Beantwoord

Toestelbetaling en kosten voor factuur

• 20 februari 2017
  • 5 reacties
  • 221 Bekeken

ik heb een abonoment van 32 euro maar ik kreeg ineens dit bericht binnen:

Uw nieuwe factuur

Beste heer Mehmeti,

Uw nieuwe factuur voor het nummer ------- staat klaar op My T-Mobile.
Het factuurbedrag is € 40,87.

Bijzonderheden bij deze factuur

✔ U heeft een mobiele telefoon aangeschaft bij uw abonnement. De 'Toestelservice' op uw factuur is de maandelijkse betaling voor dat toestel. U heeft ervoor gekozen € 15,00 per maand voor uw toestel te betalen, voor de hele duur van uw contract.

Hoe zo moet ik ineens 40 euro betalen? per maand terwijl mij abonoment 32 euro is?
icon

Beste antwoord door David 21 februari 2017, 16:52

Hey Besart,

Top dat er al met jou mee wordt gedacht! Een factuur waar je van achter je oren krabt kan verwarrend zijn. :S

Ik ben gelijk in het systeem gaan kijken en zie dat jij onlangs verlengd hebt (altijd leuk!) en dat daar ook de hogere kosten vandaan komen. Als je jouw factuur van 20 februari erbij pakt, dan zie je dat er "dubbele" regels staan voor jouw abonnement. Dit komt omdat je een deel nog moest betalen voor het abonnement tót de verlenging en dan betaal je de periode zoals normaal een maand vooruit. Hierdoor heb je er kosten bij voor het restant van jouw oude abonnement en dat is voor 11 februari tot en met 15 februari 2017. Daarna is jouw nieuwe abonnement van start gegaan. Het klopt in dit geval dus wel dat je een hogere factuur hebt ontvangen. Je zult zien dat de volgende factuur weer als vanouds is! Dit kun je ook op je My T-Mobile zien, onder 'Mijn abonnement'.

We hebben ook een heel uitgebreide uitleg over jouw factuur na een tussentijdse wijziging. Hier vind je precies hoe jouw factuur is opgebouwd, dus dat kun je ook nog op je gemak doorlezen.

Laat je weten of het zo duidelijk is? Als je nog ergens vragen over hebt, laat het dan gerust weten!
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 4
Badge +9
Goedemorgen Besart.

Wel vreemd dat een toestelbetaling als 'Bijzonderheden' staat, normaal gesproken zit dit altijd al op de eerste factuur.

Heb je toevallig een toestel bij je abonnement afgesloten, of gebruik gemaakt van bijvoorbeeld Toestel flexibiliteit Heb je toevallig een toestel aangeschaft met je abonnement?

Toestel betaling is altijd apart van de rest van je bundel. Je betaald dat wel 32 euro voor bijvoorbeeld belminuten en internet, maar daarnaast komen er toestelbetaling kosten bovenop indien je voor een toestel hebt gekozen met maandelijks afbetaling.

Ik probeer alleen nog even te begrijpen met hoe en wat. Had je eerst een abonnement, en later een toestel? Of direct een toestel met je nieuwe abonnement?

Ik hoor graag van je.

Met vriendelijke groeten,
Skyrider
Ik was al klant en ik had al een abonnement bij jullie: Ik had een LG G3 mini met abonnement en die was verlopen dus ik ging naar de winkel om mijn abonnement te verlegen en ik wilde een andere telefoon uitkiezen.

Dus Ik heb toen 170 euro bij betaald en toen werd mijn mijn abonnement 32 euro per maand en het scheelde niet veel met mijn oude abonnement dus we gingen hier mee akkoord.

Want mij moeder heeft precies hetzelfde telefoon en precies het zelfde abonnement gehaald dus een paar dagen later heb ik die telefoon ook gehaald.

Maar ik kreeg gister een vacaturen van 40,87 euro die ik moet betalen?

Terwijl we in de winkel hadden afgesproken dat mijn abonnement 32 euro zou zijn.

En verder is mij helemaal niks verteld door de verkoper dat ik extra geld moet betalen of dat ik 40,87 euro moet betalen per maand.

Dit is wel vreemd en het is niet netjes omdat mij niks uitgelegd is en ik heb geen informatie gekregen dat dit zou gebeuren.

Groetjes
Besart
Reputatie 4
Badge +9
Goedemiddag Besart.

Dat is wel heel vreemd, ik ben zelf ook particulier. Dus ik kan niet inkijken wat er allemaal speelt.

Wat geeft My T-Mobile > Abonnement aan qua kosten?

Met vriendelijke groeten,
Skyrider
Vaste maandelijkse kosten
Je eenmalige aansluitkosten voor je eerste contract kun je terugvinden op je factuur.
€ 35,00
Reputatie 7
Badge +20
Hey Besart,

Top dat er al met jou mee wordt gedacht! Een factuur waar je van achter je oren krabt kan verwarrend zijn. :S

Ik ben gelijk in het systeem gaan kijken en zie dat jij onlangs verlengd hebt (altijd leuk!) en dat daar ook de hogere kosten vandaan komen. Als je jouw factuur van 20 februari erbij pakt, dan zie je dat er "dubbele" regels staan voor jouw abonnement. Dit komt omdat je een deel nog moest betalen voor het abonnement tót de verlenging en dan betaal je de periode zoals normaal een maand vooruit. Hierdoor heb je er kosten bij voor het restant van jouw oude abonnement en dat is voor 11 februari tot en met 15 februari 2017. Daarna is jouw nieuwe abonnement van start gegaan. Het klopt in dit geval dus wel dat je een hogere factuur hebt ontvangen. Je zult zien dat de volgende factuur weer als vanouds is! Dit kun je ook op je My T-Mobile zien, onder 'Mijn abonnement'.

We hebben ook een heel uitgebreide uitleg over jouw factuur na een tussentijdse wijziging. Hier vind je precies hoe jouw factuur is opgebouwd, dus dat kun je ook nog op je gemak doorlezen.

Laat je weten of het zo duidelijk is? Als je nog ergens vragen over hebt, laat het dan gerust weten!

Reageer