Beantwoord

Te hoge facturen

• 1 mei 2019
  • 3 reacties
  • 677 Bekeken

Beste T-mobile,

Ik zit al jaren bij T-mobile sinds 2014. De afgelopen 3 maanden heb gebeld met mijn t-mobile abonnement in het buitenland (Duitsland) en hierbij heb ik 3 hoge rekening gekregen. Vervolgens heb ik contact opgenomen met de klantenservice, jullie vertellen mij dat mijn abonnement niet voldoet aan de nieuwe voorwaarden, vandaar dat ik extra moet gaan betalen. Ik heb begrepen dat sinds 2016 dat alle abonnementen ook gebruik kan maken in EU. En bij mij is het niet geval.

Ik zou graag een compensatie terug willen krijgen. Kunnen jullie mij hiervoor terugbellen.

Alvast bedankt

Mvg,

Cornelia
icon

Beste antwoord door Hajar 2 mei 2019, 13:32

HI Nel,

Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat mijn collega meer uitleg heeft gegeven over de hoge kosten. Je maakte gebruik van een verouderd abonnement en je was over je belminuten heen. Daardoor heb je extra kosten gemaakt. Op je factuur kun je precies terugzien vanaf wanneer je extra kosten hebt gemaakt. Ik zie dat je inmiddels hebt verlengd en vanaf nu kun je onbeperkt bellen. Houdt er wel rekening mee dat bellen van NL naar EU wel kosten aan zijn verbonden, maar bellen vanaf EU naar EU is onbeperkt.

Ik hoop dat je nu meer duidelijk hebt.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Beste Cornelia,

Je bedoelt waarschijnlijk de nieuwe EU regels voor "Roam like at home", daarbij geldt dat je vanuit ieder EU land vanuit je gewone bundel naar normale Nederlandse nummers kunt bellen en naar normale nummers in het land waar je je op dat moment bevind.

Naar welke landen heb je gebeld vanuit Duitsland? En waren dat enkel normale nummers?

Het kan ook zijn dat je een toeslag moet betalen omdat je een langere periode in het buitenland verblijft en daar aanzienlijk meer belt dan dat in Nederland doet. Dat is onderdeel van algemene en T-Mobile voorwaarden Roam like at home.

Groet, Folkert
Reputatie 3
Badge +2

Je bedoelt waarschijnlijk de nieuwe EU regels voor "Roam like at home", daarbij geldt dat je vanuit ieder EU land vanuit je gewone bundel naar normale Nederlandse nummers kunt bellen en naar normale nummers in het land waar je je op dat moment bevind.

Dat laatste is niet correct. Of eigenlijk : niet volledig. Vanuit ieder EU land kan je onder roam-like-home bellen naar ieder ander EU-land. Alleen vanuit Nederland naar een ander EU-land valt (met een Nederlands abonnement) buiten deze regeling.

Zie EU roaming costs

[h4]Voorbeeld[/h4]
[h5]Geen extra kosten voor bellen of gebeld worden in een ander EU-land[/h5]
Michael woont in Ierland en heeft een mobiel abonnement bij een provider waarbij roaming is inbegrepen. Dankzij de Europese "roam like at home"-regels hoeft Michael zich geen zorgen te maken over een mogelijke prijstoeslag voor telefoonoproepen van of naar EU-nummers tijdens een zakenreis in Spanje. Bellers vanuit Ierland krijgen het binnenlandse tarief aangerekend als ze Michael telefoneren. Als hij vanuit Spanje naar een Spaans nummer, zijn familie in Ierland of een ander EU-land belt, betaalt Michael daarvoor evenveel als hij vanuit Ierland zou betalen.

Het kan ook zijn dat je een toeslag moet betalen omdat je een langere periode in het buitenland verblijft en daar aanzienlijk meer belt dan dat in Nederland doet. Dat is onderdeel van algemene en T-Mobile voorwaarden Roam like at home.

Dan zou TS daar melding van gehad moeten hebben. Immers uit die voorwaarden :

Indien er sprake is van onredelijk gebruik van het Abonnement verzoekt T-Mobile je om je (roaming) gedrag aan te passen. Wanneer je gedrag na 14 dagen niet aantoonbaar is veranderd kan T-Mobile vanaf dat moment de maximale toeslag op je roaming verbruik in rekening brengen.

Bovendien zou dat pas ná de door TS genoemde 3 maanden + 14 dagen uit de T-Mobile voorwaarden vanaf dat moment aan de orde zijn.

Blijft de vraag wat voor nummers er gebeld zijn. Servicenummers bijvoorbeeld ? Of naar nummers buiten de EU ?
Reputatie 7
Badge +20
HI Nel,

Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat mijn collega meer uitleg heeft gegeven over de hoge kosten. Je maakte gebruik van een verouderd abonnement en je was over je belminuten heen. Daardoor heb je extra kosten gemaakt. Op je factuur kun je precies terugzien vanaf wanneer je extra kosten hebt gemaakt. Ik zie dat je inmiddels hebt verlengd en vanaf nu kun je onbeperkt bellen. Houdt er wel rekening mee dat bellen van NL naar EU wel kosten aan zijn verbonden, maar bellen vanaf EU naar EU is onbeperkt.

Ik hoop dat je nu meer duidelijk hebt.

Reageer