Beantwoord

sms payinfo

• 28 maart 2018
  • 7 reacties
  • 2004 Bekeken

Ik heb een sms gekregen van payinfo dat er onterechte betalingen zijn gedaan via mijn mobiele telefoon. Met een verwijzing naar de Stichting Gedragscode. Maar ik kan niets ontdekken op mijn rekening en dus ook nog niet ingelogd op payinfo. Hoe zit het met dit SMSje ?
icon

Beste antwoord door Jaimy 2 augustus 2018, 14:29

Hoi Nathalie,

Bedankt voor het screenshot!

Het gaat in jouw geval waarschijnlijk om mobiele betalingen / FTMSC. Zie ook dit topic. Daarin staat alles wat je hiertegen kunt doen en hoe je de kosten kunt terugvragen! Zo kun je de diensten bijvoorbeeld blokkeren vanuit jouw My T-Mobile en via Payinfo. Hoe dat allemaal werkt lees je in dat topic terug.

Laat je het weten als je meer vragen hebt?
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Smaljo,

Ik wil graag voor je uitzoeken waar dat sms'je vandaan komt! Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie verder geen kosten terug dus daar hoef jij je geen zorgen over te maken! Zou je een screenshot kunnen maken van het smsje en die delen in dit topic? Het kan namelijk ook zo zijn dat het om spam gaat.

Je kunt jouw screenshot in het topic uploaden. Ik ga er vanuit dat je op jouw telefoon zit, dan moet je eerst switchen naar de Desktopversie. Je kan via Menu > Desktopversie weergeven bij alle forum-opties. Vervolgens kun je op Bladeren klikken en de foto uploaden.

Ik hoor graag van je zodat we dit samen verder uit kunnen zoeken. :8
Ik krijg zojuist ook zo'n smsje. Ik zou ook niet weten waar het vandaan komt. Daarbij weet ik ook niet wat dat payinfo is nog nooit van gehoord. En red light video's klinkt nou niet echt iets waar ik me lid van zou maken.

Reputatie 7
Badge +19
Hoi Nathalie,

Bedankt voor het screenshot!

Het gaat in jouw geval waarschijnlijk om mobiele betalingen / FTMSC. Zie ook dit topic. Daarin staat alles wat je hiertegen kunt doen en hoe je de kosten kunt terugvragen! Zo kun je de diensten bijvoorbeeld blokkeren vanuit jouw My T-Mobile en via Payinfo. Hoe dat allemaal werkt lees je in dat topic terug.

Laat je het weten als je meer vragen hebt?
Ik krijg dit smsje van pay info. Als ik naar de site ga die ee in staat moet ik mn naam en tel nr en iban doorgeven om het bedrag wat ik dus schijnbaar heb betaald terig te krijgen.

Weten jullie hier meer van?

Reputatie 7
Badge +20
Hi Dechee,

Dat klopt inderdaad! PayInfo doet dit wel vaker. Wanneer een dergelijke partij wordt aangemerkt als frauderend, dan kan PayInfo overgaan op het sturen van deze SMS'jes en een restitutie van de gemaakte kosten. Op jouw factuur van 9 juli zijn er kosten gemaakt voor mobiele diensten, dus dat gaat dan over bovenstaande SMS. Je kunt op deze manier dus je geld laten terugstorten. 🙂

Mocht je hier nog vragen over hebben, laat het ons weten!

Goedenavond, 

Ook ik heb een sms ontvangen en zie op mijn factuur extra kosten van €5 mobiele diensten.  Graag wil ik weten wat ik hieraan kan doen.

Gr. A_jai

Reputatie 6
Badge +8

Hi @A_jai 

Hier geef ik je uiteraard wat meer uitleg over. Ik zie inderdaad dat er deze maand 5 euro extra kosten zijn gemaakt voor bovenstaande SMS. Wanneer je het niet eens bent met de kosten die hiervoor in rekening zijn gebracht kun je het online meldingsformulier indienen. Er zal dan onderzoek worden gedaan naar de desbetreffende dienst en de wijze waarop je bent aangemeld. Binnen 30 dagen kun je een terugkoppeling verwachten. Neem ook eens een kijkje in dit topic, hierin geven we alle informatie over dit soort internetdiensten en hoe je deze kosten kunt voorkomen. Hopelijk heb ik je zo voldoende verder geholpen. Mocht je nog vragen hebben, laat je het dan weten? Ik help je graag verder!

Reageer