Beantwoord

Waanzinnige rekening

• 25 november 2016
  • 9 reacties
  • 212 Bekeken

Mijn weekend verziekt met een smsje waarin Tmobile opeens een rekening van 220 wil afrekenen, normaal heb ik een rekening van rond de 12 euro per maand. Wat is er gebeurd? Het is natuurlijk niet normaal dat dat opeens kan gebeuren zonder dat er iets aan gedaan wordt. Ik zie al meer van dit soort verhalen op het forum. Hoe moeiijk is het een sms te sturen dat er iets aan de hand is en of dat de bedoeling is. Morgen hoor ik de ongetwijfeld onzin verklaring van een medewerker die er zelf ook niks aan kan doen en "hoe vervelend" ze het allemaal voor me vinden maar ik zal toch moeten dokken.
icon

Beste antwoord door Amy 28 november 2016, 10:35

Goedemorgen de klos nummer zo veel,

Kan mij goed voorstellen dat dit geen fijne start van je weekend was! 😞 Had je de reactie van Centaur al gezien?

Ik heb je factuur zojuist bekeken en ik zie dat de kosten gemaakt zijn door het gebruik van internet. Ik zie dat je normaal gesproken maar minimaal gebruik maakt van internet. Je maakt nog gebruik van een redelijk verouderd prijsplan. Internetten is met dit prijsplan een stuk duurder dan met de nieuwere prijsplannen. Ik wil graag samen met je kijken naar een oplossing hiervoor. Ik heb je daarom zojuist een privébericht gestuurd met meer informatie en zie je reactie daar graag tegemoet! 🙂
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Beste de klos nummer zoveel.
Wat kan je in de My T-Mobile app terug vinden qua lopende kosten?
Wat staan er voor bijzondere zaken op je factuur?
Heb je mogelijk meerdere sms diensten aktief gemaakt?

Ik kan maar weinig verhalen hierover vinden op het forum.
De verhalen die ik kan vinden gaan over smsdiensten die door de gebruiker onbedoeld aktief gemaakt zijn.
Maar dat heeft niets met T-Mobile te maken.

Heb je wat meer info en wat heb je zelf al ontdekt?
Reputatie 6
Badge +15
Goedemorgen de klos nummer zo veel,

Kan mij goed voorstellen dat dit geen fijne start van je weekend was! 😞 Had je de reactie van Centaur al gezien?

Ik heb je factuur zojuist bekeken en ik zie dat de kosten gemaakt zijn door het gebruik van internet. Ik zie dat je normaal gesproken maar minimaal gebruik maakt van internet. Je maakt nog gebruik van een redelijk verouderd prijsplan. Internetten is met dit prijsplan een stuk duurder dan met de nieuwere prijsplannen. Ik wil graag samen met je kijken naar een oplossing hiervoor. Ik heb je daarom zojuist een privébericht gestuurd met meer informatie en zie je reactie daar graag tegemoet! 🙂
Tja, blijkt dat het om dataverkeer gaat wat nog volgens een oud contract gigantisch duur uitpakt. Ik denk dan dat het met de huidige techniek mogelijk moet zijn iets van een verificatiecode te vragen als iemand opeens veel en andere kosten maakt dan geruikelijk.
Dan krijg ik een privebericht waarin tmobile me probeert te helpen maar ik heb al lang niets meer gehoord op de reactie. Dus nogsteeds in de aap aan het logeren.
Reputatie 6
Badge +15
Hoi De klos nummer zoveel,

Ik heb inmiddels op je privébericht gereageerd! 🙂
Bedankt Amy,
Het is een drukke periode (december) vandaar dat het iets langer duurt... Als er maar een goede oplossing komt!
Reputatie 6
Badge +15
Hoi hoi,

Ik ga het voor je oplossen! Ik zie je reactie op mijn privébericht graag tegemoet! 🙂
Nou, het ziet er naar uit dat er een oplossing komt... Ik ben benieuwd.
TJAJAJA...
Oplossing is dus relatief. ik zou worden omgezet naar een abbo van 22 euro en dan een gedeelte van de rekening terugkrijgen. Maar nu blijkt dat een abonnement van 32 euro te zijn en ze gaan het verrekenen. kwartiertje aan de lijn met de klantenservice die het ook niet snapt maar net doet alsof ze het wel snappen. Dus vólgende maand wordt ook dit bedrag wat ze te veel hebben afgeschreven weer gecrediteerd.
Ik lach... maar ik huil van binnen.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi de klos nummer zo veel,

Wat jammer te lezen dat je van binnen aan het huilen bent, dat is zeker niet onze bedoeling! Je bent op 31/01 overgezet naar T-Mobile GO Basic en hier betaal je zoals afgesproken met mijn collega Amy 22,50 euro per maand voor. Maar zoals je zelf al hebt ontdekt is jouw eerste factuur (van 27/02) na deze omzetting iets anders dan je gewend bent. Je ontvangt altijd op de 23ste van de maand jouw nieuwe tegoed. Met een factuur betaal je altijd vooruit voor de komende maand. Met jouw factuur van 25/01 heb je al betaald voor de periode van 23/01 tot en met 22/02. Maar aangezien je in die periode bent omgezet naar een ander abonnement, moet dit gecorrigeerd worden. Op jouw factuur van 27/02 is dat dan ook gebeurd. Als je deze factuur er even bijpakt is denk ik het makkelijkste. Zoals je ziet krijg je allereerst geld terug van jouw oude abonnement voor de periode van 31/01 tot en met 22/02. In die periode heb je tenslotte dit oude abonnement niet meer gebruikt. Vervolgens zie je dat je voor deze periode kosten in rekening krijgt voor het nieuwe abonnement (van 31/01 tot en met 22/02), omdat dit nog niet op jouw vorige factuur stond.

Vervolgens worden er ook kosten in rekening gebracht voor de nieuwe maand (van 23/02 tot en met 22/03). Op deze manier betaal je dus juist niet dubbel. Op deze pagina vind je nog verdere uitleg hierover. Je hebt dus ook niet teveel betaald, maar eigenlijk 1,5 maand voor je nieuwe abonnement en een halve maand teruggekregen van het oude abonnement. Op jouw komende factuur zul je de 22,50 euro zien staan. Je kunt dit ook terugzien op My T-Mobile bij Mijn abonnement.

Overigens is er niets afgeschreven van jouw rekening omdat deze factuur (en jouw komende facturen) worden verrekend met de creditatie die Amy heeft ingevoerd. Zodra dit bedrag volledig is verrekend met jouw facturen, zal er weer een incassoverzoek plaatsvinden. Het bedrag dat nu nog bij ons in de plus staat, zie je ook terug op jouw factuur bij 'Totaal'.

Het is een flink verhaal geworden, maar ik hoop dat het meer duidelijkheid geeft dat alles zo klopt. Mocht je nog vragen hebben, dan kun je die uiteraard hier stellen!

Reageer