Beantwoord

Verbruiksstatus belminuten

• 11 februari 2016
  • 5 reacties
  • 137 Bekeken

• Doet lekker mee
  • 2 reacties
Bij controle binnen een verbruiksperiode bleek dat ik binnen mijn bundel bleef. Bij factuur blijkt dat ik er uiteindelijk 25 minuten overheen was. Kwam doordat korte gesprekken (
icon

Beste antwoord door Hajar 15 februari 2016, 11:52

Hi René,

Dankjewel voor je reactie. De verbruikstatus geeft een overzicht van het tegoed dat je nog hebt voor de lopende factuurperiode. Hij is bedoeld om de klant te voorzien van bijvoorbeeld details over de gebelde nummers en de duur ervan. Je kan precies zien hoelang er is gebeld. Je geeft zelf aan dat je op de hoogte was van het feit dat korte gesprekken naar 1 minuut worden afgerond en dus geven we jou met de details de mogelijkheid om dat zelf in de gaten te houden.

Ik kan begrijpen dat je het vervelend vindt dat je kosten hebt gemaakt. Ik wil je daarom ook adviseren om je verbruiksdetails in de gaten te houden. Zo voorkom je extra kosten.

Als je nog andere vragen hebt, laat het mij weten!
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hoi Rene,

Welkom terug op het T-Mobile Forum. Leuk om je hier weer te zien!

Het lijkt erop dat er een deel van je bericht mist. Zou je jouw bericht nog willen aanvullen met je vraag/ opmerking? We helpen je graag verder Rene. 🙂
Hi Issam,
ik had idd gezien dat de vraag maar half doorgekomen was.
Die moest luiden:
Bij controle binnen een verbruiksperiode bleek dat ik binnen mijn bundel bleef. Bij factuur blijkt dat ik er uiteindelijk 25 minuten overheen was. Kwam doordat korte gesprekken ( < 1 minuut worden berekend als 1 minuut en dat is bekend) Maar het doel van het verbruiksoverzicht is toch niet tezien hoe lang je gebeld hebt, maar hoe je opereert binnen je bundel.
Op deze manier heeft het verbruiksoverzicht volgens mij absoluut geen functie, erger nog, wekt irritatie en ongewenste situaties op.
Als je dan toch volledige info wilt geven geef dan aan gebelde tijd en verbruik in de bundel.
René
Reputatie 7
Badge +20
Hi René,

Dankjewel voor je reactie. De verbruikstatus geeft een overzicht van het tegoed dat je nog hebt voor de lopende factuurperiode. Hij is bedoeld om de klant te voorzien van bijvoorbeeld details over de gebelde nummers en de duur ervan. Je kan precies zien hoelang er is gebeld. Je geeft zelf aan dat je op de hoogte was van het feit dat korte gesprekken naar 1 minuut worden afgerond en dus geven we jou met de details de mogelijkheid om dat zelf in de gaten te houden.

Ik kan begrijpen dat je het vervelend vindt dat je kosten hebt gemaakt. Ik wil je daarom ook adviseren om je verbruiksdetails in de gaten te houden. Zo voorkom je extra kosten.

Als je nog andere vragen hebt, laat het mij weten!
Hallo Hajar,
Nu je dit zegt snap ik waar het probleem ligt:
a. verbruiksstatus rapporteert de gebelde minuten (dus de som van alle gebelde tijd.
b. de verbruiksdetails laat de lengte van de individuele gesprekken zien die je vervolgens moet gaan optellen om tot een tegoed-saldo te komen (na afronding van gesprekken van minder dan een minuut)
Suggestie: lost T-Mobile het probleem niet beter (en aan de kern) op door niet het gebelde aantal minuten bij verbruiksgegevens te noemen, maar het saldo van het beltegoed?
Dat is immers waarvoor je de verbruiksgegevens raadpleegt. Bij facturering wordt dit al geautomatiseerd gedaan terwijl het voor de gebruiker best een werkje is...
Het is toch in ieders belang dat er geen verrassingen zijn?
Reputatie 7
Badge +20
Hey Rene,

Je conclusie klopt inderdaad!

De verbruikstatus is vooral bedoeld om een eerste inzicht te geven in het aantal overgebleven belminuten, dan weet je wat er nog te verbruiken valt. Als je hier je specificatie voor moet doorlopen, dan is dat een stuk onoverzichtelijker en verwarrender dan recht voor je raap het aantal dat over is.

Wanneer je dan een specificatie wilt inzien, dan moet je inderdaad wat verder je My T-Mobile door (dit wordt ook aangekaart via de informatiebutton op de website of via het klikken op je verbruik in de app).

Het gemak om in één keer te zien wat je nog over hebt, is dus de meest voorname reden om het op deze manier te tonen. Hier zal binnenkort dan ook niet aan gesleuteld worden.

Hopelijk kun je onze beweegredenen een beetje begrijpen? 🙂 Als je nog vragen hebt, horen we het graag!

Reageer