Beantwoord

sms'jes en telefoongesprekken naar het buitenland

Ik heer jager en mijn vrouw zijn al jaren klant van t-mobile en ook altijd verklaarbaren facturen
De afgelopen maanden october en november kreeg ik facturen binnen waar wij van schrokken te hoge rekeningen
Er blijkt volgens factuur dat ik naar het buitenland zou gesmst hebben wat mij onmogelijk zou wezen 611smsjes  en 5 telefoon gesprekjes a 224,68 waar ik niets van weet heb meteen samen met schoondochter contact op genomen met t mobile en hebben buitenlandse nummers geblokkeer
Ik hoop dat u hier nog wat aan kunt doen en kijken hoe dat ken
Vriendelijke dank
icon

Beste antwoord door meine50 14 december 2013, 09:55

@meine50 Welkom op het T-Mobile forum!

Ik snap dat je schrikt van deze facturen. Laat je het toestel wel eens onbeheerd achter? Was je wellicht in de veronderstelling dat je aan het Whatsappen was?

T-Mobile hanteert een zeer betrouwbaar en nauwkeurig registratie systeem waarbij de verkeersgegevens automatisch geregistreerd worden op de simkaart van de eigenaar. De factuur wordt opgesteld aan de hand van deze verkeersgegevens. Het is niet mogelijk dat de verkeersgegevens en de factuurgegevens niet overeenstemmen.

Ik weet 100% zeker dat ik deze berichtjes niet verstuurd heb. Als je op mijn factuur kijkt, zie je dat de berichtjes de hele dag doorgaan van 30 september tot en met 16 oktober, naar een belgisch nummer.
Daartussendoor staan ook nog enkele telefoongesprekken naar datzelfde nummer en ik weet zeker dat ik dat nummer niet gebeld heb. Via mijn zoon kwam ik erachter dat het een telefoonnummer van een telecombedrijf is. Mijn toestel zit in mijn broekzek of ligt thuis. Mijn andere toestel met duokaart ligt op mijn slaapkamer en is al heel lang niet meer opgeladen en in gebruik. Dit klopt echt niet, hoe betrouwbaar en nauwkeurig jullie registratie systeem ook is. Ik wil dit toch graag uitgezocht hebben!

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 4
Hey meine50,

Welkom op het forum! 

Heb je misschien een app gedownload die dit kan veroorzaken? Sommige van die apps zijn niet zo veilig, en sturen uit zichzelf ineens smsjes etc naar het buitenland, wat je dan bakken met geld kost.
Het is dus wel verstandig om dat even na te gaan.
(ik ben geen T-Mobile medewerker, dus kan ook niet zien wat het precies veroorzaakt heeft)
Reputatie 5

Ik snap dat je schrikt van deze facturen. Laat je het toestel wel eens onbeheerd achter? Was je wellicht in de veronderstelling dat je aan het Whatsappen was?

T-Mobile hanteert een zeer betrouwbaar en nauwkeurig registratie systeem waarbij de verkeersgegevens automatisch geregistreerd worden op de simkaart van de eigenaar. De factuur wordt opgesteld aan de hand van deze verkeersgegevens. Het is niet mogelijk dat de verkeersgegevens en de factuurgegevens niet overeenstemmen.

Ik weet 100% zeker dat ik deze berichtjes niet verstuurd heb. Als je op mijn factuur kijkt, zie je dat de berichtjes de hele dag doorgaan van 30 september tot en met 16 oktober, naar een belgisch nummer.
Daartussendoor staan ook nog enkele telefoongesprekken naar datzelfde nummer en ik weet zeker dat ik dat nummer niet gebeld heb. Via mijn zoon kwam ik erachter dat het een telefoonnummer van een telecombedrijf is. Mijn toestel zit in mijn broekzek of ligt thuis. Mijn andere toestel met duokaart ligt op mijn slaapkamer en is al heel lang niet meer opgeladen en in gebruik. Dit klopt echt niet, hoe betrouwbaar en nauwkeurig jullie registratie systeem ook is. Ik wil dit toch graag uitgezocht hebben!
Reputatie 5
@meine50 deze uitgaande berichten en telefoongesprekken zijn via jouw simkaart verzonden. Zou je eens in je uitgaande SMS box kunnen kijken? Zie je daar de berichten instaan?

Reageer