Beantwoord

T-Mobile Samen werkt niet meer

  • 16 februari 2020
  • 15 reacties
  • 567 Bekeken

Hoi,

Ik zit zit al jaren in een T-mobile Samen groep en merk dat sinds 18 januari de verrekening niet meer klopt. De belminuten die ik verbruik door het bellen naar een ander nummer in mijn Samen groep worden opeens van mijn bundel afgehaald. Hierdoor sta ik nu opeens op ruim 52 euro extra kosten voor de huidige maand omdat ik over mijn belminuten heen ben gegaan, terwijl ik buiten de Samen groep voor minder dan 120 minuten gebeld heb (dus binnen de bundel ben gebleven). Ook bij de andere deelnemer in de Samen groep worden opeens kosten gerekend voor het bellen binnen de Samen groep. We hebben geen van beiden ons contract verlengd of gewijzigd, dus lijkt mij dat er niks mag veranderen aan de kosten en het verbruik. Graag zou ik zien dat dit zsm hersteld wordt.

icon

Beste antwoord door Hajar 17 februari 2020, 12:25

Hi @TheStat 

Het gaat hier om een technische probleem aan onze kant. Onze IT-afdeling is hiervan op de hoogte en doet er alles aan om het zo snel mogelijk op te lossen. Ik heb een case voor je aangemaakt en onze specialisten gaan dit oppakken en zullen uiteraard de teveel betaalde kosten vergoeden. Excuses voor het ongemak!

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Goedenavond @TheStat Welkom, Dat is schrikken, om ineens zoveel extra kosten te zien!

Klopt het niet dan moet je wachten op de hulp van een moderator, ze reageren binnen de 24/48 uur. Hopelijk kunnen ze iets voor je betekenen.

Groetjes en fijne avond.
 

Mobile Samen groep en verleng je je abonnement niet? Dan verandert er niets.  
Heb je je abonnement afgesloten ná 28 januari 2018, je abonnement verlengd na 28 januari of ben je overgestapt naar een van onze nieuwe abonnementen? Dan krijg je geen korting via T-Mobile Samen, maar kun je je wel aanmelden voor T-Mobile Klantvoordeel

T-Mobile samen uitleg

Reputatie 7
Badge +20

Hi @TheStat 

Het gaat hier om een technische probleem aan onze kant. Onze IT-afdeling is hiervan op de hoogte en doet er alles aan om het zo snel mogelijk op te lossen. Ik heb een case voor je aangemaakt en onze specialisten gaan dit oppakken en zullen uiteraard de teveel betaalde kosten vergoeden. Excuses voor het ongemak!

Ik heb hier ook last van, wordt dit voor alle gebruikers opgelost? Krijg ik daar bericht van als het is opgelost?

Reputatie 7
Badge +20

Hi @SaskiaD 

Bedankt voor het doorgeven. Ik heb voor jou ook een case aangemaakt zodat dit snel opgelost kan worden. Je wordt gecontacteerd door onze specialisten zodra het is opgelost!

@Hajar Lijkt mij dat als dit probleem al bekend is bij jullie, dat dit dan wel erg lang duurt voordat dit opgelost is. Bovendien ben ik niet van plan om opeens een groot bedrag te moeten gaan betalen voor iets waar ik helemaal niet voor hoef te betalen. Het probleem ligt bij jullie, niet bij ons. Dus vind ik het nogal onbeschoft om mensen dan toch maar eerst te laten betalen om dat dan later, als het probleem uiteindelijk is opgelost, het geld weer terug te storten. Schuif jullie probleem niet in de portemonnee van jullie klanten!!! Een case aanmaken is natuurlijk maar een goedhoudertje dat het lijkt alsof er iets aan gedaan wordt. Maar intussen lopen de kosten op en verwachten jullie dat ik maar gewoon afreken aan het eind van de periode. Jullie zijn op dit moment in gebreke. Mijn periode loopt t/m 21-02 dus er is niet veel tijd meer over zou ik zo zeggen.

@Hajar bovendien lees ik op de community dat mensen hier 2 jaar geleden al last van hadden. Toen was het probleem dus ook al bekend. Snap niet dat dit probleem dan nog steeds speelt. 

 

Hi @SaskiaD  Is het bij jou al opgelost? Op de community zijn al veel eerder dit soort problemen geweest: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-prepaid-353/t-mobile-samen-281755 en https://community.t-mobile.nl/overige-diensten-en-services-403/t-mobile-samen-310079. Bij de laatste had iemand zelf maar een onbeperkte belbundel aangeschaft om het probleem op te lossen. Dat is natuurlijk geen oplossing. En bij deze: https://community.t-mobile.nl/mijn-factuur-betalingen-425/factuurkosten-t-mobile-samen-321061 heeft iemand een betalingsregeling aangevraagd. Dus blijkbaar komt het probleem telkens terug en zijn ze bij T-mobile niet zo goed in het documenteren van problemen en oplossingen. Maar nog belangrijker, waarom worden onterechte kosten gefactureerd. Het is toch te gek dat iemand besluit een betalingsregeling aan te vragen voor kosten die helemaal niet betaald hoeven te worden? Ik wacht nu met smart op mijn factuur die binnenkort zal komen, maar ondertussen zie ik dat er nog steeds belminuten uit mijn bundel verdwijnen terwijl die binnen de ‘Samen’ groep behoren te vallen. Dit is binnen mijn Samen-gorep al het geval sinds 18 januari, dus voor een bekend probleem wel erg lang. 

Hallo, ik heb hetzelfde probleem, kan voor mij misschien ook een case aangemakt worden? Ik heb ook al een mail gestuurd naar de klantenservice, maar misschien gaat dit sneller...Alvast bedankt!

Reputatie 6
Badge +8

Hi @DK01 

Hier geef ik je graag meer duidelijkheid over! Ik zie inderdaad dat er kosten in rekening zijn gebracht voor bellen onderling met de T-Mobile samen groep. Klopt het dat je een doorschakeling hebt ingeschakeld naar een 06-nummer dat niet in de groep zit? Momenteel is er een doorschakeling actief met het nummer: 06-xxxx061 en is niet toegevoegd aan de T-Mobile samen groep. Dit is de reden waarom er wél kosten in rekening worden gebracht bij degene die doorschakelt. Hopelijk heb je zo wat meer duidelijkheid hierover! 

Mocht je hier nog vragen over hebben, laat je het dan weten? Ik help je heel graag verder! :smile:

Hi Evy,

Bedankt voor je reactie. Dat is vreemd, want ik heb zelf niet bewust een doorschakeling ingeschakeld en zie zo snel ook geen nummer eindigend op 61 in mijn contacten staan.

Als ik kijk in mijn overzicht op de My T-mobile pagina dan heb ik eigenlijk alleen gebeld met nummers die in de samen groep zitten. het 06XXX61 nummer staat er niet tussen. Het is volgens mij ook al niet goed dat door het bellen van die nummers in de groep er belminuten van mijn tegoed afgaan. Dit zou niet zo moeten zijn, toch?

Ik heb ook geen bericht gehad dat mensen de groep verlaten hebben (ik ben zelf beheerder van de groep.)

Zou je die doorschakeling nog eens willen dubbel checken? Ik weet even niet wat hier aan de hand is…

Alvast bedankt!

Reputatie 6
Badge +8

Hi @DK01 

Excuses, ik heb inderdaad verkeerd gekeken wat betreft de doorschakeling! :blush:  Ik heb gelijk een case voor je aangemaakt en onze specialisten zullen dit oppakken. Geen zorgen, de onterechte kosten gaan wij uiteraard vergoeden! Zodra er een oplossing is gevonden zullen zijn persoonlijk contact met jou opnemen. 

Mocht je in de tussentijd nog vragen hebben, dan ben ik er altijd om je verder te helpen! 

Hi Evy,

Super, dank voor je hulp!

Hoppaaa, factuur is binnen. 94 euro wordt er 4 maart van mijn rekening afgeschreven terwijl dat dus eigenlijk iets meer dan 17 euro moet zijn. Ik wil niet dat het later vergoed wordt, ik wil niet dat onterechte bedragen gefactureerd en afgeschreven worden. Graag zou ik deze factuur vernietigd zien worden en een nieuwe juiste factuur toegezonden krijgen met de juiste bedragen voordat er ook maar 1 cent wordt afgeschreven. En intussen zeer ontevreden klant die het gevoel krijgt dat T-mobile maar aan het aanmodderen is. Deze problemen zijn niet nieuw. Doe er wat aan! 

Reputatie 6
Badge +8

Hi @TheStat 

Kan me goed voorstellen dat dit wat frustratie op wekt! Geen zorgen, onze specialisten zijn op de achtergrond heel hard bezig om dit voor jou op te lossen! De onterecht gemaakte kosten worden uiteraard vergoed door ons en weet dat we dit zo snel mogelijk proberen te doen. Hopelijk kan ik nog niets meer van je geduld vragen, mocht je hier vragen over hebben dan help ik je met alle liefde verder! 

@Evy, je laatste zin bevat een typo, maar daardoor dekt de zin wel exact mijn gevoel (niets meer van je geduld vragen). Zojuist maar even de klantenservice gebeld en gezegd dat ik weiger de factuur te betalen. Er is nu direct een creditnota gemaakt waar het bedrag direct in mindering wordt gebracht. Tevens heb ik zojuist ook dat bedrag betaald. Je mag als bedrijf gewoon geen onterechte bedragen factureren en later pas terug betalen. Ongeacht of iemand dat financieel wel of niet kan dragen. Toch jammer dat ik zelf weer actie moet ondernemen terwijl ik het probleem al eerder aan de kaak heb gesteld en er een case van gemaakt is. In het geval dat het probleem bij T-mobile ligt, dient gewoon ook direct een creditnota aangemaakt te worden, zodat er geen geld onterecht afgeschreven kan worden. Dat zou pas klantvriendelijk zijn ipv maar zeggen dat ‘specialisten er ‘hard mee bezig zijn’. Geen kudo’s voor T-mobile. En nu maar hopen dat het de komende maand niet herhaald hoeft te worden, anders kost het mij nog meer tijd om een nieuwe provider te zoeken na zovele jaren trouwe klant te zijn.

Reageer