Tevens voel ik me (ja toch wel enorm) afgezet omdat mijn collega een aantal maanden geleden (lees: een paar maanden nadat ik heb verlengd), eenzelfde "stel samen en stel bij" contract bij jullie heeft afgenomen met daarin hele andere kortingen. Zo betaal ik 10 euro voor een stel samen en stel bij contract, en hij 5 euro. Ik betaal 10 euro voor onbeperkt bellen en hij betaalt 5 euro. Ondanks het feit dat de afsluitdata van verlenging van ons contract maar een paar maanden verschillen, betaal ik ruim 10 euro meer per maand voor exact hetzelfde abonnement. Begrijp me niet verkeerd, uiteraard begrijp ik dat de kosten voor mijn iPhone 6s in juli 2016 hoger ligt dan een paar maanden later, en daar betaal ik ook voor in mijn aflossing toestel. Maar ik snap niet dat er zo'n verschil zit in de prijs(kortings)afspraak per abonnement. Ik ben al jarenlang (een tevreden) klant van jullie, echter voel ik mij in deze wel afgezet. Mijn abonnement loopt nog anderhalf jaar en betaal in deze periode voor hetzelfde abonnement ruim 180 euro meer dan mijn collega. Waarom is dat? Ik hoop een passende oplossing van jullie te ontvangen.
Beste antwoord door David
Goede vragen en hopelijk kan ik hier duidelijk in verschaffen!
Om te beginnen met de korting die je had op de bundels, maar deze nu niet meer terug ziet. Ik zie dat je eerst inderdaad de belbundel onbeperkt had en op dit moment de belbundel van 120 minuten aan hebt staan. Bij een wijziging komt er altijd te staan welke kortingen je krijgt, maar het is niet zo dat de kortingen die je eerder had ook blijven staan. In de voorwaarden van jouw abonnement is ook opgenomen dat wanneer je een bundel wijzigt de kortingen kunnen veranderen. Je krijgt dan de korting die op dat moment geldt. Op dit moment betekent dat, dat er geen korting is op de onbeperkte belbundel, vandaar dat je deze ook niet ziet in jouw My T-Mobile. Misschien dat het over een maand weer anders is, maar daar hebben wij verder geen inzicht in.
De prijzen van abonnementen kunnen ook altijd verschillen. Zeker als hier een paar maanden tussen zit kan het inderdaad goed zijn dat jouw collega een andere deal heeft. Je kaartte zelf al terecht de kosten van je telefoon aan, maar aan de kortingen te zien die jouw collega betaalt, lijkt het er ook op dat hij van een speciale actie gebruik heeft gemaakt, zoals Mobile Madness. Hierbij zijn er hogere kortingen van kracht, dus dan is het inderdaad goed mogelijk dat hij lager uitkomt met zijn kosten dan jij. Hier kunnen wij verder echter niets aan doen. Dit keer was jouw collega het die de scherpere deal te pakken heeft, maar het kan net zo goed zijn dat jij het de volgende keer bent! :)
Hopelijk heb ik je zo van een helder antwoord kunnen voorzien, maar als je nog met vragen zit, laat het dan weten!