Beantwoord

Voordeel van vervroegd toestel aflossen ?

• 15 december 2019
  • 3 reacties
  • 323 Bekeken

Hallo allemaal,

In de app zag ik dat ik mijn toestel vervroegd kan aflossen. Nu wil ik dit doen maar ik vroeg mij af of hier voor- of nadelen aan zitten? Voor zover ik kan zien betaal ik hetzelfde bedrag als anders verdeeld over de maanden tot einde contract, dus dat maakt niet uit. 

Wie heeft er een advies voor mij?

icon

Beste antwoord door Doornekamp33 15 december 2019, 07:56

Een toestel krediet is de prijs van het toestel, je betaald er geen extra kosten over zoals rente, dus zal het in 1 keer betalen niet goedkoper worden en netjes in de afgesproken termijnen niet duurder.

Voordeel is dat je maandelijks niet meer hoeft af te lossen en mocht je een maand niet kunnen betalen er geen extra incasso kosten meer gerekend kunnen worden over het krediet.

Als het krediet hoger was als 250 euro word je BKR ook verwijderd.

Nadeel, je moet het resterende bedrag in 1 keer betalen dat geld ben je dus kwijt.

Bekijk origineel

3 reacties

Een toestel krediet is de prijs van het toestel, je betaald er geen extra kosten over zoals rente, dus zal het in 1 keer betalen niet goedkoper worden en netjes in de afgesproken termijnen niet duurder.

Voordeel is dat je maandelijks niet meer hoeft af te lossen en mocht je een maand niet kunnen betalen er geen extra incasso kosten meer gerekend kunnen worden over het krediet.

Als het krediet hoger was als 250 euro word je BKR ook verwijderd.

Nadeel, je moet het resterende bedrag in 1 keer betalen dat geld ben je dus kwijt.

Dank u wel voor uw reactie 😊

Het maakt dus eigenlijk geen klap uit voor mij denk ik. Betaal altijd de rekeningen netjes op tijd dus geen last met incasso’s etc, gelukkig.

Maar denk dat als het ook niet duurder is, ik het maar aflos. Het is geen groot bedrag en dan ben ik er maar vanaf hihi.

Reputatie 7
Badge +18

@Rinke_Kim Als je b.v. een hypotheek wilt afsluiten kan het handig zijn om af te lossen. Zo’n BKR registratie kan je een lager maximum hypotheek bedrag opleveren. Die BKR registratie blijft overigens nog tot 5 jaar na aflossing staan, zo kunnen krediet verstrekkers zien dat je in het verleden hebt geleend. Zelfs dat kan soms nog tegen je werken.

Reageer