Beantwoord

Waar vind ik de BTW-specificatie?

• 18 januari 2016
  • 3 reacties
  • 138 Bekeken

Beste klantenservice,

Meteen toen bekend werd dat de BTW niet meer op de factuur vermeld zou worden, heb ik de BTW-specificatie in het beheer aangezet (ik zie ook dat het nog steeds aan staat), omdat ik als zzp-er die BTW-specificatie nodig heb voor mijn belastingaangifte.

Nu zijn we 2,3 maanden verder en ik ontvang nog steeds geen facturen met BTW-specificatie. Ik heb de BTW-specificatie nu via het beheer alsnog aangevraagd en ik heb de functie ook geactiveerd via SMS.

Zzp-ers doen meestal aangifte per kwartaal en daar hebben ze dan krap een maand de tijd voor. Ik kan nu niet verder kan met mijn zakelijke administratie en moet wachten tot ik de informatie per post toegestuurd krijg. Heel erg vervelend aangezien ik net terug ben van vakantie en maar krap de tijd heb om mijn aangifte over het 4e kwartaal tijdig te kunnen doen.

Hoe komt het dat mijn verzoek voor de specificatie niet bij jullie aangekomen is, terwijl dit wel aanstaat in het beheer?
icon

Beste antwoord door David 20 januari 2016, 10:32

Hey Gijsje88,

Welkom op ons Forum! :)

Logisch dat je hier navraag over doet, want je hebt natuurlijk wel deze BTW-specificatie nodig. In ons systeem zie ik dat je dit op 16 december aan hebt gezet en voor de zekerheid heb je dat eergisteren ook nog gedaan. Je factuur van 18 januari is de eerste factuur waar de BTW op vermeld is, ook al is het wellicht gemakkelijk om eroverheen te lezen. Onderaan het totaalbedrag staat de regel "Deze factuur bevat: BTW 21% over € ****", je BTW-specificatie wordt dus wel meegenomen, maar is pas sinds kort van kracht.

Op je volgende facturen zal deze regel ook gewoon worden meegenomen, dit is dus goed doorgekomen in ons systeem. :)

Hopelijk kun je nu weer verder met je administratie! Als je nog vragen hebt, dan horen we het graag van je!
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hey Gijsje88,

Welkom op ons Forum! :)

Logisch dat je hier navraag over doet, want je hebt natuurlijk wel deze BTW-specificatie nodig. In ons systeem zie ik dat je dit op 16 december aan hebt gezet en voor de zekerheid heb je dat eergisteren ook nog gedaan. Je factuur van 18 januari is de eerste factuur waar de BTW op vermeld is, ook al is het wellicht gemakkelijk om eroverheen te lezen. Onderaan het totaalbedrag staat de regel "Deze factuur bevat: BTW 21% over € ****", je BTW-specificatie wordt dus wel meegenomen, maar is pas sinds kort van kracht.

Op je volgende facturen zal deze regel ook gewoon worden meegenomen, dit is dus goed doorgekomen in ons systeem. :)

Hopelijk kun je nu weer verder met je administratie! Als je nog vragen hebt, dan horen we het graag van je!
Het gaat mij om de facturen over het 4e kwartaal (dus die van januariregen heb ik nog niet nodig).

Ik kan er nog steeds niet mee verder, want ik heb de BTW-specificaties van de facturen over november en december nog niet ontvangen.

Mag ik die alsnog z.s.m. ontvangen?
Reputatie 6
Badge +17
Hallo Gijsje,

Het is ook mogelijk om oude facturen inclusief de BTW-specificaties te ontvangen. Normaal kan je dit zelf via My T-Mobile aanvragen, maar we hebben momenteel een storing waardoor de facturen niet worden verzonden.

Om ervoor te zorgen dat je de facturen alsnog ontvangt heb ik dit voor je doorgezet naar de afdeling die hiervoor verantwoordelijk is. Zij gaan ervoor zorgen dat je de facturen inclusief BTW specificaties alsnog ontvangt. Ze streven er naar om je aanvraag binnen 5 werkdagen in behandeling te nemen. Onze excuses voor het ongemak!

Als je in de tussentijd nog andere vragen of verzoeken hebt dan weet je ons te vinden. We helpen je graag verder!

Reageer