Vraag

Vragen/Opmerkingen T-Mobile Incasso

Reputatie 2
ik heb onzettend veel last van zoekgeraakte betalingen in totaal zijn er nu vier zoek drie van me man en 1 van mijn en faxen na t mobile helpt ook niet met betaling bewijzen laten niks van hun horen en mailen is het zelfde resultaat ik hoor niks krijg geen antwoord en bellen hoef je al helemaal niet te doen want je komt er niet doorheen en als je er na 60 min doorheen bent en je verhaal hebt gedaan dan gaan ze je doorverbinden en ja hoor kun je weer 60 min wachten maar dat 1200 kost geld dus tik lekker door en als je na twee uuraan de foon hebt gehangen zeggen dat het niet hun rekening nummer is nu heb ik vier rekeninnummers van t mobile en dus nogsteeds volgens hun een goede zelf het rekeningnummer van 1202 is niet goed zeggen ze wat moet ik nu nog doen

This topic has been closed for comments

137 reacties

@pat159, je hebt een priv
Reputatie 2
en hier ben ik weer ik heb nu 3 keer gemaild en gefaxt met betaling bewijzen en nog steeds wordt je niet aangesloten nu zeggen ze weer dat het niet aankomt maar mijn man is maandag na de eerste fax al wel aangesloten en al twee weken aan het bellen en net weer aan de foon gehangen zeggen ze bij de klantenservice dat ik weer moet mailen na zoekgeraakte betalingen of moet faxen want anders kunnen ze niks doen ze willen zeker van die faxen een muur behangen ik zal blij zijn als mijn cotract afloopt en na een ander kan ik baal van t mobile
@pat159, je maakt de bedragen over op een verkeerd rekening nummer.
Het rekening nummer waar naar je het bedrag kunt overmaken is 73.39.59.717 onder vermelding van mobiel nummer of klant nummer.

Ik heb je mail doorgezet naar de afdeling incasso.
Reputatie 2
Zoals jullie weten zijn er veel problemen met family smsjes in combinatie met een Iphone abo. Ik had twee abonnementen lopen bij TMobile. 1 van die abonnementen heb ik overgedragen , laten we zeggen aan X. De overdacht verliep in orde. Toch heb ik tot nu toe drie facturen gekregen, laten we het maar "eindafrekeningen" noemen. Telkens hadden deze verband met het familyprobleem. De creditfacturen worden gericht aan mij , hebben immers ook betrekking op mij. Er staat een klantnr , een factuurnr en mijn naw gegevens.
Welnu, ik had hier vragen over. Over de factuur aan mij gericht. Er staat natuurlijk ook het nummer bij waar het om gaat. Dit nummer wordt nu , na overdracht natuurlijk gebruikt door X. De medewerkers zeggen telkens als eerste : dag meneer X...Ik: Nee das de huidige contractant. Ik ben de heer...
dan mogen we niks zeggen meneer. Ik: ja , maar het gaat om een factuur aan mij gericht. Hij handelt over de periode waarin IK nog contractant was. Ik moet de heldpdesk vervolgens uitleggen dat ik een vraag heb over de factuur.
tot drie keer aan toe, heb ik zelf moeten uitleggen hoe het zit. Het zou toch heel simpel te zien moeten zien dmv het factuurnr dat ik geef ??
TMobile gaat gelukkig aan de ene kant goed om met de privacy , maar aan de andere kant moet men natuurlijk zelf het overzicht houden van klanten die hun abo overdragen aan iemand anders. Zeker zolang ze de eindafrekening met deze oud-klant nog niet in orde hebben gemaakt.
Het bedrag dat ik nog tegoed heb wordt as het goed is handmatig gecrediteerd. Ik ben (weer) benieuwd.
Reputatie 2
Tsja, bel de klantenservice.....
Reputatie 2
Zoals jullie weten zijn er veel problemen met family smsjes in combinatie met een Iphone abo. Ik had twee abonnementen lopen bij TMobile. 1 van die abonnementen heb ik overgedragen , laten we zeggen aan X. De overdacht verliep in orde. Toch heb ik tot nu toe drie facturen gekregen, laten we het maar "eindafrekeningen" noemen. Telkens hadden deze verband met het familyprobleem. De creditfacturen worden gericht aan mij , hebben immers ook betrekking op mij. Er staat een klantnr , een factuurnr en mijn naw gegevens.
Welnu, ik had hier vragen over. Over de factuur aan mij gericht. Er staat natuurlijk ook het nummer bij waar het om gaat. Dit nummer wordt nu , na overdracht natuurlijk gebruikt door X. De medewerkers zeggen telkens als eerste : dag meneer X...Ik: Nee das de huidige contractant. Ik ben de heer...
dan mogen we niks zeggen meneer. Ik: ja , maar het gaat om een factuur aan mij gericht. Hij handelt over de periode waarin IK nog contractant was. Ik moet de heldpdesk vervolgens uitleggen dat ik een vraag heb over de factuur.
tot drie keer aan toe, heb ik zelf moeten uitleggen hoe het zit. Het zou toch heel simpel te zien moeten zien dmv het factuurnr dat ik geef ??
TMobile gaat gelukkig aan de ene kant goed om met de privacy , maar aan de andere kant moet men natuurlijk zelf het overzicht houden van klanten die hun abo overdragen aan iemand anders. Zeker zolang ze de eindafrekening met deze oud-klant nog niet in orde hebben gemaakt.
Het bedrag dat ik nog tegoed heb wordt as het goed is handmatig gecrediteerd. Ik ben (weer) benieuwd.

Dit bericht is door Joey hierheen verplaatst. Maar het gaat bij dit bericht niet over het family-probleem, maar over het miscommuniceren nadat ik (eind) afrekeningen ontvang van een abonnement dat ik heb overgedragen aan iemand anders.
Maar ja....
Reputatie 2
Beste T-mobiler's,

Ik heb een vraag ik ben in oktober- november 2009 tot en met eind januari 2010 afgesloten geweest.

Door een fout van T-mobile, omdat mij betaling niet binnenkwam want mijn achternaam stond als mijn voornaam geregistreerden mijn voornaam als me achternaam.

Echter is dit toen opgelost nou had een vriend van mij vader hetzelfde probleem bij kpn maar die heeft toen een compensatie gehad bij kpn een goede ook.

Me vraag is heb ik geen recht op een compensatie? Want ik ben 4 maand onrecht afgesloten geweest.En ben zelf naar de incassobureau overgedragen toen.

En door de stress heb ik zelfs me iphone kapot gegooid.

Met vriendelijke groet,

Chabirx
Reputatie 2
Ik zeg: gewoon proberen!!

Ik vind dat t-mobile zeker wel iets verschuldigd is aan je !
Reputatie 2
Het zou T-mobile sieren als ze uit eigen beweging iets zouden doen. Zeker als het echt een fout die door hun administratie is gemaakt
Reputatie 2
Dus ik moet eigenlijk gewoon bellen en een compensatie eisen want heb zelf nu een abboo zonder telefoon ...
Reputatie 2
je telefoon kapot gooien heb je in eigen hand... en er valt misschien wel compensatie te halen, maar bedenk wel dat je abbo het gewoon weer doet, en door loopt.
Reputatie 2
ik krijg helemaal niets gewoon schandalig...
Reputatie 2
Volgens mij heb je ook recht op een vorm van compensatie (niet voor je toestel, dat had je idd zelf in de hand). Je hebt namelijk wel een contract afgesloten waaruit voor beide partijen verplichtingen voortvloeien. Tenminste, indien de rede van het niet kunnen bellen enkele maanden, T-mobile te verwijten valt.

Wat zeggen de algemene voorwaarden hierover? (Deze mogen niet in strijd zijn met de wet.) Vaak wordt er echter wel een termijn genoemd waarbinnen je je klacht/probleem moet melden. En misschien probeert men je ook eerst af te schepen. Geef je klacht/eis tot schadevergoeding eerst schriftelijk (aangetekend) aan T-mobile door en kijk wat ze dan zeggen. Ga anders naar het juridisch loket voor concreet advies en hulp. Als die vriend van je vader in precies dezelfde situatie zat en hij wel een schadevergoeding kreeg bij KPN, is dat best hoopgevend voor jouw situatie. En een paar maanden niet kunnen bellen is ook best een lange periode, die je niet zomaar hoeft te accepteren. Zou anders een raar zooitje worden.

Succes iig en laat even weten hoe het eventueel afloopt.
Reputatie 2
Me moeder is toevallig een juriste en die gaat zo een brief opstellen en kijken hoe het dan afloopt ik zal elke nieuwtje hier melden!!!
Reputatie 2
Hoi Chabixs,

Je hebt wel degelijk recht op compensatie, als daad werkelijk de fout bij T-Mobile licht.

Verder moet je er ook rekening mee houden dat je door dit geintje, waarschijnlijk nu ook geregistreerd bent bij het incasso bureau register, en dat je een registratie hebt previtel een soort BKR instelling.

Al ik je een advies mag geven zoekt het allemaal even goed uit!!!
En als je rechtsbijstand verzekerd bent dan is dit een leuke zaak voor hun.

Ik wens veel succes!!!
Reputatie 2
hehe mijn moeder is juriste 🙂 en weet me rechten

echter kom ik nog achter iets gisteren waar ik zo kwaad over ben .. misschien kunnen jullie me helpen want t-mobile begint echt me te naaien

ik had een factuur van 432.38 euro dat is de redenen waarom ik afgesloten was in die tijd ik zou het geld niet hebben overgemaakt maar na uitzoeken bleek het wel overgemaakt te zijn op een andere klantnummer blabla

echter heb ik dit bedrag 2x overgemaakt ,want ik had geen zin in de incassobureau maar toen werd ik weer aangesloten ... en het bedrag van 432.38 zou worden verrekend op me volgende facturen echter
is dit nooit gebeurt EN BEN IK WEEER AFGESLOTEN

En nu moest ik ******** naar een e-mail adres me bankafschriften sturen ik wordt hier zo ziek van hebben jullie raad voor mij
Reputatie 2
Update 20/04/2010= T-mobile gebeld - 1 uur aan de lijn gezeten
betaling van 432.38 euro is spoorloos alweer.

brief opgesteld verzonden. met kopiieen van me bankafschrift

tevens ook mail gestuurd naar t-mobile zoekgeraaktebetalingen

update 21/04/2010= nog niets vernomen van zwakke t-mobile ook maar een topic gemaakt op tweakers.net schandalig dit van t-mobile
Reputatie 2
Update 22/04/10 = somatie brief ontvangen van t-mobile
Reputatie 2
Update 22/04/10

zaak overgedragen aan verzekering maatschapij voor rechtbijstand facturen opgestuurd en een brief met uitleg...

volgens de juriste stond ik in me gelijk ook volgens me moeder(ook juriste) trouwens
want t-mobile heeft ze fout herkend.
t-mobile heeft me laten registeren bij het BKR hier in tiel en Preventiel en incasso register
Reputatie 2
Waarom moet het bij T-Mobile zolang duren eer ik mijn tegoed terugkrijg ? Op 21-04-2010 (factuurdatum) wordt aangegeven dat ik geld terug zal krijgen, factuurnr 901109568460 en 6 dagen later ligt de nieuwe factuur waarin staat aangegeven dat ik een bedrag moet betalen. Deze is inmiddels van mijn rekening gehaald, maar het tegoed heb ik nog steeds niet teruggekregen. Destijds al over gebeld. "Het wordt zo spoedig mogelijk teruggestort, mijnheer".. Kom eens over de brug met mijn geld, T-Mobile. Sinds ik een nieuw contract voor wederom 2 jaar ben aangegaan lopen de zaken niet lekker. Beetje jammer want tot voor het aangaan van een nieuw contractperiode was ik enthousiast over T-Mobile.
Mee eens, ik wacht ook bijna 2 maanden op mijn geld.
Reputatie 2
Je bent niet de enige. Ben ook al maanden aan het wachten, ondanks twee toezeggingen. Nu weer wachten op de volgende factuur en hopen dat het nu wel verrekend is.
Ben al klant van 1999, maar vind het de laatste tijd ook wat minder met de 'service' van T-Mobile.
Reputatie 2
Is het niet altijd zo dat het innen van geld probleemloos verloopt, maar als je geld terug moet krijgen je geregeld op je geld moet wachten? Lijkt mij niet een probleem van alleen T-Mobile, maar over het algemeen... neem bijvoorbeeld ook de Belastingdienst.
Reputatie 2
Is het niet altijd zo dat het innen van geld probleemloos verloopt, maar als je geld terug moet krijgen je geregeld op je geld moet wachten? Lijkt mij niet een probleem van alleen T-Mobile, maar over het algemeen... neem bijvoorbeeld ook de Belastingdienst.

Bedankt voor je bijdrage, maar ik heb nu te maken met T-Mobile en niet met de Belastingdienst. De Belastingdienst laat over het algemeen zien wat ik terugkrijg en een paar dagen later staat het geld er (met rente).. Nu T-Mobile nog.. Eens kijken wat ze gaan doen als ik mijn volgende rekening niet betaal..
@Iwan69, ik zie dat je klantnummer is gewijzigd. Onder het oude klantnummer staat inderdaad een creditbedrag. Het abonnement met het oude klantnummer is be