat hetgeen waar je op doelt?

De mail zou natuurlijk terecht kunnen zijn, maar in My T-Mobile kun je altijd de betaalstatus opvragen en zien of er nog iets open staat. Als je erover twijfelt zou ik dus hier inloggen en even controleren of het overeen komt met wat in de mail staat. Zijn het totaal andere gegevens, dan niet op de mail ingaan. Uiteraard zelf naar My T-Mobile gaan en niet via een eventuele link in een mailtje.
Er staat boven voorkom een blokkade op uw T-Mobile diensten betalingsherinnering.
In de maand december 2015 zou de databunderground overschreden zijn met 636 mb waardoor er nog een achterstallig bedrag open zou staan van € 52,52. Als het niet binnen 3 dagen betaald wordt zouden alle diensten geblokkeerd worden.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Pletzers1,

Welkom op ons Forum!

Goed dat je dit navraagt bij ons! Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat er geen sprake is van een betalingsachterstand dus het zou goed kunnen dat het hier gaat om een phishing mail. Je kan in dit geval de e-mail negeren. Mocht je in de toekomst weer zoiets ontvangen dan is het altijd handig om het even na te vragen zoals je dat nu ook hebt gedaan.

Als je nog andere vragen hebt of als ik verder iets voor je kan betekenen, laat het mij weten!
Dit is het adres waar de mail vandaan komt. t-mobile@tmnksna. com
Reputatie 3
tmnksna. com is natuurlijk verdacht. Mail van T-Mobile komt van t-mobile.nl.

Er is ook een handige app voor dit soort zaken : Opgelicht.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Pletzers1,

Dat is inderdaad geen goed e-mailadres! :S

Heb je misschien een screenshot van het bericht? Dan kunnen anderen er ook weer een waarschuwing aan nemen!

Bedankt in ieder geval voor je alerte reageren! 🙂
Ik heb vandaag deze mail gehad. Ze zijn duidelijk aan het hengelen onder de naam T-Mobile.

Ik heb vandaag deze mail gehad. Ze zijn duidelijk aan het hengelen onder de naam T-Mobile.

Excuses ik dacht hij nog niet geplaatst was.......
Ik heb vandaag deze mail gehad.
Ze zijn duidelijk aan het hengelen onder de naam T-Mobile.

'Herinnering Factuur‏'

T-Mobile Klantenservice (no-reply@t-mobile-abonnee.xyz)

12:15

Aan: ...........

no-reply@t-mobile-abonnee.xyz

T-Mobile.nl | Mijn account

Uw betalingstermijn is verstreken

Dit is een automatische ontvangstbevestiging. Wij hebben je e-mail ontvangen en geven hierop binnen 5 werkdagen een reactie.

Wij stellen u thans nog eenmaal in de gelegenheid het verschuldigde bedrag van €35,80 uiterlijk binnen een termijn van drie werkdagen te voldoen. Doordat het automatische incasso het bedrag niet van uw rekening kon afschrijven, verzoeken wij u te betalen via iDEAL.

Het openstaande bedrag is momenteel €35,80 (inclusief kosten).
Het bedrag zal worden verhoogd met buitengerechtelijke incassokosten ter hoogte van €79,95 indien het niet binnen de door ons gestelde termijn is voldaan.

- Klik hier op: online betalen om de factuur te voldoen, let op dat u de juiste bedrag: €35,80 invult
- Klik vervolgens op kopen
- Voer bij uw bitcoinadres: 1Awzp9ZnNqTwBeUZXwy4mD6ZWucJFAXsJu

- U kunt nu direct uw betaling doen via iDEAL. Kies hiertoe uw eigen bank
- Zodra u het openstaande bedrag heeft betaald via Bitonic, ontvangt u een bevestiging email.

Let op: Als wij uw betaling niet voor maandag 15 februari 2016 van u ontvangen, loopt u het risico op een gerechtelijke procedure. Voorkom bijkomende kosten.

Hoogachtend,

T-Mobile Klantenservice
Factuur en betaling
Reputatie 7
Badge +20
Hi Lucy,

Dankjewel voor de melding. Wij zijn inderdaad op de hoogte van deze phishing mail. Op deze pagina kun je meer informatie over vinden over wat je moet doen bij het ontvangen van zo'n mail. We adviseren om geen betaling te doen en de e-mail te verwijderen.
ik heb ook een rare mail gekregen vorige week vrijdag.Zag er best dreigend uit omdat ik zo vlug mogelijk een bedrag van euro 42,30 moest betalen anders volgden er dwangsommen van 80 euro iedere keer dat ik een dag te laat was met betalen. Ik dacht eerst wat krijgen we nou. Ik heb helaas de mail geopend met mijn wachtwoord en kreeg toen pas in de gaten dat dit nep was. Meteen mijn account bij T-Mobile nagekeken. Ikwas zelfs door de stress vergeten dat mijn facturen worden betaald via automatische incasso. Ik kan me voorstellen dat er ook mensen zijn die hier in trappen en betalen zoals ik bijna.Ik heb de mail meteen verwijderd, maar ik kijk in het vervolg wel beter of de mail echt van T-Mobile is, om verdere stress te voorkomen.
Uw betalingstermijn is verstreken

Dit is een automatische ontvangstbevestiging. Wij hebben je e-mail ontvangen en geven hierop binnen 5 werkdagen een reactie.

Wij stellen u thans nog eenmaal in de gelegenheid het verschuldigde bedrag van €37,55 uiterlijk binnen een termijn van drie werkdagen te voldoen. Doordat het automatische incasso het bedrag niet van uw rekening kon afschrijven, verzoeken wij u te betalen via iDEAL.

Het openstaande bedrag is momenteel €37,55 (inclusief kosten).
Het bedrag zal worden verhoogd met buitengerechtelijke incassokosten ter hoogte van €79,95 indien het niet binnen de door ons gestelde termijn is voldaan.

- Klik hier op: online betalen om de factuur te voldoen, let op dat u de juiste bedrag: €37,55 invult
- Klik vervolgens op kopen
- Voer bij uw bitcoinadres: 1NDT4zCMwAH61gQz48p19dvqaKS8WhT9se
- U kunt nu direct uw betaling doen via iDEAL. Kies hiertoe uw eigen bank
- Zodra u het openstaande bedrag heeft betaald via Bitonic, ontvangt u een bevestiging email.

Let op: Als wij uw betaling niet voor woensdag 17 februari 2016 van u ontvangen, loopt u het risico op een gerechtelijke procedure. Voorkom bijkomende kosten.

Hoogachtend,

T-Mobile Klantenservice
Factuur en betaling

Ik kreeg dit in mijn mailbox gedurende vakantie, altijd stress creërend als je denkt alles te hebben geregeld voordat je vertrekt naar verre oorden met slechte internet verbinding. En de bitcoins waren een vlag voor mij. Nooit geweten dat T-mobile in bitcoins deed.
Hoi redheadnl2.

Goed dat het een vlag heeft, want het is natuurlijk gewoon een nep e-mail. T-Mobile doet niet aan betaling via bitcoins.
De meest simpele, bepaalde fouten in de tekst zouden ook iets moeten zeggen, "de juiste bedrag" moet bijvoorbeeld 'HET juiste bedrag' zijn, dit soort 'dieven' hebben meestal geen kaas gegeten van teksten schrijven zonder domme fouten.
Reputatie 3
Beste Kaassausje, als je kijkt hoe er op dit forum wordt geschreven, zal niet iedereen de fouten in de tekst in zo'n nep mail ontdekken.
Als je de email goed leest zie je meteen dat hij niet van t-mobile is. Daar heb je gelijk in, maar ik schrok in eerste instantie toch wel behoorlijk. Toen de eerste schrik voorbij was zag ik inderdaad dat de mail nep was
Reputatie 7
Badge +20
Die eerste schrik is inderdaad erg logisch Lilac82! Je hebt toch het gevoel dat je iets verkeerd hebt gedaan.. Waarschijnlijk zien de meeste mensen daarna bij het lezen wel dat het hier om fraudeurs gaat, maar een klein groepje is er misschien zo van ondersteboven dat ze gelijk willen gaan betalen.

Gelukkig zijn we hier nog maar weinig mensen van tegengekomen, dus het lijkt erop dat iedereen heel alert en scherp is op dit soort zaken! Dat is natuurlijk heel goed nieuws, de tijden van de Nigeriaanse prins die miljoenen kan geven ligt ver achter ons! 😉
Fijn dat iemand het logisch vind dat ik zo geschrokken was .ik ben 82 en hadden even tijd nodig om tot mij te laten doordringen dat de mail nep was. Maar ik denken dat meer mensen zullen schrikken als ze onverwacht zo,'n mail zien. Maar anders nu af aan goed opletten voor zoiets.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Lilac82,

Goed dat je zo oplettend bent! Helaas valt er weinig te doen aan deze fraudeurs.

Je kunt in de toekomst dit topic in de gaten houden. We plaatsen daar updates wanneer er weer veel problemen zijn door Phishing mail. 🙂
ik had vanmorgen weer een nepmail, maar nu zogen. van Vodafoon. Of ik na herhaalde aanmaningen per e-mmail alsnog mijn rekening bij Vodafoon wilde betalen of anders volgden er maatregelen.Ik had dus direct door dat deze mail nep was omdat ik klant ben bij T-Mobile en per automatische incasso betaal. Mail meteen verwijderd.
Reputatie 6
Badge +17
lilac82,

Goed dat je 'm direct hebt verwijderd. Bedankt voor het doorgeven. 🙂
Reputatie 6
Badge +17
We hebben inmiddels een algemeen topic over phishing / spam mail. In dit topic plaatsen wij de laatste updates en vind je meer informatie over phishing mails. Als je vragen hebt kun je die in dit algemene topic stellen. Dit topic gaat op slot.