Beantwoord

Telefuture SMS-dienst

• 28 januari 2016
  • 1 reactie
  • 330 Bekeken

Ook ik ben er ingetrapt. Via een van mijn apps kreeg ik een melding dat ik een iPhone6 had gewonnen. Toen moest een code in type om mijn prijs in ontvangst te kunnen nemen. Toen ik vervolgens naar een andere site werd door verbonden, zag k da het foute boel was. Ik heb het contact gelijk verbrolen. Niet wetende dat ik mij had aangemeld voor hun diensten. Ik schrok mij dan ook rot toen ik de rekening zag. €42,16 voor SMSdiensten buiten de bundel.
Uit onderzoek blijkt dat Telefuture diverse diensten aanbiedt. Eén van deze diensten is dat ze het met hun technologie mogelijk maken om bijvoorbeeld als toegangspoort te fungeren voor online diensten (andere bedrijven). De betaling geschiedt dan via sms en jij krijgt toegang tot bepaalde content, bijvoorbeeld op een website. Telefuture moet voldoen aan de lokale wetgeving en als men nergens OK heeft gegeven (bijvoorbeeld in een app) en/of dat zelf hebt verstuurd, dan moeten zij aantonen dat deze aanmelding heeft plaatsgevonden. Als ze dit niet kunnen aantonen dan zullen ze daar iets mee moeten naar mijn mening. Men moet aan Telefuture een aanmeldingsbewijs vragen. Hebben ze die niet, dan moet je je geld terugkrijgen. Toch?
Waarom waarschuwt T-mobile ons niet voor deze oplichters. Zij zijn al jaren actief!
icon

Beste antwoord door HugoB 28 januari 2016, 20:49

Er is her en der meer dan genoeg info te vinden over dergelijke praktijken en er wordt regelmatig gewaarschuwd, ook op dit forum, mochten er nieuwe gevallen optreden.

Ik raad je aan om in My T-Mobile alle mogelijke abonnementen op sms diensten te blokkeren. Je kunt dan in geen geval meer kosten maken. En in het vervolg niet meer op klikken, ik denk dat er niemand zal zijn die daadwerkelijk een iPhone in ontvangst heeft kunnen nemen.
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

1 reactie

Badge +5
Er is her en der meer dan genoeg info te vinden over dergelijke praktijken en er wordt regelmatig gewaarschuwd, ook op dit forum, mochten er nieuwe gevallen optreden.

Ik raad je aan om in My T-Mobile alle mogelijke abonnementen op sms diensten te blokkeren. Je kunt dan in geen geval meer kosten maken. En in het vervolg niet meer op klikken, ik denk dat er niemand zal zijn die daadwerkelijk een iPhone in ontvangst heeft kunnen nemen.