Beantwoord

T-Mobile fraudeert

• 29 oktober 2019
  • 4 reacties
  • 485 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

T-Mobile haalt al maanden onterecht geld van mijn zoon zijn rekening, en soms wel 3 bedragen per maand! Wij zijn minstens 20 keer terug geweest naar twee T-Mobile's winkels om opheldering te vragen, maar anteoorden blijven uit. Hoe is het mogelijk dat dit zomaar kan in Nederland? Want er wordt niets aan gedaan, niemand neemt dit serieus want waarom duurt dit dan al maanden? T-Mobile kon Webcasso een halt toeroepen maar weigerde dit.Hierdoor liepen de incasso's van mijn zoon hoog op, en NIEMAND bij T-Mobile heeft een helpende hand uitgestoken en bleven achter Webincasso staan. Mijn  zoon zou ook volgens T-Mobile 3 mobiel telefoons hebben. Onmogelijk, hij kan net één mobiel bekostigen dus waarom drie mobiele telefoons? En ook is T-Mobile zwaar in de fout gegaan omdat je iemand die in BKR geregistreerd staat geen abonnement aan mag smeren. Zogenaamd is T-Mobile Fraud nu een onderzoek gestart. Dit is het bericht wat ik heb ontvangen:' Naar aanleiding van uw melding met betrekking tot vermoedelijk fraudeleuze aanvragen, is T-Mobile een onderzoek gestart. Binnen 30 kalenderdagen nemen wij contact met u op. Wij gaan ervan uit u voldoende te hebben geïnformeerd.   Met vriendelijke groet, T-Mobile Fraud     cid:image001.png@01D1F320.B52A0CF0     T-Mobile Netherlands B.V.  Waldorpstraat 60  2521 CC Den Haag. En ondertussen zit mijn zoon in financiële problemen!  Krijg hij voor al die ellende, frustraties, onrecht, leugens, slaap- en gezondheidsproblemen,  financiële problemen, en ga zo maar door een schade vergoeding toegereikt? Vast niet,  want dit is Nederland en hier is veel geoorloofd zonder dat men hier rekenschap voor moet afleggen.                                                 

icon

Beste antwoord door Mitch 29 oktober 2019, 15:55

Hoi @3071CH 

Hoi,

Dat oogt natuurlijk als een héél nare gebeurtenis. In principe kan een abonnement in een T-Shop alleen worden afgesloten op vertoon van onder andere een identiteitsbewijs. Bij een online bestelling wordt dit ook altijd gecontroleerd door de koerier (bij de levering van de simkaart/het toestel).

Als er sprake is van een incassobureau dan zou er al enige tijd overheen moeten zijn gegaan. Normaliter is het zo dat als dit wordt aangegeven, dat vrij snel daarna collega’s van de afdeling Fraude onderzoek doen. Dat onderzoek op zichzelf kan inderdaad wel 30 dagen duren. Bij een aanvraag voor een toestelkrediet wordt altijd het BKR geraadpleegd. Een BKR-registratie is niet per definitie als ‘negatief’ te kwalificeren en een registratie hoeft niet altijd te betekenen dat een aanvraag niet succesvol kan worden afgerond.

Als er veel tijd heeft gezeten tussen de eerste melding en het onderzoek, dan zou gesteld kunnen worden dat dat zeker niet de schoonheidsprijs verdient. Waarvoor excuses. Op basis van je bericht kan wel worden geconcludeerd dat het nu in onderzoek is. Op het moment dat uit het onderzoek voortvloeit dat er sprake is van frauduleuze aanvraag dan twijfel ik er niet aan dat hier een passend vervolg aan wordt gegeven. Veelal is dit dat een vordering bij een incassobureau wordt ingetrokken.

In geen enkel geval is de formulering een indicatie van enige opzet vanuit je zoon. Geen zorgen; het onderzoek krijgt een gerechtvaardigd vervolg waarin recht wordt gedaan aan coulance.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Goedemiddag@3071CH,

Dit zijn nare praktijken. Iemand anders heeft een abonnement afgesloten op naam van jouw zoon. Dat is diegene aan te rekenen. Dat is namelijk degene die ID fraude heeft gepleegd. Is hiervan al aangifte gedaan bij de politie? Dat is namelijk de eerste stap. 

Ondertussen kan T-Mobile het onderzoek starten om te bepalen wat er gebeurd is. Dat is inmiddels al gebeurd. Van hieruit kunnen ze de juiste acties uitzetten en eventuele coulance tonen. 

De rekenschap moet in eerste instantie de dader, degene die het abonnement afgesloten heeft, afleggen en is daarmee ook verantwoordelijk voor de schade. Diegene heeft immers ID fraude gepleegd. Hoe dit kan gebeuren is lastig te bepalen, maar ID fraude is helaas in dit digtale tijdperk snel gepleegd. Bijvoorbeeld via een phishingmailtje, enquête of een bekende. Dat is de echte fraudeur.

Grappig dat iedereen bij T-Mobile het heeft over eventuele coulance tonen.

Hieruit blijkt dus weer dat wij dit in de ogen van T-Mobile hebben opgezocht want zo zie ik het als ik de tweede alinea lees.

Aan onze kant is niets bewust ondernomen, het enige waar wij al maanden mee bezig zijn is om hier antwoorden op te krijgen, maar in de  T-Mobile winkels werkt niemand mee.

T-Mobile fraudeert ook, en niet alleen die u zegt dit te doen.

Want waarom haalt T-Mobile van één rekening drie verschillende bedragen af, rekeningnummer is voorzien van voor- en achternaam van de rekeninghouder dat zie je dan toch?

Uit dit bericht krijg ik het sterke gevoel dat ook hier weer niet geluisterd wordt, want er woord met geen woord gerept over de bedragen die door T-Mobile in eén maand worden geïncasseerd want dat is de normale gang van zaken om drie incasso's te doen in één maand van één telefoon!

Dit brengt ook geen zoden aan de dijk, dus ik neem zelf wel contact op met de CEO van T-Mobile, misschien dat deze perso(o)n(en) ons verhaal niet bagatelliseren. 

Reputatie 7
Badge +5

Ik poog niets te bagatelliseren. Wat jullie overkomt is niet niks. ID fraude is een zeer vervelend, hardnekkig fenomeen. Niemand vraagt daarom, maar helaas zijn de gevolgen groot. Met de buitgemaakte gegevens kunnen criminelen veel, waaronder ID papieren na laten maken. Het vervelende is dat hierdoor juridisch gezien de bewijslast bij jullie ligt, vanwege een persoon die op de naam van jouw zoon opereert en abonnementen afsluit. 

Ik heb er in mijn dagelijks werk mee te maken en helaas is het zo dat er maar een kleine opening hoeft te zijn voor dit soort gewiekste oplichters.

Overigens ben ik niet van T-Mobile. Ik ben mede-klant op deze klant helpt klant community. Webcare leest mee en kan met je meekijken wat zij voor je kan betekenen. Zij reageren binnen 24-48 uur. 

Reputatie 4
Badge +3

Hoi @3071CH 

Hoi,

Dat oogt natuurlijk als een héél nare gebeurtenis. In principe kan een abonnement in een T-Shop alleen worden afgesloten op vertoon van onder andere een identiteitsbewijs. Bij een online bestelling wordt dit ook altijd gecontroleerd door de koerier (bij de levering van de simkaart/het toestel).

Als er sprake is van een incassobureau dan zou er al enige tijd overheen moeten zijn gegaan. Normaliter is het zo dat als dit wordt aangegeven, dat vrij snel daarna collega’s van de afdeling Fraude onderzoek doen. Dat onderzoek op zichzelf kan inderdaad wel 30 dagen duren. Bij een aanvraag voor een toestelkrediet wordt altijd het BKR geraadpleegd. Een BKR-registratie is niet per definitie als ‘negatief’ te kwalificeren en een registratie hoeft niet altijd te betekenen dat een aanvraag niet succesvol kan worden afgerond.

Als er veel tijd heeft gezeten tussen de eerste melding en het onderzoek, dan zou gesteld kunnen worden dat dat zeker niet de schoonheidsprijs verdient. Waarvoor excuses. Op basis van je bericht kan wel worden geconcludeerd dat het nu in onderzoek is. Op het moment dat uit het onderzoek voortvloeit dat er sprake is van frauduleuze aanvraag dan twijfel ik er niet aan dat hier een passend vervolg aan wordt gegeven. Veelal is dit dat een vordering bij een incassobureau wordt ingetrokken.

In geen enkel geval is de formulering een indicatie van enige opzet vanuit je zoon. Geen zorgen; het onderzoek krijgt een gerechtvaardigd vervolg waarin recht wordt gedaan aan coulance.

Reageer