Beantwoord

Specifieke belkosten op papier ontvangen

Beste leden,
Gezien het mailtje waarschijnlijk over 10 dagen beantwoord wordt en ik ruim 10 minuten geprobeerd heb om de klantenservice te bellen plant ik mij vraag maar hier even neer.

Ik zou graag de belkosten op papier willen zien van vijf nummers. Ik heb namelijk een geschil met een bedrijf en moet hier noodgedwongen mee naar de Geschillencommissie stappen. Dit is al heel vervelend en heb hiervoor belkosten moeten maken. Graag zie ik deze belkosten retour van de tegenpartij.
Wat kan T-mobile hier voor mij betekenen?

Mvg
icon

Beste antwoord door iamPuk 14 juni 2015, 18:55

T-Mobile geeft je de service door middel van de online factuur met specificatie en factuuranalyse. Als er geen extra kosten zijn gemaakt dan kan T-Mobile daar niets anders van maken. T-Mobile zal niet tussen jou en het geschil gaan staan. Je factuur is correct opgemaakt en daar veranderen ze niets aan.

Wil je toch de gebruikte minuten terug halen dan zal je zelf een berekening moeten maken. Je dient dan het te berekenen volgens het juiste tarief. Binnen en/of buiten de bundel tarief.
Of een geschillencommissie hier akkoord mee dat is iets tussen jou, geschillencommissie en de bedrijven waar je een verschil mee hebt.

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 2
Hoi Ciedric,

De facturen kan je terugvinden via deze link: https://www.t-mobile.nl/my/facturen De factu(u)r(en) die je download kan je vervolgens zelf uitprinten. Als je iets anders bedoelt hoor ik het graag!
Nee dat bedoel ik niet! De facturen ontvang ik maandelijks in de mail.
Als je mijn vraag goed lees dan vraag ik de belkosten naar vijf specifieke nummers aangezien ik daar de belkosten van wilt verhalen.
Ik kan moeilijke alle telefoonkosten gaan verhalen, dat vind ik zelfs niet eerlijk.
Reputatie 5
Dat gaat alleen via de specificatie van de factuur. De rest kan je gewoon onherkenbaar maken.
En anders kan je het nog proberen via de factuuranalyse.
De factuur zelf geeft die kosten niet weer ivm mijn abonnementbundel. Blijf je binnen die bundel dan staat er € 0 en aan het einde van de rit je bundel bedrag, tenzij je over je bundel heen gaat.
Dat factuuranalyse lijkt op wat ik zoek, straks eventjes op de computer bekijken ipv de telefoon.
Jullie horen nog van mij
iamPuk schreef:

Dat gaat alleen via de specificatie van de factuur. De rest kan je gewoon onherkenbaar maken.
En anders kan je het nog proberen via de factuuranalyse.

Helaas, zoek ik specifiek op één nummer dan staat er als nog € 0,- uit bundel.
Gezien de belkosten binnen de bundel zitten zou je dus zelf een berekening moeten maken?
Hoeveel eurocent per minuten, alle minuten optellen en dan zou je het bedrag moeten weten. Een Geschillencommissie accepteer dit niet want wie zegt dat je goed rekent om er een slaatje uit te slaan.
Ik ben van mening dat T-Mobile mij hierbij de service moet verlenen zodat ik dit netjes op de tegenpartij kan verhalen.
Reputatie 5
T-Mobile geeft je de service door middel van de online factuur met specificatie en factuuranalyse. Als er geen extra kosten zijn gemaakt dan kan T-Mobile daar niets anders van maken. T-Mobile zal niet tussen jou en het geschil gaan staan. Je factuur is correct opgemaakt en daar veranderen ze niets aan.

Wil je toch de gebruikte minuten terug halen dan zal je zelf een berekening moeten maken. Je dient dan het te berekenen volgens het juiste tarief. Binnen en/of buiten de bundel tarief.
Of een geschillencommissie hier akkoord mee dat is iets tussen jou, geschillencommissie en de bedrijven waar je een verschil mee hebt.
Dan verschillen wij duidelijk van mening. De service die jij opnoemt zijn ze verplicht en de extra functies zijn handig maar helpen mij helaas onvoldoende.

Ik ben van mening dat T-mobile mij hier prima bij zou kunnen helpen en wacht dan ook graag op een reactie van een T-mobile medewerker.
Je kan met factuuranalyse het totaal aantal minuten opstellen en dan dit naast je abonnementskosten leggen. Stellen dat de kosten een X deel van je abonnement representeren (je hebt tenslotte de data van de gesprekken en dus het aantal maanden voor de bundels) en als je daarnaast kan aantonen dat je nominale verbruik op Z% ligt, dan is X% procent door dat specifieke nummer bewezen als extra kosten. Wat er door dit gebruik buiten je bundel valt wordt wat moeizaam, want tenzij jij nooit buiten je bundel gaat, krijg je dan een centen spel. Eventueel kun je nog aandragen dat de onnodige minuten en impact op jouw bundel jou persoonlijk negatief hebben beïnvloed (tenslotte, jouw nominale Z% contact met je sociale leven zal verminderd zijn en dat verschil kun je ook tonen).

Om eerlijk te zijn raad ik je het uitzoeken van buiten bundel kosten sterk af en dat verlies op voorhand te nemen. Dan kan je daar namelijk ook over reageren met "dit zijn de minimale kosten gemaakt door het onnodige in contact moeten zijn" waar je anders zou moeten spreken over welke minuut wel en welke niet buiten de bundel komt. Het is ook niet te betwisten dat, als je geen enkele minuut zo berekend hebt, de kosten opgedragen de minimale zijn en derhalve onbetwistbaar. Daarmee gaat de focus terug naar wat belangrijk is, namelijk of deze kosten vergoed moeten worden.

Ik snap je ergernis overigens prima, maar raad je sterk aan om de focus schoon en bondig te houden. Het tonen van een X% verbruik en eventueel overschrijding/toename t.o.v. Z% nominaal verbruik is stukken sterker t.o.v. elke minuut aan te dragen / specificeren.
Helaas heb ik door dit geintje maar eenmalig buiten mijn bundel moeten bellen. De overige momenten zijn altijd binnen mijn bundel gebleven.

Ik ben niet zo'n beller, zie de mensen vaak persoonlijk of gooi het over een appje
Ciedric schreef:

Helaas heb ik door dit geintje maar eenmalig buiten mijn bundel moeten bellen. De overige momenten zijn altijd binnen mijn bundel gebleven.

Ik ben niet zo'n beller, zie de mensen vaak persoonlijk of gooi het over een appje

Dan zou ik zeker voor de som van totale minuten gaan en dit in verhouding tot je bundel zetten. Dan kan je ook stellen dat er geen discussie is over de kosten omdat je "buiten bundel" momenten dus niet meeneemt.

Overigens, buiten dat de 'vaste klanten' op dit forum natuurlijk wel een beetje gekleurd T-Mobile zijn, zijn we zeker hier om andere klanten te helpen. Dus geef een gil!
Ik heb mail gekregen van Douwe, medewerker van T-Mobile.
Allereerst top dat er ook begripvol wordt gereageerd. Hij gaf te kennen mij te begrijpen betreft deze situatie, helaas kan hij mij ook niet verder helpen dan hier eerder gemeld was.

Minuten zelf berekenen is de optie. Misschien dat T-Mobile in de toekomst nog iets gaat aanpassen. Kan mij best voorstellen dat meerdere mensen hun telefoonkosten vergoed willen zien in zo'n situatie.
Gelukkig heeft mijn rechtsbijstand iets kunnen betekenen in het kader van kosten/baat.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Ciedric,

Dat klinkt als een vervelende situatie! Ik zie inderdaad dat je antwoord hebt gehad met mijn collega van de klantenservice. Is het inmiddels gelukt met het berekenen van de kosten?

Veel succes en sterkte bij de geschillencommissie! Als we nog iets voor je kunnen betekenen, laat het gerust weten!

Reageer