Beantwoord

Phshing telefoontje

• 6 augustus 2019
  • 1 reactie
  • 687 Bekeken

Hoi,

Ik word de laatste 3 dagen door prive nummers gebeld. De eerste keer nam ik de telefoon gewoon op en zei een man met een bekakt Nederlands accent dat ik schijnbaar met mijn auto schade had veroorzaakt aan zijn auto en dat ik een briefje met dit telefoonnummer en een kenteken achter had gelaten.
Achteraf blijkt dat het gwn een bandje is wat word afgespeelt maar ik ging er toch verbaast op in en vroeg wat het kenteken is op het briefje. Die vraag werd niet beantwoord en de meneer tetterde boos door en zei dat hij het bij de verzekering aan ging geven. Toen snapte ik dat t n beetje dubieus was en hing ik de telefoon op.

Vervolgens de andere keren het prive nummer elke keer weggedrukt.

Kunnen jullie als provider zijnde het nummer toch op een of andere manier achterhalen of blokkeren want het is vreselijk vervelend.

Ik ben vandaag weer gebeld en heb gelijk weggedrukt waardoor het nummer naar de voicemail ging. Toen ik de voicemail ging luisteren kreeg ik door dat het een bandje was die afgespeelt werd.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen,
Met vriendelijke groet,
G040
icon

Beste antwoord door Gilbert 7 augustus 2019, 14:50

Beste G040,

Wat vervelend dat je lastig gevallen wordt door ene privé nummer. T-Mobile kan niet direct het betreffende nummer achterhalen, maar je kunt wel een onderzoeksverzoek indienen. Een speciale afdeling binnen T-Mobile gaat dan proberen te achterhalen wie jou lastigvalt, al kunnen hier geen garanties over gegeven worden. Het formulier hiervan vind je hier.

In sommige telefoons kun je ook ervoor kiezen om alle anonieme/privé oproepen te blokkeren. Houdt er wel rekening mee dat dit ook telefoontjes tegenhoudt van legitieme instanties die jou willen bereiken op het moment dat zij ook een anoniem nummer gebruiken, wat helaas ook voorkomt. (Ik ben hier zelf geen voorstander van maargoed). Per telefoon verschilt het waar deze optie staat, maar bij de meeste android toestellen zou het te vinden moeten zijn in de instellingen van de telefoon app. Ik heb zelf een iPhone dus ik weet even niet uit mijn hoofd waar ik het precies zou kunnen terugvinden.

Hopelijk heb ik je met dit antwoord vooruit kunnen helpen. Mocht je nog hulp nodig hebben, roep gerust!

-Gilbert
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 4
Badge +4
Beste G040,

Wat vervelend dat je lastig gevallen wordt door ene privé nummer. T-Mobile kan niet direct het betreffende nummer achterhalen, maar je kunt wel een onderzoeksverzoek indienen. Een speciale afdeling binnen T-Mobile gaat dan proberen te achterhalen wie jou lastigvalt, al kunnen hier geen garanties over gegeven worden. Het formulier hiervan vind je hier.

In sommige telefoons kun je ook ervoor kiezen om alle anonieme/privé oproepen te blokkeren. Houdt er wel rekening mee dat dit ook telefoontjes tegenhoudt van legitieme instanties die jou willen bereiken op het moment dat zij ook een anoniem nummer gebruiken, wat helaas ook voorkomt. (Ik ben hier zelf geen voorstander van maargoed). Per telefoon verschilt het waar deze optie staat, maar bij de meeste android toestellen zou het te vinden moeten zijn in de instellingen van de telefoon app. Ik heb zelf een iPhone dus ik weet even niet uit mijn hoofd waar ik het precies zou kunnen terugvinden.

Hopelijk heb ik je met dit antwoord vooruit kunnen helpen. Mocht je nog hulp nodig hebben, roep gerust!

-Gilbert

Reageer