Beantwoord

Phishing mail ontvangen

• 29 augustus 2017
  • 2 reacties
  • 144 Bekeken

Ik krijg zojuist een 'dreigmailtje' inzake betaling (niet!) openstaande factuur. Afzender is abonnee@t-mobile.nl.

Ik heb een sterk vermoeden dat het hier een phishing mail betreft. Wie helpt mij aan het bevestigende antwoord?
icon

Beste antwoord door Muberra 29 augustus 2017, 11:11

Hi Paulus,

Heel scherp van je!

Goed dat je er zelf onderzoek naar hebt verricht en erachter bent gekomen dat het phishing mail is! Wij doen ons best om onze klanten goed te informeren en hiertegen te waarschuwen! Je kunt in het vervolg ook kijken in dit speciale forumtopic over phishing mails. Hierin plaatsen wij alle updates en meer informatie.

In elk geval bedankt voor je oplettendheid! Als je nog meer vragen hebt, kan je in het phishing topic altijd je vragen stellen. 🙂
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

2 reacties

Okay, ik heb het antwoord zelf al gevonden op de phishinh-pagina van T-Mobile:

"Staat in een e-mail dat je moet betalen in Bitcoins? Dan is het absoluut geen e-mail van T-Mobile, óók niet als het adres eindigt op @t-mobile.nl.
Betaal niet en open geen andere linkjes in de e-mail. Je kunt het beste de e-mail verwijderen."

Okay, done!
Reputatie 4
Hi Paulus,

Heel scherp van je!

Goed dat je er zelf onderzoek naar hebt verricht en erachter bent gekomen dat het phishing mail is! Wij doen ons best om onze klanten goed te informeren en hiertegen te waarschuwen! Je kunt in het vervolg ook kijken in dit speciale forumtopic over phishing mails. Hierin plaatsen wij alle updates en meer informatie.

In elk geval bedankt voor je oplettendheid! Als je nog meer vragen hebt, kan je in het phishing topic altijd je vragen stellen. 🙂