Beantwoord

Toestel in één keer afrekenen met creditcard in T-Mobile Shop

• 27 oktober 2020
  • 3 reacties
  • 471 Bekeken

Beste medegebruikers van T-Mobile,

Ik heb een vraag over het betalen met een creditcard in de fysieke T-Mobile Shops en tot nu toe heb ik helaas geen eenduidig antwoord kunnen krijgen. Ik hoop dat jullie mij wat duidelijkheid kunnen geven :blush:

Ik wil via de website een abonnement met toestel afsluiten en hem vervolgens in de winkel ophalen. Ik wil het toestel in één keer afbetalen, dus zonder maandelijkse toestelkosten. Is het in deze situatie mogelijk om het toestel met een Mastercard af te rekenen? Dit in verband met de gratis aankoopverzekering die mijn kaart biedt.

Op de website heb ik het volgende kunnen vinden: 

“Ik heb een abonnement met telefoon besteld

Betalen van je bestelling en de thuiskopieheffing kan op 2 manieren:

• iDeal
  • Creditcard”

Echter, hier staat niet duidelijk bij aangegeven of dit alleen geldt wanneer de bestelling wordt bezorgd door AMP of ook voor bestellingen die in persoon afgehaald worden.

Contact met de telefonische klantenservice leverde geen informatie op; de medewerker durfde mij niet met zekerheid te vertellen of betalen met creditcard überhaupt mogelijk is, laat staan specifiek in de winkel.

Ook de medewerker in de T-Mobile Shop in Amersfoort had geen duidelijk antwoord; volgens hem was het alleen mogelijk om te af te rekenen met een creditcard van een bank. Een beetje raar, want een Mastercard is een Mastercard, qua acceptatie zou hier geen verschil tussen mogen zitten. Een Mastercard van de ING zou bij wijze van spreken op precies dezelfde plekken geaccepteerd moeten worden als een Mastercard van de Bijenkorf: retailers accepteren Mastercard wel of niet, maar nooit half.

Ik ben zeer benieuwd naar eventuele antwoorden en ervaringen! 

Met vriendelijke groet, 

Bart

icon

Beste antwoord door Hajar 27 oktober 2020, 16:25

Hi @Barts14 

Je kan in de shop de bijbetaling van een toestel/accessoire betalen met een Mastercard creditcard betalen. AMEX is niet mogelijk. Maar openstaande facturen kunnen echter niet met een creditcard betaald worden. 

Ik hoop dat je zo verder komt!

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +12

Bij betaling met een creditcard moet de winkelier een marge afdragen aan de creditcard maatschappij. Vandaar dat je in NL bij Albert Heijn je boodschappen niet kan afrekenen met creditcard en bij providers dus geen telefoons ermee kan betalen.

Bij betaling met een creditcard moet de winkelier een marge afdragen aan de creditcard maatschappij. Vandaar dat je in NL bij Albert Heijn je boodschappen niet kan afrekenen met creditcard en bij providers dus geen telefoons ermee kan betalen.

Bedankt voor je reactie. Ik ben bekend met de kosten die creditcardbetalingen meebrengen voor winkeliers, en ik weet dat betalen met CC in NL vaak niet mogelijk is. Dit was echter niet de vraag: T-Mobile geeft op de website aan dat betalen met creditcard wel degelijk mogelijk is, maar het is me niet duidelijk of dat dus ook in de T-Shop kan. 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Barts14 

Je kan in de shop de bijbetaling van een toestel/accessoire betalen met een Mastercard creditcard betalen. AMEX is niet mogelijk. Maar openstaande facturen kunnen echter niet met een creditcard betaald worden. 

Ik hoop dat je zo verder komt!

Reageer