Beantwoord

Subway Surfers - ongevraagd gefactureerd

• 7 september 2020
  • 4 reacties
  • 294 Bekeken

Hallo, sinds eind juni werd er wekelijks Euro 5,-  extra mobiele kosten berekend bij mijn standaard maandelijkse kosten van het abonnement. De eerste factuur viel me dat niet meteen op (was slechts 5,- meer) maar begin augustus kreeg ik de factuur van juli die dus ineens Euro 20,- duurder uitviel.

Daar dit mij zeer vreemd klonk, mijn factuurspecificatie nader bekeken en zag toen dat er dus wekelijkse kosten werden berekend (a Euro 5,-) voor mobiele diensten die ik zou hebben afgenomen!!!

Toen ik zag dat ik deze nader kon bekijken (en stopzetten) via payinfo.nl heb ik dat natuurlijk meteen gedaan. Volgens deze website zou ik mobiele diensten hebben afgenomen voor Subway Surfers...een dienst waarvan ik eerst dacht dat dit te maken had met een korte reis naar het buitenland.

Bij nader onderzoek blijkt het hier om een game te gaan….!!!

En laat ik nu een persoon zijn die zich helemaal niet bezig houdt met gamen…. sterker nog, mezelf NOOIT heb aangemeld om een game af te nemen. Naast het feit dat ik me daar niet voor heb aangemeld, is er ook niet op een of andere manier om toestemming gevraagd bij mij…!!!

Het bevreemd mij zeer dat ik normaal gesproken in de digitale wereld voor allerlei zaken toestemming moet verlenen en dat er dan toch nog ongevraagd, zonder “digitale handtekening” of akkoord te moeten gaan met bepaalde voorwaarden, dit toch zomaar aan mij gefactureerd wordt!!!

Hebben anderen hier ervaring mee, wat kan ik doen om hier een klacht over in te dienen, waar kan ik mijn geld terug vorderen? Ik hoor het graag van jullie, alvast vriendelijk bedankt

Groet Judith

PS uiteraard heb ik via deze payinfo.nl website deze diensten meteen geblokkeerd… ik vraag me echter ook af hoe het überhaupt kan gebeuren

icon

Beste antwoord door TAVL 7 september 2020, 15:57

Goedemiddag @Judith Roody,

Welkom op de T-Mobile community. Je verhaal is zeer herkenbaar en als je hier op de community zoekt, dan zie je verschillende vergelijkbare topics. Het is - net als bij bijvoorbeeld via Google en Apple - mogelijk om met jouw account content te betalen, zoals (game) apps. Dit is in te stellen in de My T-Mobile mijn omgeving. Hier kun je dit ook blokkeren. 

Dit soort games werkt geniepig. Vaak is het genoeg om (per ongeluk) op een add te klikken tijdens het surfen op internet of in een andere app, waardoor er razendsnel en zonder dat je het merkt een abonnement aangeschaft is. Dit zijn geen nette praktijken, maar helaas moeilijk te voorkomen, omdat als de ene advertentie geblokkeerd is er gewoon een nieuwe komt. Dweilen met de kraan open dus en niet iets waar een provider direct iets aan kan doen.

In veel gevallen is T-Mobile coulant. Daarvoor moet wel een onderzoek gestart worden. Dit kan via het volgende formulier.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Goedemiddag @Judith Roody,

Welkom op de T-Mobile community. Je verhaal is zeer herkenbaar en als je hier op de community zoekt, dan zie je verschillende vergelijkbare topics. Het is - net als bij bijvoorbeeld via Google en Apple - mogelijk om met jouw account content te betalen, zoals (game) apps. Dit is in te stellen in de My T-Mobile mijn omgeving. Hier kun je dit ook blokkeren. 

Dit soort games werkt geniepig. Vaak is het genoeg om (per ongeluk) op een add te klikken tijdens het surfen op internet of in een andere app, waardoor er razendsnel en zonder dat je het merkt een abonnement aangeschaft is. Dit zijn geen nette praktijken, maar helaas moeilijk te voorkomen, omdat als de ene advertentie geblokkeerd is er gewoon een nieuwe komt. Dweilen met de kraan open dus en niet iets waar een provider direct iets aan kan doen.

In veel gevallen is T-Mobile coulant. Daarvoor moet wel een onderzoek gestart worden. Dit kan via het volgende formulier.

Reputatie 7
Badge +20

@Judith Roody  Nog even een aanvulling

Deze diensten zijn ook te  blokkeren in je account van T-Mobil (FTMSC betalingen) 
Lees hier meer 

Groetjes

Beste TAVL, dank voor je reactie!

Ik begrijp dat dit soort games geniepig klanten bindt zonder dat zij op de hoogte zijn.

Wat ik niet snap, is dat via Google account je wel nog steeds te maken hebt met diverse stappen die je eerst doorloopt voordat je concreet ook echt iets kunt aanschaffen.

In de My T-mobile omgeving zou dit standaard geblokkeerd moeten zijn en wanneer iemand dit wenst, deze persoon er ZELF voor kan kiezen om betreffende acties toe te staan.

Nu wordt er toegestaan (door standaard instellingen van T-Mobile) dat dergelijke acties door derde partijen zomaar geïnd, gefactureerd kunnen worden. En daarin zie ik dan toch een zekere “tekortkoming” in de verantwoordelijkheid van T-Mobile omdat deze nu min of meer de keuze maakt voor de klant. In die zin kan een provider er m.i. wel iets aan doen. De instellingen op mijn T-Mobile omgeving standaard te blokkeren en de keuze te laten aan de klant of hij/zij hier wel of geen gebruik van wenst te maken…

Ik vind het erg jammer dat er nu in de omgekeerde volgorde wordt gewerkt, m.i. niet heel klantvriendelijk en onnodige ergernis voor de consument.

Ben natuurlijk wel blij met je reactie en toelichting, heb het formulier meteen ingevuld, nog heel bedankt daarvoor :0)

Reputatie 7
Badge +5

Graag gedaan. Ben het helemaal met je eens hoor. Al is het een keuze uit twee kwaden. Er is een grote groep die er juist graag gebruik van maakt, maar ook een groep klanten die er hinder van ondervindt. Een dilemma waar door klanten al vaker gediscussieerd is. Vandaar dat ik misschien wat laconiek over kom. Het is aan T-Mobile om hier iets mee te doen. Wij klanten kunnen enkel blijven herhalen wat onze wensen zijn. Ik moet zeggen dat ik sinds ik hier actief ben geregeld mijn facturen nakijk, doordat ik op deze community zie dat dit kan plaatsvinden. 

Reageer