Vraag

T-Mobile werkt mee aan Fraude

  • 3 januari 2012
  • 29 reacties
  • 2072 Bekeken

T-Mobile incasseert onrechtmatig bedragen bij Klanten.
Vandaag ben ik erachter gekomen dat T-Mobile enkele maanden
ten onrechte niet verleende diensten incasseert van frauduleuze bedrijven.
T-mobile verwijst mij naar 2 internet sites (beheert mede door T-Mobile) waar ik deze diensten op kan zeggen.
Echter ik heb mij nimmer opgegeven voor deze diensten noch ergens toestemming
voor gegeven.

T-Mobile is verantwoordelijk voor het ten onrechte in rekening brengen
van deze kosten. Ik vind dat elke klant hier tegen in opstand moet komen
en netjes zijn geld moet terugkrijgen.

Wanneer krijgen wij ons geld terug?

29 reacties

Badge +12
Over welke diensten en site's hebben we het dan?
Reputatie 2
Dt wil ik ook weten graag
Reputatie 2
@ jamestheme

Is wel zo makkelijk om je vermeende fraude te onderbouwen. Nu roep jij bij vele mensen een hele boel vragen op. Graag zou ik weten om welke bedrijven, bedragen en sites het gaat, wie weet word ik ook benadeeld.
Het gaat om zogenaamde FTMSC Diensten ik heb hier nooit toesteming voor gegeven.

Alleen de betaling is wel door T-mobile geincasseerd. Ik wil simpel weg mijn geld terug?
Onderstaande krijg ik binnen als ik mijn nummer via de site mijn mobile betalingen invoer. Geen idee wie dit zijn?

Ik reageer ook nooit op rare emailtjes en heb nog nooit ergens een code naar toe gsmst ?

T-Mobile Corrigeer Dit. Ik wil gewoon netjes mijn geld terugzien binnen 14 dagen na deze post.

Klaarblijkelijk geven jullie onderstaande partij vrijkaart om ten onrechte bedragen te incasseren.



Naam geslaagden.nl
Prijs € 7.50
Datum 19-12
Verkoper Virtual PC Services B.V.
Type Hernieuw abonnement
Provider Target Media
Helpdesk [email]support@targetmedia.nl[/email]
Abbonementen:

geslaagden.nl € 7.50 08-10 Details
geslaagden.nl € 7.50 17-10 Details
geslaagden.nl € 7.50 24-10 Details
geslaagden.nl € 7.50 31-10 Details
geslaagden.nl € 7.50 07-11 Details
geslaagden.nl € 7.50 14-11 Details
geslaagden.nl € 7.50 21-11 Details
geslaagden.nl € 7.50 28-11 Details
geslaagden.nl € 7.50 05-12 Details
geslaagden.nl € 7.50 12-12 Details

geslaagden.nl € 7.50 19-12 Details
geslaagden.nl € 7.50 26-12 Details
geslaagden.nl € 7.50 02-01 Details
Reputatie 2
Kan het zo zijn dat er andere mensen toegang hebben tot jou foon?
Lijkt mij trouwens nu niet echt een site waar T-Mobile bij betrokken is.
Nee Onmogelijk
Reputatie 2
Heb je zelf wel eens gekeken op die site?
Reputatie 2
Ehh.. het lijkt mij erg stug dat T-Mobile zich met een site als geslaagden.nl inlaat..
Virtual PC Services B.V.

als je even googled zie je dat veel van doen hebben met mobiele abonnementen mbt erotische diensten/ 0906 telefoonnummers.

Hier zie je een posting van het bedrijf op radar.nl http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?p=1217798&sid=0bb0200729a9dcf11a012a9cf6518143#p1217798



Je mobiel kan gehackt zijn of je hebt ergens over de kleine lettertjes heen gelezen.

Hier heeft T-mobile zelf dus niks mee te maken.
Had nog niet gekeken op die site en zie dat het om een pornosite gaat.

Feit is dat T-Mobile wel namens dat bedrijf geld bij mij incasseert waar ik niet om gevraagd heb.

En zo te zien hebben meerdere mensen hier last van kosten van zogenaamde FTMSC Diensten waar ze niet om gevraagd hebben.
Reputatie 2
Zou sowieso nu even bellen met de klantenservice, kijken of zij er voor kunnen zorgen dat het stopt. T-Mobile doet in weze niets anders dan de kosten door berekenen, iets of iemand heeft toesteming gegeven om die kosten bij jou te verhalen. Miss toch iemand even op je foon geweest of een hack of virus. Maar zoals gezegd T-Mobile heeft hier verder geen schuld aan.
Volgens T-mobile krijg ik een formulier toegestuurd waarbij ik hier melding van kan maken. Ben heel erg benieuwd.

Waarschijnlijk zijn er een aantal bedrijven die zich niet aan de onderstaande regeltjes houden

http://payinfo.mobi/web/home.jsp

"Gedragscode voor Betaalde Mobiel Internet diensten
d.d. 1 juni 2009"



Ik vind alsnog dat T-Mobile aansprakelijk is voor de onrechtmatige Incasso van bedragen namens bedrijven die zich niet aan de regeltjes houden.

Waarschijnlijk is dit een gaatje in een contract zijn waarmee bedrijven zich ongestoort kunnen verijken. Hier zal T-Mobile het wel erg druk mee hebben.

Ben erg benieuwd wie hier uiteindelijk verantwoordelijk voor gehouden gaat worden.



Hoop zeer dat ik binnekort mn geld weer terug krijg.
Maar als dit zo is dan kan T-Mobile bij fraudemelding deze bedragen toch gewoon terugvorderen?
Reputatie 2
Ik denk dat de klant zelf verantwoordelijk is voor het geen hij/zij afsluit. Als het goed is ben je ergens akkoord gegaan met voorwaarden, hier door stemde je er mee in dat de gemaakte kosten via je provider verhaald worden. T-Mobile doet dus niets verkeerds, ze plegen in ieder geval geen fraude.
Reputatie 2
Ik vroeg mij toch af hoe zoiets kon, en ben er zelf eens gaan kijken: James, je gaat het fijn ontkennen, maar jij hebt erotiek willen kijken op je mobiel. Je krijgt op deze website een waarschuwing dat je je Wi-Fi moet uitzetten 'zodat ze kunnen kijken of je ouder dan 18 bent'. Terwijl eigenlijk als ze zien dat jij op 3G zit, dan schrijven ze je automatisch in (zo staat het in hun algemen voorwaarden)
Dus je hebt hier echt zelf schuld aan, wel is het heel erg oneerlijk dat met één misleidende druk op de knop je een abonnement aan de broek hebt hangen, daar zouden de providers WEL wat aan mogen doen.
Vanaf begin dit jaar ongevraagd (!) wekelijks sms'jes ontvangen.
Half januari teruggesms't met het verzoek hier mee te stoppen.
Daarna elke maandag 4 sms'sen tegelijk en de T-Mobile-rekening
begon snel op te lopen.
6 februari bezwaar gemaakt bij T-Mobile, nummer geblokt en
onderzoekformulier ingevuld. 
Wachttijd tot uitslag; 10 werkdagen. Nu, 22 - 2, nog steeds geen
enkele reactie.
Teller staat nu op ruim €112,- niet gemaakte minuten.
Komt een beetje slecht uit in deze tijd van weinig inkomsten.
Wij zijn toch wel erg benieuwd naar het vervolg ...
Reputatie 5
@Jamestheme excuses voor de late reactie. Je hebt je inderdaad, op wat voor manier dan ook, aangemeld voor een betaalde dienst. Is het al gelukt om je af te melden voor de dienst via Payinfo?

Wanneer je bent aangemeld voor een dienst waarvoor jij geen toestemming hebt gegeven dan zullen wij een onderzoek instellen naar deze dienst. Dit kun je doen door dit formulier in te vullen. Middels dit formulier doe je ook een verzoek tot restitutie van het geld dat je aan deze dienst kwijt bent.

Ik hoop dat ik je zo wat verder op weg heb geholpen naar de oplossing voor dit probleem. Mocht je nog vragen hebben dan weet je ons te vinden!
Reputatie 5
@HabeHabe wat vervelend dat je nog geen respons hebt ontvangen, ik snap dat je hier op wacht! Heb je wel een kopie van je legitimatiebewijs meegezonden?
Tom,
het formulier is inclusief handtekening en kopie van de legitimatie verzonden op 6 februari jl.
De sms'jes zijn met suck6 gestopt, dank voor de tip.

Er is indertijd door ons alleen een sms verstuurd, als antwoord op de serie binnenkomende
ongevraagde berichten, met het verzoek te stoppen met deze zendingen waarna als antwoord
de t-mobile-rekening begon op te lopen. Wordt dit beschouwd als aanvraag voor een sms-dienst?

Het aangevraagde onderzoek wordt kennelijk niet uitgevoerd, als na 20 dagen nog
geen reactie is gekomen maar alleen wel de vraag of het formulier wel compleet was...

Dat schiet allemaal niet echt op. Het wordt zo een erg duur abonnement, gaat T-Mobile
nu eens actie ondernemen of wordt de makkelijke weg gekozen en laten we het maar zo?
Nu, de stilte is oorverdovend. Ben toch niet van plan mijn
schaarse inkomsten te delen met fraudeurs en T-Mobile.
De helft van de onterechte afschrijvingen is door mij weer
teruggeboekt. Gedeelde smart, zullen we maar zeggen.

Vervelend dat alle actie van de gedupeerde moet komen.

Wij zijn al jaren bij T-Mobile (15?), nooit problemen gehad
maar misschien is het beter om daar nu maar een eind
aan te maken. Wil niet het risico lopen van herhaling van
dit soort affaires, kan ik me eenvoudig niet veroorloven.
Zo wordt het toestaan van automatische afschrijving een
te groot risico, een gokkast eigenlijk. Gaan we niet doen.
Reputatie 5
@HabeHabe,

Ik begrijp dat voor jou dit probleem heel belangrijk is.
T-Mobile Moderator's zijn niet altijd in de gelegenheid om direct op een post te reageren.
Vaak zoeken ze ondertussen ook zaken uit en vragen informatie op bij andere afdelingen die dit probleem betreffen.
Misschien kun je Tom iets meer tijd geven?

Hou er rekening mee dat het terugboeken van geïncasseerde betalingen, tot het blokkeren van je aansluiten kunnen leiden.
Eindelijk een inhoudelijke reactie van T-Mobile, in mijn Spammap (!):

Klantnummer: 1.12806495 27 februari 2013
T-Mobile heeft het bedrag van € 63,32 niet kunnen incasseren. Met deze e-mail kunt u dit bedrag snel en gemakkelijk voldoen.
Wanneer het bedrag niet binnen 14 dagen is bijgeschreven op onze rekening, dan brengen we u € 15,- extra kosten in rekening.
Met vriendelijk groet,
T-Mobile Netherlands bv

De zaak is simpel: Ik neem een abonnement en verleen automatische incasso voor door mij gebruikte beltijd en sms
Wordt er meer afgeschreven en ik maak bezwaar dan mag ik, alleen al fatsoenshalve, een inhoudelijke reactie verwachten.
Deze blijft, sinds 6 februari een verzoek tot onderzoek is ingediend, uit, drukdruk, geen tijd, tot .... ik de helft van het onterecht
afgeschreven bedrag terughaal. Kennelijk ontstaat dan pas een gevoel van 'urgentie'?
Toon maar aan dat ik om 4 sms'jes per week heb gevraagd voor dat bedrag.
Nu is het 112,89 straks misschien 600,-. Al teveel tijd wil hier verder niet aan besteden, dat mag juridische bijstand uitzoeken.

Ik zou zeggen, "stort de rest van het bedrag binnen 14 dagen terug, anders breng ik u € 15,- extra kosten in rekening"
Dit is kennelijk jullie manier van communiceren.
Toch zou ik van de moderator(en) toch wel een reactie of tussenstand horen over het
'onderzoek' dat ik op jullie eigen aanraden een maand geleden heb aangevraagd?
En niet alleen medeleven met het feit dat er geen antwoord komt, is dat onredelijk?

Vast bedankt & groet.
Reputatie 5
@HabeHabe ik heb in het andere topic op je reactie gereageerd. 🙂

Reageer