Beantwoord

'Tegoed naar verhouding' bij jouw abonnement


Reputatie 4
  • T-Mobile Medewerker
  • 6111 reacties
Hoe werkt het tegoed naar verhouding?
icon

Beste antwoord door Thalina 13 juni 2017, 15:12

Sinds donderdag 4 mei 2017 is er geen pro-rataberekening meer na een abonnementswijziging. De wijziging houdt in dat klanten (zowel particulier als zakelijk) na een abonnementswijziging geen herberekening meer zien van de ontvangen minuten/sms/MB's.

In de nieuwe situatie wordt er over de gebruikskosten géén pro-rata berekening meer gemaakt. Dat betekent dat je na een wijziging van zowel de oude als de nieuwe bundel het volledige aantal minuten/sms/MB's ontvangt. Over de maandkosten en kortingen wordt nog wél een pro-rata berekening gemaakt. Je krijgt dus de volledige (oude en nieuwe) bundels, maar betaalt nog wel pro-rata. De wijziging is in het voordeel van jou als klant.

In de oude situatie was het zo dat je op de factuur ná een abonnementswijziging een pro-rata (naar verhouding) berekening zag van: vaste maandkosten, kortingen, gebruikskosten. In de nieuwe situatie zie je op de factuur ná een abonnementswijziging een pro-rata (naar verhouding) berekening van: vaste maandkosten en kortingen. De gebruikskosten worden niet meer herberekend.

Voorbeeld:
Je ontvangt altijd op de 16de jouw nieuwe tegoed. Op de 23e van de maand stap je over van een bundel met 3GB naar een bundel met 6GB data.
In de oude situatie zou er een pro-rata berekening worden gemaakt, waardoor je voor de periode van de 16e t/m de 22e ongeveer 1GB zou ontvangen (en betalen) en voor de periode van de 23e t/m de 15e ongeveer 4GB.
In de nieuwe situatie ontvang je voor de periode van de 16e t/m de 22e de volledige 3GB (maar betaalt wel pro-rata ongeveer 1GB) en voor de periode van de 23e t/m de 15e de volledige 6GB (maar betaalt pro-rata ongeveer 4GB).

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Aha. Ik zat met die vraag. Nu dus helemaal duidelijk. Dank voor uitleg!
Reputatie 6
Badge +17
Sinds donderdag 4 mei 2017 is er geen pro-rataberekening meer na een abonnementswijziging. De wijziging houdt in dat klanten (zowel particulier als zakelijk) na een abonnementswijziging geen herberekening meer zien van de ontvangen minuten/sms/MB's.

In de nieuwe situatie wordt er over de gebruikskosten géén pro-rata berekening meer gemaakt. Dat betekent dat je na een wijziging van zowel de oude als de nieuwe bundel het volledige aantal minuten/sms/MB's ontvangt. Over de maandkosten en kortingen wordt nog wél een pro-rata berekening gemaakt. Je krijgt dus de volledige (oude en nieuwe) bundels, maar betaalt nog wel pro-rata. De wijziging is in het voordeel van jou als klant.

In de oude situatie was het zo dat je op de factuur ná een abonnementswijziging een pro-rata (naar verhouding) berekening zag van: vaste maandkosten, kortingen, gebruikskosten. In de nieuwe situatie zie je op de factuur ná een abonnementswijziging een pro-rata (naar verhouding) berekening van: vaste maandkosten en kortingen. De gebruikskosten worden niet meer herberekend.

Voorbeeld:
Je ontvangt altijd op de 16de jouw nieuwe tegoed. Op de 23e van de maand stap je over van een bundel met 3GB naar een bundel met 6GB data.
In de oude situatie zou er een pro-rata berekening worden gemaakt, waardoor je voor de periode van de 16e t/m de 22e ongeveer 1GB zou ontvangen (en betalen) en voor de periode van de 23e t/m de 15e ongeveer 4GB.
In de nieuwe situatie ontvang je voor de periode van de 16e t/m de 22e de volledige 3GB (maar betaalt wel pro-rata ongeveer 1GB) en voor de periode van de 23e t/m de 15e de volledige 6GB (maar betaalt pro-rata ongeveer 4GB).

Reageer