Vraag

Vragen over mijn factuur


Reputatie 6
[UPDATE 30 noveber 2018]
De info uit dit topic was verouderd en er is een nieuw topic over aangemaakt. Ga gauw naar '[faq] Alles over de inhoud van jouw factuur en factuurspecificatie' voor de meest actuele en relevante informatie.

Dit topic gaat op slot.

This topic has been closed for comments

1 reactie

Reputatie 6
- Mijn factuur klopt niet en is hoger dan normaal. Hoe komt dat?
Dit kan door verschillende dingen gebeuren. Op je eerste factuur betaal je meestal aansluitkosten en betaal je voor een langere periode dan 1 maand. Dit komt omdat je de nieuwe maand vooruit betaalt. Daarnaast kan het zijn dat je bijvoorbeeld kosten hebt gemaakt buiten je bundel door bijv. een aankoop te hebben gedaan in de Play Store, gebruik hebt gemaakt van een sms-dienst, naar servicenummers of naar/in/vanuit het buitenland hebt gebeld. Andere kosten kunnen bijvoorbeeld zijn administratiekosten n.a.v. een te late betaling of kosten voor een vervangende simkaart.

Controleer in dit geval altijd je factuur en factuurspecificatie via My T-Mobile of de My T-Mobile App. Op je factuur vind je de precieze kosten.


- Op mijn factuur zie ik dat er kosten in rekening zijn gebracht voor sms-diensten of FTMSC mobiele betalingen. Wat is dat?
Deze kosten worden in rekening gebracht als je een sms’je hebt gestuurd naar een betaalde sms shortcode (4-cijfers), dit gebeurt bijvoorbeeld als je gaat stemmen tijdens een live tv-show.

Een FTMSC betaling (ofwel een Mobiele Betaling) wordt in rekening gebracht als er een dienst is afgenomen die mobiel wordt betaald. Bijvoorbeeld credits die je voor een game aanschaft.

Alle info en uitleg over sms-diensten en FTMSC betalingen én over hoe je dit kunt uitzetten of blokkeren, vind je in dit topic: FTMSC Betaling (mobiele betaling) en SMS diensten.


- Er wordt meerdere keren dezelfde abonnementen en bundels in rekening gebracht. Hoe kan dat?
Als je een nieuw abonnement hebt, je contractsverlenging is ingegaan of je hebt een bundel gewijzigd, dan kan het zijn dat je meerdere keren op je factuur dezelfde benamingen ziet staan. Dit komt omdat je abonnement of bundels naar rato worden berekend. Als je bijvoorbeeld op de helft van de maand je abonnement aanpast, dan betekent dat dat je op de vorige factuur teveel hebt betaald. Dit bedrag wordt dan in mindering gebracht. Als je je abonnement hebt verhoogd, dan wordt voor diezelfde periode het nieuwe bedrag berekend. Daarnaast betaal je de nieuwe maand vooruit.

Op onze website hebben we de uitleg in makkelijke stappen vermeld. Klik hieronder op de factuur die voor jou van toepassing is:
Eerste factuur
Factuur na wijzigen abonnement of bundel(s)
Eindfactuur


- Ik moet ineens veel meer betalen en zie dat ik geen korting meer krijg. Hoe kan dat?
Bij het aangaan van je abonnement kan het zijn dat je een korting op je abonnement of bundels ontvangt voor een van tevoren bepaalde periode. Na deze periode wordt de korting beëindigd en betaal je het normale maandbedrag. Dit kan ook weleens tegelijk vallen met de einddatum van de contractperiode.

Loopt je abonnement binnen 4 maanden af, dan mag je je abonnement al gaan verlengen. Dit kan zijn in combinatie met een nieuwe telefoon (die je direct ontvangt) of een korting op de abonnementskosten als je kiest voor een abonnement zonder toestel (Sim Only). In beide gevallen gaat je verlenging pas in na afloop van de huidige contractperiode. Is je contractperiode al verlopen, dan gaat de verlenging direct in.

Check het aanbod voor een verlenging in de Online Shop.


- Er staat ‘Toestelbetaling’ op mijn factuur. Wat is dat?
De toestelbetaling op je factuur is de maandelijkse betaling voor het toestel die je bij het abonnement hebt gekozen. Je betaalt je toestel met een eenmalige betaling bij het afsluiten van het contract en maandelijks met een vast bedrag gedurende het 12 of 24 maanden contract. Na afloop van de 12 of 24 maanden verdwijnt de toestelbetaling van de factuur.


- Er zijn administratiekosten in rekening gebracht, terwijl ik al lang heb betaald.
In de factuurnotificatie, op de factuur, op de acceptgiro en op My T-Mobile vind je de uiterste betaaldatum van de factuur. Als het bedrag op deze datum niet is ontvangen, ontvang je een herinnering. Is het openstaande bedrag dan nog niet betaald, dan worden er administratiekosten in rekening gebracht. Op je eerstvolgende factuur zie je dit staan als ‘Administratiekosten naar aanleiding van betalingsherinnering op [datum]. Het kan zijn dat je deze factuur ontvangt als je het bedrag al betaald hebt. Het gaat echter op het moment dat de betaling nog niet bij ons binnen was.

Om in het vervolg administratiekosten te voorkomen is het belangrijk om op tijd te betalen. Het makkelijkst gaat dit via automatische incasso. Betaal je op dit moment nog via acceptgiro, dan kan je via My T-Mobile je betalingswijze veranderen naar automatische incasso.


- Ik zie geen BTW-bedragen op de factuur staan. Hoe kan ik daar alsnog aan komen?
Op alle facturen van particuliere aansluitingen staan alle bedragen inclusief BTW vermeld. Dit doen we om de facturen zo eenvoudig mogelijk te houden. Wil je toch facturen ontvangen waarop de BTW wel wordt vermeld? Stuur dan een gratis sms, vanaf het nummer waarover je de factuur met BTW vermelding wilt ontvangen, met de tekst BTW naar 7425. Eventueel kan je via My T-Mobile ook een BTW-specificatie aanvragen. https://www.t-mobile.nl/my/facturen/btw-specificatie


- Er staat op mijn specificatie dat ik sms’jes heb gestuurd naar het buitenland, terwijl ik dat helemaal niet heb gedaan.
Hier zien we vaak dat het nummer niet juist is ingevoerd op je toestel. We zien bijvoorbeeld vaak terug dat er een sms wordt gestuurd naar bijvoorbeeld 00106123456789. Dit wordt gezien als een internationale sms. De internationale toegangscode is namelijk 00. Daarna komt de landcode. In bovenstaand voorbeeld is dat 1, dit is de landcode van Canada en de Verenigde Staten. Doordat nu de combinatie 001 is gemaakt, wordt dit gezien als een sms naar Canada of Verenigde Staten. Zorg er dus altijd voor als je naar een Nederlands nummer wilt sms’en dat je het nummer invoert als +31 en dan het telefoonnummer zonder 0, dus bijv. 06123456789 wordt +316123456789.


- Op mijn specificatie staat dat ik meerdere sms’je op hetzelfde tijdstip heb verzonden. Hoe kan dat?
Eén sms’je kan uit maximaal 160 tekens bestaan. Als je meerdere tekens wilt versturen, dan maakt je toestel er automatisch een 2e of 3e, etc, sms’je van.