Beantwoord

Valt Engeland nog binnen EU?

• 27 april 2017
  • 6 reacties
  • 1079 Bekeken

Kan ik vanuit het buitenland (ik ben nu in Portugal) naar Engeland bellen binnen mijn Onbeperkt EU bellen abbonement?

Bij voorbaat dank!
icon

Beste antwoord door Muberra 1 mei 2017, 15:17

Hi Toohi02,

Welkom op het forum!

Het antwoord van Eva13-12-2005 is correct. Zolang Engeland nog onderdeel is van de EU, valt het binnen jouw Onbeperkt EU Bellen abonnement. Dus kan je kan zorgeloos bellen vanuit Portugal.

Heb je meer vragen, stel ze dan gerust. Enjoy your time abroad! 😃
Bekijk origineel

6 reacties

Heyy,

Volgens mij is Engeland nog niet officieel uit de EU gestapt en dan hoort het nog steeds bij Europa. Volgens mij moet het dan lukken.
Reputatie 4
Hi Toohi02,

Welkom op het forum!

Het antwoord van Eva13-12-2005 is correct. Zolang Engeland nog onderdeel is van de EU, valt het binnen jouw Onbeperkt EU Bellen abonnement. Dus kan je kan zorgeloos bellen vanuit Portugal.

Heb je meer vragen, stel ze dan gerust. Enjoy your time abroad! 😃
Reputatie 4
Badge +3
Hoi @stevenklijn,

In principe blijven de bel-, sms- en internetbundels ook geldig in het Verenigd Koninkrijk bij een Brexit. Het recht om dergelijke zaken te wijzigen zal enkel uiting hebben indien het onevenredige of (zeer) onredelijke gevolgen heeft. Zoals ook in de voorwaarden wordt aangeven kan het zijn dat zo'n wijziging zal betekenen dat je de mogelijkheid hebt om het abonnement te ontbinden.

Een daadwerkelijke bevestiging kan ik niet geven maar het is onwaarschijnlijk dat een Brexit als gevolg heeft dat er voorwaarden zouden wijzigen en je niet zou kunnen ontbinden.
Hallo Mitch,

Dat is niet helemaal wat er staat. “...eenzijdig te wijzigen als we dit nodig vinden voor onze bedrijfsvoering.”

Dit heeft dus niets te maken met of het onredelijk zou zijn. Gezien dit abonnement mij verkocht is onder de voorwaarde dat het mijn bundel niet zou veranderen (en ik dit in de algemene voorwaarden zou terugvinden) stel ik toch voor dat T-Mobile hier een bevestiging op geeft. Mocht dat niet kunnen worden er dus simpelweg valse beloften gedaan. De aanbieding dat ik tzt mijn abonnement op zou kunnen zeggen heb ik niets aan; grote kans dat ik op dat moment in UK zit en mijn databundel nodig heb. Dan heb ik geen tijd om mij druk te maken over nummerbehoud etc want dan niet direct in gaat en ik dus alsnog extra kosten moet maken.

Graag dus alsnog de bevestiging op papier.
Zojuist contact gehad met T-Mobile over het verlengen van mijn abonnement. Hierbij had ik de vraag of ook na een eventuele Brexit ik tijdens de looptijd van mijn contact gewoon kan blijven bellen en internetten conform de huidige voorwaarden. Er werd mij verteld dat er in de 'kennisbank' van T-Mobile staat dat dit zo is. Deze informatie mocht niet gedeeld worden maar het zou ook in het contract en de voorwaarden staan wanneer ik zou verlengen.

Nu heb ik het volgende kunnen vinden, wat juist het tegenovergestelde zegt:

Voorwaarden Roam like at home:
  • T-Mobile behoudt zich het recht voor om deze voorwaarden eenzijdig te wijzigen of aan te vullen indien de regulering hier aanleiding voor geeft.
Algemene voorwaarden T-Mobile Consument:
Looptijd:
  • T-Mobile heeft het recht jouw Abonnement of onderdelen daarvan eenzijdig te wijzigen als we dit nodig vinden voor onze bedrijfsvoering. Wij kunnen bijvoorbeeld van mening zijn dat bepaalde abonnementsvormen niet meer passen bij de ontwikkelingen in de markt en techniek en/of onevenredig veel capaciteit van onze systemen vergen. Als de wijziging voor jou niet voordelig is zullen we je tijdig informeren en de mogelijkheid bieden om je Abonnement op te zeggen. De mogelijkheid om op te zeggen geldt niet als de wijziging een gevolg is van een door de overheid vastgestelde regeling.
Los van dat ik niet de discussie aan wil gaan over hoe een eventuele Brexit er uit zal gaan zijn, verwacht ik wel dat als ik nu een contract afsluit bij met T-Mobile de voorwaarden houd tot het einde van het contract. Dit is mij dus ook telefonisch bevestigd.

Waar kan ik deze bevestiging vinden?
Reputatie 7
Badge +20
Hi @stevenklijn,

Op dit moment is alles rondom Brexit nog onduidelijk natuurlijk, maar de regels voor 'Roam like home' staan al geruime tijd op papier. Als je meer dan vier maanden in het buitenland bent én meer data verbruikt in het buitenland dan in Nederland, dan kunnen er extra toeslagen in rekening worden gebracht.

Ik kan hierin niet afgaan op wat er is toegezegd, maar de informatie die in eerste instantie is doorgegeven ging eerder over Brexit dan een langdurig verblijf. De voorwaarden van 'Roam like home' vind je op deze pagina. Mocht je hier nog vragen over hebben, dan horen we dat graag!

Reageer