Beantwoord

Te late automatisch incasso

• 10 maart 2016
  • 4 reacties
  • 405 Bekeken

Ik krijg steeds een sms wanneer mijn factuur geincasseerd wordt.
Echter gebeurd het steeds eerder of veel later waardoor ik in de problemen kom.
Erg irritant.
Ik ben zeer tevreden met tmobile alleen dit is waardeloos.
Ik wil via ideal betalen dat is beter en wanneer het mij uitkomt want op deze manier is klote.
Tmobile doe hier aub wat aan
icon

Beste antwoord door Sam- 10 maart 2016, 15:34

Hi Jeff,

Ik wil je allereerst van harte welkom heten op het T-Mobile Forum!

Goed dat je hierover een topic bent gestart. Ik kan me goed voorstellen dat je hier duidelijkheid over wilt hebben. Na een kijkje genomen te hebben in het systeem zie ik dat jouw facturen inderdaad op verschillende dagen in de maand afgeschreven worden. Jouw factuur wordt namelijk maandelijks tussen de 23e en de 28e opgemaakt en 3-5 werkdagen daarna wordt het bedrag afgeschreven van je rekening. De factuurdatum staat op je factuur waardoor je dus zelf kan uitrekenen wanneer het bedrag van je rekening wordt afgeschreven.

Wij kunnen deze datums niet aanpassen. Het is wel mogelijk om je betaalmethode te wijzigen naar acceptgiro, hierdoor kan je zelf kiezen wanneer je de betaling doet. Zolang je binnen de betaaltermijn blijft natuurlijk. Let wel op dat het ontvangen van acceptgiro's €2,50 per factuur kost.

Als je nog aanvullende vragen hebt dan weet je ons te vinden. We helpen je graag verder!
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hi Jeff,

Ik wil je allereerst van harte welkom heten op het T-Mobile Forum!

Goed dat je hierover een topic bent gestart. Ik kan me goed voorstellen dat je hier duidelijkheid over wilt hebben. Na een kijkje genomen te hebben in het systeem zie ik dat jouw facturen inderdaad op verschillende dagen in de maand afgeschreven worden. Jouw factuur wordt namelijk maandelijks tussen de 23e en de 28e opgemaakt en 3-5 werkdagen daarna wordt het bedrag afgeschreven van je rekening. De factuurdatum staat op je factuur waardoor je dus zelf kan uitrekenen wanneer het bedrag van je rekening wordt afgeschreven.

Wij kunnen deze datums niet aanpassen. Het is wel mogelijk om je betaalmethode te wijzigen naar acceptgiro, hierdoor kan je zelf kiezen wanneer je de betaling doet. Zolang je binnen de betaaltermijn blijft natuurlijk. Let wel op dat het ontvangen van acceptgiro's €2,50 per factuur kost.

Als je nog aanvullende vragen hebt dan weet je ons te vinden. We helpen je graag verder!
Reputatie 3
Is dat niet een beetje vreemd? T-Mobile neemt een speling tot 5 dagen om af te schrijven, wil je het duidelijk hebben moet je 2,50 euro bij betalen? Is het moeilijk om het altijd op dezelfde dag in de maand te doen te doen? Lijkt mij een foutje (of verkeerde keuze) in het automatiseringsproces.
Reputatie 6
Badge +17
Hi xcrm,

We proberen zo duidelijk mogelijk te zijn in onze communicatie. Daarom sturen we een sms uit wanneer de factuur online is. Zo weet je dat er over een paar werkdagen een afschrijving plaats gaat vinden.

Hoe het systeemtechnisch werkt durf ik helaas niet te zeggen. Ondervind je hier zelf ook hinder aan?
Reputatie 3
Hi xcrm,

We proberen zo duidelijk mogelijk te zijn in onze communicatie. Daarom sturen we een sms uit wanneer de factuur online is. Zo weet je dat er over een paar werkdagen een afschrijving plaats gaat vinden.

Hoe het systeemtechnisch werkt durf ik helaas niet te zeggen. Ondervind je hier zelf ook hinder aan?

Ik persoonlijk niet. Heb ooit een machtiging afgegeven en let er verder niet op (wel op het bedrag!).
Nu heb ik een redelijk saldo, maar kan mij voorstellen dat als het tijdstip (dag) steeds anders in de maand is, mensen in de problemen kunnen komen. De ene keer afschrijven ná salarisbetaling, de andere keer juist ervóór.

Reageer