Beantwoord

TAN-code niet ontvangen

• 22 december 2016
  • 11 reacties
  • 754 Bekeken

Ik krijg al een poosje geen tancode. Wat moet ik doen om wel een tancode te krijgen
icon

Beste antwoord door Pilovali 22 december 2016, 19:51

Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Heb je misschien SMS-diensten geblokkeerd in je My T-Mobile?

Groet,
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Esje,

De Nokia heeft het nog wel lang uitgehouden! :S Misschien kun je ergens een alternatief opduikelen waar je mee kunt bellen en SMS'en?

Graag gedaan natuurlijk en als we nog ergens bij kunnen helpen, dan horen we dat graag!
Hoi David,
Dat controleren van de sms-centrale is gedaan. Verder valt er niet meer te controleren op dit apparaatje. Helaas. Het lijkt erop dat met een simpele Nokia verder leven niet meer gaat. Ik gebruik de leen gsm, totdat ook deze de geest geeft. Ik had gehoopt deze goedkope manier van bellen en sms-en te kunnen blijven gebruiken. Dank in ieder geval voor alle support.
Een vriendelijke groet,
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Esje,

Je kunt nog controleren of het nummer van de SMS-centrale correct staat ingesteld op jouw telefoon. Ik heb ook nog een ander topic gevonden waar iemand eenzelfde soort probleem had en dit zelf heeft opgelost. Probleem is wel dat ik twijfel of jouw telefoon deze opties heeft...

Hopelijk lukt het alsnog op deze manier! 🙂
Hi Hajar,
Was even niet in beeld. Mijn leentoestel is net als mijn gsm een Nokia van het simpelste soort. Ik gebruik deze alleen voor bellen en sms-en. Kan ik nog iets veranderen aan mijn eigen toestel waardoor ik weer Tan-codes kan ontvangen of is dit einde oefening?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Esje,

Dankjewel voor je reactie! Van welk leentoestel maak je op dit moment gebruik? Is dat wel een smartphone? Ontvang je gewone sms'jes of iMessages?

Fijne feestdagen! 🙂
Hoi Thalina,
Het betreft beide Nokia's RM-945 BL-4C [staat op de batterij], die uitsluitend voor bellen en sms-en gebruikt worden. Daar kun je verder niks mee. Deze Nokia komt niet voor op jullie 'toestelhulp' pagina, daar heb ik eerder op gekeken. Bij het wisselen van de sim-kaart zou ik denken dat sms-jes van het leentoestel niet leesbaar zijn. Maar in de berichten-inbox zie ik ook een sms met code 1300 waarbij dan vermeld wordt dat "het bericht hier niet getoond kan worden". Die 1300, is dat mogelijk de service van de bank? Dan blijkt dat zowel de berichten van mijn Nokia als de berichten op dit leentoestel door elkaar weergegeven worden. Momenteel gebruik ik het leentoestel, ben niet meer zo zeker van mijn eigen Nokia meer. Vreemd is het wel.
Ben wel nieuwsgierig wat hier dan gebeurt.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Esje,

Goed dat je zo snel al jouw simkaart in een ander toestel kon testen! Aangezien je ze in het andere toestel wel ontvangt, lijkt er iets aan de hand te zijn met jouw toestel. Welk toestel heb je? Ik wil je adviseren om een goede back-up van jouw gegevens te maken en vervolgens jouw toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Als je aangeeft welke telefoon je gebruikt, dan kan ik een topic meesturen waarin dit stap voor stap wordt uitgelegd. Je kunt ook jouw toestel opzoeken via onze Toestelhulppagina. Laat je weten of je na het terugzetten je wel de tancodes ontvangt?

Wat bedoel je verder precies met jouw laatste vraag? Krijg je de sms'jes binnen op jouw huidige toestel? Krijg je de sms'jes die op de toestel staan opgeslagen op jouw simkaart? Kan het misschien gaan om imessage berichten? Zo ja, zijn deze dan gekoppeld aan het e-mailadres op dat toestel? Dan blijf je deze ook gewoon nog binnen krijgen namelijk.

Ik zie je reactie graag tegemoet!
Hi Amy,
Dank voor je antwoord! Ik heb een andere telefoon gebruikt met mijn simkaart. Nu krijg ik wel de tancode van de bank. Hiep Hoera. Wat kan er mis zijn met het toestel van mijzelf?
Gek genoeg krijg ik op mijn simkaart ook sms-jes die gestuurd worden aan de eigenaar van de telefoon. Is dit normaal??
Zie graag een reactie.
Reputatie 6
Badge +15
Hi Esje,

Super fijn dat Pilovali je al van een reactie voorzien heeft. Ik heb net voor de zekerheid ook nog naar je blokkades gekeken en er zijn inderdaad geen blokkades actief die de TAN-codes tegenhouden. Staat in Mijn ING het juiste nummer geregistreerd waarop je de TAN-code wilt ontvangen?

Zou je jouw simkaart eens in een ander toestel kunnen testen en kijken of je op een ander toestel wél de TAN-codes ontvangen? Op die manier kunnen we er achter komen of het wellicht door je toestel of door de simkaart komt.

Ik ben benieuwd naar je reactie! 🙂
Hallo, nee dat heb ik nagekeken. Er is geen blokkade van service- of sms-diensten. Voorheen kreeg ik gewoon een code van de bank. De bank ziet ook geen verandering in mijn gegevens aldaar. Ik sta voor een raadsel. Vervelend is het!
Reputatie 5
Badge +17
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Heb je misschien SMS-diensten geblokkeerd in je My T-Mobile?

Groet,

Reageer