Beantwoord

Plotseling meer kosten gemaakt aan bellen

• 28 augustus 2017
  • 18 reacties
  • 291 Bekeken

Ik heb deze maand met één gesprek van nog geen minuut €20 meer belkosten
icon

Beste antwoord door Hajar 29 augustus 2017, 15:13

Hi Alikraij50,

Ik ben direct voor je gaan kijken en zie dat er op 24/7 een gesprek geregistreerd staat van 120 minuten. Jij hebt een belbundel van 50 minuten en dus heb 70 minuten buiten je bundel gebeld. Daardoor heb je extra kosten gemaakt en kom je op een bedrag uit van €21,29. Het gesprek heeft dus vorige maand plaatsgevonden en niet deze maand. Je kan je factuur zelf ook inzien via My T-Mobile. Als je klikt op specificatie dan zie je precies wanneer en hoe lang je hebt gebeld.

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt. Als je nog vragen hebt, laat het mij weten. 🙂
Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Alikraij50,

Ik ben direct voor je gaan kijken en zie dat er op 24/7 een gesprek geregistreerd staat van 120 minuten. Jij hebt een belbundel van 50 minuten en dus heb 70 minuten buiten je bundel gebeld. Daardoor heb je extra kosten gemaakt en kom je op een bedrag uit van €21,29. Het gesprek heeft dus vorige maand plaatsgevonden en niet deze maand. Je kan je factuur zelf ook inzien via My T-Mobile. Als je klikt op specificatie dan zie je precies wanneer en hoe lang je hebt gebeld.

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt. Als je nog vragen hebt, laat het mij weten. 🙂
Mijn vraag blijft echter één minuut heeft het gesprek geduurd, dat er meer geregistreerd staat snappen wij ook niet.
In heel de status van jarenlang komt dat ook niet voor.
Altijd beltegoed over en naar het nr van mijn man nu ineens dit
Groet
Reputatie 7
Badge +20
Hi Alie,

Het gesprek dat geregistreerd staat is dus van 24/7. Staat dit gesprek toevallig nog bij je recente gesprekken op je telefoon? Zo ja, zou je daar een screenshot van kunnen maken? Dan kunnen wij controleren wat er aan de hand is.

Ik hoor graag van je.
Hier de foto van beide telefoons
Groet
Badge +13
Dat zegt nog weinig over de bel tijd...
Als je bij de iPhone op het uitroep teken druk hoe lang staat er dan bij het betreffende gesprek?
Kan het zijn dat er per ongeluk niet is opgehangen?
Want ik dacht dat na 120 minuten worden de verbinding vanzelf verbroken.
Dan hebben we allebei niet opgehangen zeker?
Het kan gewoon niet omdat mijn telefoon automatisch uitgaat als ik hem dichtklap.
Corrigeer gewoon die rekening en geef nou eens zelf aan dat het een fout kan zijn!
Dit eindeloze gevraag lost niets op.
Groet
Reputatie 7
Badge +20
Hi Alie,

Ik kan niet zomaar kosten vergoeden zonder eerst op onderzoek uit te gaan. Zou je nogmaals een screenshot kunnen plaatsen en op de i klikken zodat zichtbaar is hoelang het gesprek heeft geduurd? Zorg er ook voor dat de 06-nummers niet zichtbaar zijn in de screenshot. Ik help je dan graag verder!
Weet je natuurlijk staat er een gesprekstijd op van 1.59.59
Zo dom zijn we nu ook weer niet
Maar als ik zeg dat de toestellen met dichtdoen uitgaan moet ik toch daarvan uitgaan dat dit goed gaat.
Kijk die status maar na je vindt er geen enkel lang gesprek in.
Wij gebruiken de telefoon uitsluitend voor noodzakelijke berichten.
Ik word hier niet vrolijk van.
Als we er dan niet uitkomen laten wij dan maar betalen, want je vecht toch tegen een muur.
Groet
Weet je natuurlijk staat er een gesprekstijd op van 1.59.59
Zo dom zijn we nu ook weer niet

Nou, dan weet je dus dat de verbinding niet is verbroken en kan je al het overige gedrag laten varen...

Jij, met jouw telefoon, hebt een door jou opgestarte verbinding laten doorlopen voor 2 uur.

Heel simpel, jouw fout, jouw blaar, jouw leermoment.
@Poco-Loco
Jij moet beter leren lezen
Badge +13
Maar jij bent van mening dat de provider dus de schuldige is?

Volgens mij ben je zelf verantwoordelijk voor het gebruik van je mobiele telefoon.
De providers hebben al een extra ingebouwd dat het gesprek na 2 uur word afgebroken.
Nee hoor, jij moet accepteren dat als je de verbinding denkt te verbreken maar dit niet goed doet, dit volledig jouw eigen verantwoordelijkheid is.

Ga anders bij de fabrikant van mobiel of hoesje eens klagen, tenslotte... de verbinding verbrak niet goed en als jij niet verantwoordelijk bent, misschien zijn zij het wel!
Reputatie 7
Badge +20
Dat zegt nog weinig over de bel tijd...
Als je bij de iPhone op het uitroep teken druk hoe lang staat er dan bij het betreffende gesprek?
Kan het zijn dat er per ongeluk niet is opgehangen?
Want ik dacht dat na 120 minuten worden de verbinding vanzelf verbroken.

Moet zo'n gesprek dan van beide kanten worden verbroken?
Als pietje ophangt gaat het gesprek dan niet automatisch uit ondanks dat Keesje vergeet op te hangen?

Ik zou maar niet te veel op die hoesjes vertrouwen heel vaak werkt het ophangen na een tijdje niet meer
Reputatie 7
Badge +20
@Poco-Loco
Jij moet beter leren lezen

Met een beetje vriendelijkheid kom je heel ver in dit forum. Echt dat meen ik.
De mondjes doen hun erg hun best maar kunnen ook niet buiten de regels werken.
CrisTien, ik vermoed een dubbel/wissel gesprek... Die hangt inderdaad niet op en blijft dan op de achtergrond doorlopen.... zelfs als beide gesprekspartners het andere gesprek ophangen.

Bij android zie je dan een notificatie bovenin die blijft staan, bij iphone heb ik geen idee (maar de eerder gepostte screenshot gaf volgens mij een iphone weer).

In alle gevallen, controleren dat er niks aan blijft staan... zo simpel.

-edit-
En inderdaad, vriendelijkheid komt veel verder dan vooral de schuld ergens anders blijven leggen...
Badge +13
@cristien nee 1 van de twee moet verbreken maar het gebeurt wel eens dat beide dat niet doet.
Bij de telefoons tegenwoordig kan een gesprek op de achtergrond doorgaan.
Verder komen de zogenoemde broek zak gesprekken ook nog steeds voor maar meestal is dan degene die gebeld word die dat door heeft en ophangt.

Ook kan het voorkomen dat er een wissel gesprek actief is dus jij en degene die je belt bellen elkaar gelijktijdig en dan blijft dat zogenoemde tweede gesprek ook lopen en als je dat niet door heb heb je dus een vergelijkbaar iets.

Ook zijn er mensen die bellen via whats app en opzich geen probleem maar als je een kleinere data bundel heb vliegen je mb's er doorheen.
En dan zegt men achteraf maar dat gaat toch van mijn bel minuten af als ze ontdekken dat de bundel op is.

-edit-
@Drax bij de iPhone zie je ook een strookje boven in actief staan.
Alleen als men natuurlijk de telefoon gelijk weg legt zie je dat niet :8
Reputatie 7
Badge +20
Weer veel geleerd 👍🏻😉 fijn om te weten allemaal. Met dank aan #Rosan en #Poco-Loco
@cristien nee 1 van de twee moet verbreken maar het gebeurt wel eens dat beide dat niet doet.
Yup, mensen die op de homebutton rammen, in plaats van daadwerkelijk ophangen. XD

Reageer