Vraag

Vragen over de BTW op de factuur

Reputatie 2
  • Weet de weg
  • 50 reacties
Hallo

Kunnen jullie me uiitleggen waarom de btw verschillend is per maand.
Ligt dat aan de hoogt van wat je verbeld.
Zo ja heb ik er toch een klein vraagje over.

Ik heb een relax abbonement 2 jaar en dat kost 35.00.
Stel ik kom exact aan dat bedrag komt er dan nog steeds btw bij?

Want dan is het toch niet echt eerlijjk want je denkt ik heb een abbonement en dan ben je dat ook maandelijks kwiijt. er is mij niet verteld dat er ook nog eens 19% bij komt dan klopt het verhaal toch eigenlijk niet.

Mischien wel een rare vraag maar ik ben er toch wel benieuwd naar.

Want dan houd het in dat je dus onderr de 35.00 euro exact 28.55 moet bellen wil je er niet boven komen.

Dat is toch eigenlijk wat de klanten wel moeten weten voor dat ze een contracht afsluiten.

ik hoop snel wat van jullie te horen.

yvo

This topic has been closed for comments

178 reacties

Reputatie 4
Beste gyrd,

Het bedrag wat je voor je abonnement betaalt per maand(maandbedrag) is allemaal inclusief BTW. Als je binnen je tegoed blijft in een maand, betaal je dus ook geen extra kosten. Er is ook geen sprake van een maandbedrag en d
Reputatie 2
hoi.

En bedankt dat je zo snel hebt gereageerd.

Maar ik denk dat je niet gelijk krijgt ik had de laatste factuur gebeld voor 30.oo euro en daar kwam dus 5,88 bij en ik had nog beltegoed over voor die maand.

Dus klopt het echt niet ik ben er niet over heen gegaan.
En als je dus je factuur online bekijkt komt er niet inclusief maar exclusief btw bij.

Ik vind dit heel raar.

Mij eerste factuur had ik gebeld voor 33,69 en daar kwam ook nog eens bedrag van
6.euro 40 bij .

En heb dan niet buiten mijn bel bundel gebeld en heb ook geen daar zat zelf bij dat ik naar overige nummer had gebeld dus dat verhaal klop niet volgens mij dat het inclusief is.

yvo
Reputatie 4
Beste gyrd,

Ik denk dat je te maken hebt met het probleem waarmee heel veel mensen te maken hebben en dat is het 'Overige Kosten'-issue. Momenteel wordt daar, volgens berichten van Moderators, aan gewerkt. Dit issue houdt in dat veel abonnee's op hun My T-Mobile pagina een (overdosis) overig tegoed zien van belfacturen. Soms zijn dit slechts een paar centen, maar bij sommige loopt dit al snel op tot tientallen euro's.
Ik zou t
Reputatie 2
hoi.

Ja ik ga zeker bellen want bij mijn april bij had ik 4,70 euro overige kosten en dan maak je mij niet wijs dat ik daarover dan 5.88 btw moet betalen.
En voor de maand mei stond er 1,94 aan overig kosten en daar staat een bedrag van 19% vn 6.40 klopt van geen kant lijkt mij.

Ik heb nu van de maand mei dan ook een bedrag van 40,09 moeten betalen en daarvoor een bedrag van 36,81.

terwijjk ik nog lang niet over mijn belbundel heen ben gegaan

Kijk maar eens goed op de factuur je belminuten die je gebeld hebt staat er duidelijk onder vermeld dat er nog eens 19% bij komt over wat je binnen je belbundel notabenen er nog btw over moet betalen dus je moet zeker naar mijn idee niet over de 28,00 euro gaan wil je dus niet je abbonement over gaan.

Ik ga zeke bellen maar of ze het daar dan ook nog begrijpen het zal denk ik wel te ingewikkeld worden maar goed ik ga het doen.

Enne bedankt voor je berichtje.
Je bent snel hoor met reageren( mag ook wel eens gezegt worden toch hahah)

yvo
Reputatie 4
@gyrd: Laat je het me weten wat voor antwoord je van de klantenservice hebt gekregen, zodra je het telefoontje hebt gepleegd?
Reputatie 2
Bij mij ook het geval , was wel even handig als men dat even erbij verteld had . Want de btw's hakken op eind van de rekening er wel even in , zeker als je er niet op rekent . I k ben van 05-05-2009 van Orange over naar T-Mobile met precies hetzelfde systeem als Orange . Wat je over hebt neem je mee en blijft gewoon in je belbundel en jij maakt dat op wanneer jij dat wil . Ik ben nu een maand bij T-Mobile en wat ik mee overneem moet ik nu binnen een maand opmaken anders ben je het kwijt. Toch maar mooi ingetrapt tijdens het lijmgesprekje van T-Mobile . Zit ik wel nog even 1 jaar en 11maanden aan vast ............
Reputatie 2
Alle prijzen zijn dus inclusief BTW.Probleem is dat de belstatus bij Flex abonnementen weergegeven wordt in euro's zonder BTW. Je koopt dan voor 20 euro 16,81 aan beltegoed. 'Tikken' kosten bij Flex20 20 cent per minuut. Maar ook die worden zonder BTW afgetrokken van je belstatus.

Voorbeeld: je belt 10 minuten, wat dus 2 euro inclusief BTW kost. Maar op je belstatus (en later je factuur) komen dan 1,68 aan kosten, wat het bedrag ex BTW is.

Ander voorbeeld: internetten kost mij max 2,50 per dag. Maar mijn belstatus wordt na 1 dag internetten met 2,10 verlaagd. Want 2,10 plus 19% BTW = 2,50.
Reputatie 3
Met uitzondering van de berekende hoeveelheid btw en het uiteindelijke bedrag dat je moet betalen, zijn alle bedragen op de factuur en specificatie exclusief btw. (Als je elke maand tegoed in euro's inkoopt (en dus geen belminuten), zijn ook de bedragen in de bundelinformatie onder aan de factuur exclusief btw.)

Alle bedragen op prijslijsten zijn inclusief btw.

Voorbeeld: je hebt een Flex 20. Je koopt elke maand 20 euro tegoed in. Dit zijn allemaal bedragen inclusief btw.

Op je factuur zie je in eerste instantie dat er 16,81 euro voor je Flex 20 wordt gerekend en dat je 16,81 euro tegoed inkoopt. Dit zijn bedragen exclusief btw.

Mocht je verder geen andere kosten hebben, dan wordt er 3,19 euro btw bij 16,81 euro opgeteld en moet je in totaal 20 euro betalen voor je Flex 20.
Reputatie 2
Ik heb ook een vraagje over de BTW. Er wordt dus gezegd dat de BTW inbegrepen is als je een abonnement hebt. Ik heb een relax 150 abonnement dat mij 20 euro per maand zou kosten. Er komt echter elke maand BTW bij waardoor ik al gauw op de 24 euro zit. Dit tikt op gegeven moment wel aan, terwijl van tevoren volgens mij zelfs geclaimd wordt dat de prijzen inclusief BTW zijn... Kan iemand mij uitleggen hoe dit dan kan?
Alvast bedankt!
Reputatie 2
Hoi

Fbeyaz dank je wel.

Ja ik heb gebeld en ik moet zeggen erg veel geduld hadden ze niet want een goede uitleg vond ik ze niet echt geven elke keer heb als ze dan weer iets vroeg dan was het van': ik leg u het weer even uit.
Notbene mijn geld.

Ik ben op onderzoek gegaan hoe het nu echt zat en het zit dus zo.

Ik heb een relax 300 2 jaar op je factuur staat er dan 28.99 daarover 19% btw erover is dan bij mekaar 34,50 goed klopt

Okee tot zover begrijp ik het maar dan komt het ik heb in die maand een overige kosten plaatje gemaakt van 1.94 (bij mij dus)

28,99 + 1,94 is dan samen 30,93 die ik die maand heb gemaakt.

En daarover betaal je dan weer 19% btw over.

Als je het dan goed bekijkt betaal je naar mijn idee dus 2 keer btw over het bedrag.

Je betaald 34.50 in de maand dus eigenlijk 28,99 en dan je btw is dus 34,50

en dan komt er onder aan nog eens een keer btw bij dus naar mijn idee is het dubbel of zie ik het nu verkeerd.

Ik hoop dat ze hier op reageren want dat zou wel fijn zijn.

Dus iedereen let even goed op wat er dus op je factuur staat want ik vermoed dat daar al de problemen ook mee en ook dat de mensen voor verrassingen koment te staan.

En ik heb gekeken en het moet echt inclusief zijn klopt ten delen maar als je het dan goed moet zijn moet je over de overig kosten dus allen 19% moeten betalen en niet over het hele bedrag .

Ik hoop dat het nog duidelijjk is allemaal want het is best moeilijk om dat hier neer te zetten.

guyrd
@gyrd, in jouw geval betaal je € 28,99 abonnementskosten plus € 1,94 overige kosten. Deze bedragen zijn allebei exclusief btw.
Het totaal bedrag aan kosten deze maand is € 30,93 exclusief btw. Over dit bedrag wordt onderaan de factuur 19% btw berekend.

19% btw over € 30,93 is € 5,88 zodat je factuurbedrag uitkomt op € 36,81.
Reputatie 2
Hoi aneemarie

Je hebt gelijk gekregen hoor .

Ik weet nu excact hoe het zit.

Bedankt voor je berichtje.

Groet yvo
Reputatie 2
Ik heb een vraagje?

Kunnen jullie de maandelijkse factuur niet iets makkelijker te begrijpen maken?
Ik snap er werkelijk helemaal niets van,ik heb een flex 20 sim only abbonnement,en volgens mij moet ik dan iedere maand voor 20 euro inkopen.
Maar vervolgens koop ik iedere maand voor een ander bedrag in,maar dit bedrag is altijd lager dan 20 euro.
Rara hoe kan dit?
Reputatie 2
De detailbedragen op je factuur zijn exclusief BTW. 20 euro inclusief BTW = 16,81 exclusief BTW. Ook je belstatus is exclusief BTW. Het is maf dat T-Mobile in een consumentenproduct alles ex BTW toont, maar het klopt wel.
Reputatie 2
Dit heeft inderdaad met de btw te maken. T-Mobile is verplicht de btw apart te vermelden op de factuur.

Kijk ook eens naar een willekeurig bonnetje van een aankoop in een winkel. De btw kan er op 2 manieren op staan:

- Eerst alles exclusief btw, daarna btw erbij en vervolgens 1 totaalbedrag;
- Alle aankopen inclusief btw (winkelprijs) en vervolgens een aparte weergave van btw-percentages. Dit zie je veel bij supermarkten omdat er met verschillende percentages wordt gerekend i.v.m. primaire en secundaire levensbehoeften.
Reputatie 2
Wat ik dus niet snap: waarom heeft T-Mobile in een consumentenproduct niet voor de tweede methode gekozen? Ook voor de belstatus zou dat veel logischer zijn.
Reputatie 2
Bedankt voor het snelle antwoord!
Schept wel een beetje duidelijk,nu!
Alleen blijf ik de factuur erg onduidelijk vinden
Reputatie 2
Bij de kapper, en de fietsenmaker betaal je 6% btw en zo zijn er nog 200 voorbeelden te noemen, zo word het toch bedoeld?
Reputatie 2
Onderaan het factuur staat de bundelinformatie ex. BTW ik vind dit erg verwarrend stel dat je tegoed
Reputatie 2
Je hebt maar een bundel excl. BTW. Je betaalt een bedrag, daar gaat de BTW vanaf en dat houd je over om te bellen. Zo is 25 euro 25 euro en niet 29.75.
Reputatie 2
Ja maar als ze je bundel van 30 euro aansmeren en ze er niet bij zeggen dat het dan 35 gaat kosten, of ze zeggen je krijgt een bundel van 35 euro en je achteraf maar 30 om te bellen hebt en de rest btw. Dan is dat natuurlijk naaierij.
En dat doen de meeste verkopers.
Reputatie 2
Als je een abo hebt van bijv. flex sim only van
Reputatie 2
Ik ben het daar helaas niet mee eens op het factuur komt de btw erbij dat klopt maar niet bij je bel tegoed, waar blijft dat dan
Reputatie 2
Wanneer je een Flex 30 hebt, koop je 30 euro tegoed in en kun je dus 30 euro gebruiken. Het tegoed wordt op de factuur inderdaad exclusief btw vermeld. Als je bij de genoemde bedragen 19% btw optelt, zul je zien dat deze bedragen wel overeenkomen met het ingekochte tegoed.
Reputatie 2
dankjewel Diana voor je huilp.
Hoop dat ze het NU snappen.