Beantwoord

Sms 5511 netsmart

• 18 april 2016
  • 4 reacties
  • 2949 Bekeken

Graag zou ik meer willen weten over deze sms dienst (netsmart 5511). Ik krijg een factuur met een behoorlijke rekening. Heel vreemd, ik sms nooit, doe geen online spellen, en heb de 4 jaar dat ik bij jullie een abonnement heb nooit geen klachten hier over gehad. Mijn facturen zijn altijd constant geweest. Altijd zelfde bedrag. En nu heb ik per april abonnement stopgezet, en krijg ineens een torenhoge rekening. Ben benieuwd of jullie dit kunnen verklaren.
Met vriendelijke groet
icon

Beste antwoord door Kaassausje 18 april 2016, 19:18

Hoi trientje, welkom op het forum.

Zoals 05alexander92 al aangaf kun je hiervoor een blokkade instellen via My T-Mobile.

Je hebt een smsdienst te pakken, meestal wordt het ergens in kleine lettertjes of algemene voorwaarden achter een linkje vermeld. In de openingspost van dit topic lees je hoe je je van deze dienst afmeldt, hoe je ze blokkeert (let wel: je kunt dan bijv. ook niet meer stemmen tijdens tv-programma's) en hoe je je geld terug kunt vragen.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 3
Als eerste zou ik wanneer je nooit sms't een blokkade instellen in My T-Mobile zodat dit niet nog een keer kan gebeuren.

Kun je in het geheugen van de telefoon kijken of je kan terugzien of en wanneer de sms'jes verstuurd zijn? Heb je toevallig een bepaalde app geïnstalleerd die de machtiging heeft om zelf sms'jes te gaan sturen? Ik heb namelijk het vermoeden dat dat wel eens de oorzaak zou kunnen zijn wanneer je er zelf helemaal niets van weet van het versturen.

Via Google is wel een en ander te vinden over deze dienst en zo te zien is het een vervelende waar niemand op zit te wachten.
Hoi trientje, welkom op het forum.

Zoals 05alexander92 al aangaf kun je hiervoor een blokkade instellen via My T-Mobile.

Je hebt een smsdienst te pakken, meestal wordt het ergens in kleine lettertjes of algemene voorwaarden achter een linkje vermeld. In de openingspost van dit topic lees je hoe je je van deze dienst afmeldt, hoe je ze blokkeert (let wel: je kunt dan bijv. ook niet meer stemmen tijdens tv-programma's) en hoe je je geld terug kunt vragen.
Hallo, inmiddels wel de blokkade ingesteld, maar vraag me af of dit nou werkelijk de oorzaak is.
Ik heb de laatste maand geen apps geïnstalleerd, en op factuur te zien zijn deze sms'en op tijdstippen dat ik aan het werk ben, en niet achter telefoon. Ook ontvang ik geen sms ofzo. Heb er niet veel verstand van, maar baal als een stekker. Denken jullie dat ik mijn geld terug krijg?
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar heb wel berichten gezien van mensen die hun geld terug hebben gehad. Wat voor jou de oorzaak is geweest, tsjah, geen idee.

Zo'n dienst kan op veel verschillende manieren worden geactiveerd. Zelf sms'en is 1 van de methodes, ook kan het verstopt zitten in een advertentie, staat het ergens met kleine lettertjes onderaan een 'win een iphone/samsung/ander bekend merk' actie, bepaalde surveys, 'win een tegoedbon voor de ah/jumbo/andere keten', ga zo maar door.

Doordat een hoop neppe dingen (met name ads) toch echt lijken en men tegenwoordig nauwelijks de tijd schijnt te hebben iets even echt te lezen, is het makkelijker geworden om zo'n dienst aangesmeerd te krijgen.

Reageer