Beantwoord

Topglambabes.com ongevraagd

  • 12 december 2018
  • 10 reacties
  • 7060 Bekeken

Hallo allemaal,

Even een melding, ik heb vandaag een SMS ontvangen met het volgende bericht.

Gratis Bericht: Bedankt voor de aanmelding bij topglambabes.com je betaalt EUR 4.50 per week van TCS via je telefoonrekening. Voor vragen ga naar https://topglambabes.com/?whi=8232_4051b&merchant_ref=5c10fb4a84a98369609960 of bel met 31-202620951. Afmelden of meer info ga naar www.payinfo.nl

Bij controle van de site payinfo.nl bleek dus dat ik per vandaag een abonnement op deze website heb.
Deze heb ik gelijk afgemeld bij payinfo.
Hier na toch even mijn T-Mobile geopend en daar stond het verschuldigde bedrag van 4.50 al op mijn rekening.

Hoe bizar is dit !!!???

Je vraagd nergens om, er wordt gewoon een abonnement in rekening gebracht zonder toestemming noch verificatie van persoon of leeftijd. Zelfde geld is dit het toestel van me kind.
Die wordt dan wel geconfronteerd met een porno website. Waarbij het ook nog eens lijkt als of je de aanmelding zelf hebt aangevraagd. Dit is gewoon bizar.

Natuurlijk gebeld met de klantenservice deze vertelde dat er inderdaad wat criminelen bezig zijn met deze manier van oplichting.

Er wordt een formulier opgestuurd, die ik mag invullen en dan wordt de zaak onderzocht.

Ik snap dat het onderzocht moet worden, maar het lijkt wel of ik me nu nog moet gaan verdedigen ook. Ik heb er echt geen worden voor.

Het lijkt mij dat T-Mobile dit soort praktijken niet moet ondersteunen de facturatie gaat inmiddels via T-Mobile.

Ik wacht het formulier rustig af heb nog niks ontvangen.
icon

Beste antwoord door Folkert 12 december 2018, 19:10

Beste Dootje,

Log in op Mijn T-Mobile en ga naar Gegevens & Instellingen, vervolgens naar Blokkades en blokkeer daar Betalen van sms-diensten of mobiele diensten (FTMSC) en eventueel andere aankopen via factuur. Dan kan je zoiets nooit meer overkomen.

Ik begrijp dat je geschrokken bent, zeker als je kind met porno geconfronteerd wordt. Helaas hebben dit soort criminelen vrij spel blijkbaar om ongevraagd dure abonnementen te activeren.

Succes ermee!

En als ik je nog een persoonlijke tip mag geven: blokkeer (zeker bij je kind) ook meteen alle 0900 en 0906 nummers, dat scheelt je mogelijk ellende in de toekomst.

Groet, Folkert
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

10 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Beste Dootje,

Log in op Mijn T-Mobile en ga naar Gegevens & Instellingen, vervolgens naar Blokkades en blokkeer daar Betalen van sms-diensten of mobiele diensten (FTMSC) en eventueel andere aankopen via factuur. Dan kan je zoiets nooit meer overkomen.

Ik begrijp dat je geschrokken bent, zeker als je kind met porno geconfronteerd wordt. Helaas hebben dit soort criminelen vrij spel blijkbaar om ongevraagd dure abonnementen te activeren.

Succes ermee!

En als ik je nog een persoonlijke tip mag geven: blokkeer (zeker bij je kind) ook meteen alle 0900 en 0906 nummers, dat scheelt je mogelijk ellende in de toekomst.

Groet, Folkert
Ik had vandaag hetzelfde en hetzelfde gedaan en eens met hoe belachelijk dit is.
Zojuist is dit mij ook overkomen.
Ontzettend vervelend ik zie nog niks op mytmobile. Heb alle 3e partijen laten blokkeren.
App die ik had gedownload was gom player.
Reputatie 7
Badge +18
Zojuist is dit mij ook overkomen.
Ontzettend vervelend ik zie nog niks op mytmobile. Heb alle 3e partijen laten blokkeren.
App die ik had gedownload was gom player.


Blijkbaar kunnen sommige apps in de Playstore dit soort ellende opleveren. Tot nu toe was er helemaal geen inzicht hoe dit soort "abonnementen" ongemerkt werden afgesloten.
Geachte heer/mevrouw,

Ik heb dit ook gekregen zoals velen hierboven.
Het is ECHT ABNORMAAL dat T-MOBILE deze malafide praktijk toestaat.
Ze kunnen het desbetreffende website blokkeren als er zoveel klachten zijn.
Maar nee, dat doen ze niet, ze moeten centjes verdienen!

Ik zal dit sowieso voorleggen bij KASSA VARA.

Oplossing: Iedereen zijn geld terug/ niet incasseren.
Reputatie 7
Badge +18
Geachte heer/mevrouw,

Ik heb dit ook gekregen zoals velen hierboven.
Het is ECHT ABNORMAAL dat T-MOBILE deze malafide praktijk toestaat.
Ze kunnen het desbetreffende website blokkeren als er zoveel klachten zijn.
Maar nee, dat doen ze niet, ze moeten centjes verdienen!

Ik zal dit sowieso voorleggen bij KASSA VARA.

Oplossing: Iedereen zijn geld terug/ niet incasseren.


Je kunt deze diensten eenvoudig blokkeren in Mijn T-Mobile. Website blokkeren heeft weinig zin want dan duikt er weer een andere website op.

T-Mobile is niet schuldig aan het feit dat malafide sms diensten je op geniepige wijze ergens op een link laten klikken om je zo ongemerkt een abonnement aan te smeren.
Beste T-mobile.

Hier van de week hetzelfde verhaal. Ik dacht dat het om een spam bericht ging, dus ik heb het genegeerd. Er is onderhand al 2 x €4,50 afgeschreven door topglambabes.com zag ik zojuist.

Ik heb zojuist alles geblokkeerd via t-mobile zodat het in ieder geval niet nogmaals kan gebeuren.

Beste T-mobile, kunnen jullie mij ook een formulier opsturen die ik in mag vullen zodat de zaak onderzocht wordt?

Alvast bedankt,

Groeten
Hallo allemaal,

Mij is zojuist precies hetzelfde overkomen. Ik heb alles geblokkeerd zoals hierboven werd aangegeven. Is dat afdoende of moet ik me ook afmelden op hun site? Er is nog geen geld afgehaald door hun.
Groet,
Angelina
Zojuist gezien dat er wel €4,50 in rekening is gebracht door deze partij. Het is echt belachelijk dat dit mogelijk is. Ik wil ook een formulier vanuit T-Mobile ontvangen.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi allemaal,

Heel vervelend dat jullie last hebben van deze dienst! In dit topic leggen we uit wat dit voor diensten zijn en hoe je er iets tegen kunt doen. We blokkeren mobiele diensten niet vanuit T-Mobile, omdat veel mensen uit zichzelf gebruik maken van mobiele diensten bijvoorbeeld in de vorm van quizzen, spelletjes of andere wel gewenste diensten. Helaas zijn er altijd "rotte appels" die hier misbruik van maken. Je kunt ongewenste kosten terugvragen via het formulier wat in het algemene topic wordt genoemd. In negen van de tien gevallen worden de kosten dan (gedeeltelijk) door ons vergoed!

Omdat er al een algemeen topic over is, ga ik dit topic sluiten - zo houden we de Community overzichtelijk. 🙂