Beantwoord

Sommatie ontvangen vanwege betalingsachterstand door schulden, wat moet ik doen?

• 18 juni 2019
  • 3 reacties
  • 827 Bekeken

Hallo,

Ik heb vandaag een sommatie ontvangen van t-mobile, hierin staat dat ik vanwege het niet betalen van meerdere facturen mijn abonnement wordt opgezegd, en hiervoor een schadevergoeding moet betalen. de deadline voor deze datum is 23 Juni, dat is een dag voordat ik het bedrag zou kunnen terugbetalen. Ik heb gezien dat t-mobile mij meerdere malen geprobeerd heeft te bellen, maar ik heb deze oproepen gemist en kon ook niet terugbellen door de blokkade. Is het mogelijk om de uiterlijke datum te verlengen? En mocht dit niet kunnen, hoe hoog is de schadevergoeding? Ik ben een student met weinig inkomen en als dit heel erg veel is en het bovenop mijn nog verschuldigde bedrag komt, dan zou dit nog moeilijker zijn voor mij om alles terug te betalen.

Dat ik een student ben met schulden is natuurlijk geen excuus, maar ik zou het vervelend vinden als het terugbetalen van mijn achterstand nog lastiger zou worden
icon

Beste antwoord door Jaimy 19 juni 2019, 12:16

Hoi @fvengelen,

Goed dat je het bedrag wel wilt gaan betalen!

Ik moet je wel eerlijk zeggen dat de deadline niet meer verschoven kan worden. Er is namelijk al sprake van verschillende betalingsherinneringen en waarschuwingen. Wanneer het bedrag nu niet wordt overgemaakt, is de kans groot dat dit wordt overgedragen aan een incassobureau. Om dat te voorkomen, adviseer ik je het bedrag zo snel mogelijk te voldoen. Wellicht zijn er mensen om je heen die je daarmee kunnen helpen, wanneer je hen de 24e meteen terug kunt betalen? Het zijn uiteraard niet mijn zaken, maar ik probeer een beetje met je mee te denken!

Ik hoop dat het allemaal gaat lukken! Als je nog meer vragen hebt of onze hulp nodig hebt, laat het dan gerust even weten.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Goedenavond @fvengelen Wat rot dat het zo gelopen is.
Onderaan Deze site staat wat meer uitleg wat de consequenties zijn als je te laat of niet betaald.
Misschien kan je het bij iemand lenen zodat het niet nog meer oploopt?😊
Groetjes!
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @fvengelen,

Goed dat je het bedrag wel wilt gaan betalen!

Ik moet je wel eerlijk zeggen dat de deadline niet meer verschoven kan worden. Er is namelijk al sprake van verschillende betalingsherinneringen en waarschuwingen. Wanneer het bedrag nu niet wordt overgemaakt, is de kans groot dat dit wordt overgedragen aan een incassobureau. Om dat te voorkomen, adviseer ik je het bedrag zo snel mogelijk te voldoen. Wellicht zijn er mensen om je heen die je daarmee kunnen helpen, wanneer je hen de 24e meteen terug kunt betalen? Het zijn uiteraard niet mijn zaken, maar ik probeer een beetje met je mee te denken!

Ik hoop dat het allemaal gaat lukken! Als je nog meer vragen hebt of onze hulp nodig hebt, laat het dan gerust even weten.
Misschien kan je telefoon verkopen en daarmee je schulden af betalen. En vervolgens prepaid nemen.

Reageer