Beantwoord

Verbruik buiten bundel - hoge facturen

• 23 juli 2014
  • 5 reacties
  • 84 Bekeken

Beste T-mobile,

Ik heb de afgelopen maanden op eenvolgende hoge facturen gekregen:
- April: 181.28
- Juni: 219.57
- Juli: 396.80

En deze maand alweer +80 euro.

In deze maanden heb ik ALLEEN op 18 Juni een sms gekregen dat ik internet buiten me bundel verbruikte. Dit is nadat ik in April al een dikke rekening had en in Juli en deze maand gewoon weer. Aangezien ik maar 1 smsje kreeg ben ik er vanuit gegaan dat dit een incident is. Echter blijkt dit veel langer door te gaan.

Ik vind dat jullie je klanten horen in te lichten als er buiten de bundel data wordt verbruikt en niet na 2 maanden een keer 1 smsje sturen en daarna niets meer laten horen.

De rekening is al meer dan 877 euro (inclusief deze maand). Ik ben niet bereid dit te betalen en heb de laatste 2 facturen storno gedaan. Nu weet ik dat jullie kunnen kijken welke smsjes ik wanneer heb ontvangen. Gelieve even na te kijken. Ik wil dit graag opgelost hebben en hopelijk jullie ook.

Groetjes,
Dirk.
icon

Beste antwoord door Chris076 24 juli 2014, 12:23

Hallo Dirk,

Ik heb dit voor je nagekeken en we hebben je de sms'jes gestuurd wanneer je meer data verbruikt dan in jouw abonnement zit. Dit om je te waarschuwen dat er kosten in rekening worden gebracht voor de extra data. Ook is er gewezen op de mogelijkheid om een MB-aanvuller te activeren om voor € 2,50 100Mb extra data te kopen. Deze aanvuller kun je zo vaak activeren als je wil en blijft actief tot deze verbruikt is of tot je jouw nieuwe tegoeden krijgt.

De kosten zijn werkelijk gemaakt en worden ook berekend. Ik adviseer je om of een Mb aanvuller te activeren zodat je voor € 2,50 100 Mb extra data hebt of eventueel het tariefplan te wijzigen naar een abonnement met meer data of onbeperkt gebruikt van internet.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Hallo Dirk,

Ik heb dit voor je nagekeken en we hebben je de sms'jes gestuurd wanneer je meer data verbruikt dan in jouw abonnement zit. Dit om je te waarschuwen dat er kosten in rekening worden gebracht voor de extra data. Ook is er gewezen op de mogelijkheid om een MB-aanvuller te activeren om voor € 2,50 100Mb extra data te kopen. Deze aanvuller kun je zo vaak activeren als je wil en blijft actief tot deze verbruikt is of tot je jouw nieuwe tegoeden krijgt.

De kosten zijn werkelijk gemaakt en worden ook berekend. Ik adviseer je om of een Mb aanvuller te activeren zodat je voor € 2,50 100 Mb extra data hebt of eventueel het tariefplan te wijzigen naar een abonnement met meer data of onbeperkt gebruikt van internet.
Hallo Dirk,

Ik heb dit voor je nagekeken en we hebben je de sms'jes gestuurd wanneer je meer data verbruikt dan in jouw abonnement zit. Dit om je te waarschuwen dat er kosten in rekening worden gebracht voor de extra data.

Beste Chris,

Ik heb de volgende smsjes ontvangen van T-mobile over deze periode:
13/03, 14:55 - Je Factuur staat online..
14/03, 00:52 - Welkom in Duitsland..
14/03, 00:52 - Welkom in Duitsland..
23/03, 14:54 - Beste klant, je bent buiten je bundel internet..
14/04, 15:37 - Exclusief voor klanten: win een WK reis..
15/04, 10:05 - Je Factuur staat online..
02/05, 17:33 - Welkom in Duitsland..
03/05, 03:54 - Welkom in Oostenrijk..
03/05, 17:05 - Welkom in Oostenrijk..
05/05, 18:06 - Welkom in Duitsland..
06/05, 01:02 - Welkom in Belgie..
15/05, 22:12 - Je Factuur staat online..
23/05, 08:37 - Welkom in Duitsland..
30/05, 07:16 - Welkom in Tsjechie..
31/05, 04.24 - Welkom in Tsjechie..
05/06, 12.34 - Welkom in Duitsland..
07/06, 18.13 - Welkom in Duitsland..
14/06, 14:40 - Je Factuur staat online..
18/06, 14:40 - Beste klant, je verbuikt mobiel internet buiten je bundel..
24/06, 04:03 - Welkom in Duitsland..
13/07, 20:30 - Welkom in Duitsland..
14/07, 20:03 - Je Factuur staat online..
23/07, 17:34 - Je hebt My T-Mobile inlogggevens opgevraagd..

Dit is mijn history. Dat is dus 2x in een periode van 5 maanden. Ik zit zelfs deze maand er al over heen nadat ik inlogde en geen bericht gehad. Snap je wat ik bedoel? Ik krijg 2x in 5 maanden een berichtje terwijl ik er al 4 keer overheen ben geweest (inclusief deze maand).
Ik vind dat jullie verplicht zijn me een berichtje te sturen elke keer dat ik buiten me bundel zit. Anders ga ik ervan uit dat het een incident is.

Bedankt voor je reactie en ik hoor graag van je.
Groetjes,
Dirk
Reputatie 5
@DirkAVA ik kan mij je reactie goed voorstellen. T-Mobile ziet graag dat haar klanten zorgeloos gebruik kunnen maken van mobiel internet. Je maakt echter gebruik van het Smart Start prijsplan waarbij je vanuit één tegoed zowel belt, sms't als internet. Hierdoor is het niet mogelijk om maandelijks een sms'je te ontvangen te ontvangen wanneer je buiten je tegoed gebruikmaakt van mobiel internet. Ik zie dat je inmiddels buiten de contractperiode bent. Ik wil je adviseren om je huidige abonnement te vernieuwen naar een Stel Samen abonnement. Bij dit prijsplan kun je geen overige kosten voor mobiel internet gebruik maken. Zodra je de volledige bundel hebt verbruik kun je onbeperkt blijven internetten tegen een snelheid van 64kbps.

Mocht je hier open voor staan dan kan ik eventueel een afspraak met een telefonisch verkoopadviseur voor je inplannen. Ik zal dan zorgen dat deze je een scherp aanbod doet! Laat maar even weten Dirk.
Beste Support,

Het is mogelijk om even een afspraak in te plannen en een voorstel te doen voor een nieuwe abbonements periode.
Wel wil ik erbij zeggen dat het probleem nog niet is opgelost van de maandelijkse alerts die ik had moeten ontvangen en niet altijd gebeurd is.

Groetjes,
Dirk
Reputatie 3
@ DirkAVA

Het is zeer begrijpelijk dat je het vervelend vind dat je geen sms-berichten hebt ontvangen. Mijn collega heeft je echter al uitgelegd waarom je geen sms-berichten hebt ontvangen. Een collega van de telefonische verkoopafdeling zal je vandaag of morgen terugbellen met een persoonlijk aanbod. Met een nieuw abonnement kun je internetten zonder dat je je een moment zorgen hoeft te maken over kosten buiten de bundel.

Reageer