Beantwoord

Waarom heb ik overige kosten op mijn factuur?

  • 4 april 2017
  • 6 reacties
  • 1069 Bekeken

Ik zie in mijn verbruikersstatus dat het bellen met een goede vriend (én tmobile nummer) mij ineens op 2,50€ overige kosten is komen te staan.
Ik heb diezelfde avond mijn abo stel samen/ stel bij verlengd, en gekozen voor het abo Go.
Dus....wie kan mij vertellen waar die kosten nu ineens vandaan komen?
Greetz, Ron
icon

Beste antwoord door Muberra 5 april 2017, 16:05

Hi Tigertje,



Ik ga je meteen meer duidelijkheid geven hierover! En Centaur uiteraard bedankt voor je reactie. :D



Het klopt dat jouw nieuwe abonnement is ingegaan op 30 maart. Je hebt hierbij gekozen voor een GO Sim Only abonnement met 1 GB internet en onbeperkt bellen in Nederland. Een hele goede keus van je! De extra kosten van €2.50, zijn gemaakt op 27 maart, dus 3 dagen voordat het GO abonnement is ingegaan.



Je krijgt altijd jouw nieuwe belminuten op de 27ste van de maand, maar omdat op 30 maart het nieuwe GO abonnement is ingegaan heb je tegoed naar verhouding gekregen. Ik zal even uitleggen wat dat betekent. Doordat je 3 dagen van het oude abonnement met 120 belminuten hebt gebruik gemaakt, krijg je voor die 3 dagen tegoed naar verhouding. Met je oude abonnement kreeg je normaal gesproken 120 belminuten voor 30 dagen. Als je 120 belminuten deelt door 30 dagen is dat 4 minuten. De 4 belminuten doe je keer 3 dagen en dan kom je op ongeveer 12 belminuten uit. Dus voor de 3 dagen heb je 12 belminuten gekregen. Vanaf 30 maart is het onbeperkt bellen ingegaan. Doordat er op 27 maart een gesprek is gevoerd van 22.27 minuten, ben je over de 12 belminuten heengegaan, waardoor de gebruikskosten buiten de bundel vallen. Hierdoor zijn de kosten van € 2.50 ook in rekening gebracht. Dit kan je zelf terugvinden op My T-Mobile, bij het kopje "Verbruikstatus" en dan bij "Overige gemaakte kosten", dan moet je klikken op de specificatie. Dan zie je het overzicht van de extra kosten die zijn gemaakt en voor gedetailleerde informatie kan je achter "T-Mobile nummers en Servicenummers" klikken op "Openen". Nu zie je precies naar welk nummer is gebeld, de datum en zelfs het tijdstip. Bijvoorbeeld, er staat ook dat je op 3 april hebt gebeld naar een servicenummer waardoor er €0.45 in rekening is gebracht.



Over de €0.61 hoef je je geen zorgen te maken, dat bedrag krijg je juist van ons terug. Dat is veel leuker toch om te horen! Daarom staat er ook een minteken voor het bedrag als je kijkt bij "Facturen". Het zal worden verrekend met je eerstvolgende factuur. Houd er wel rekening mee dat door de wijziging van je abonnement jouw eerstvolgende factuur er iets anders uit zal zien. Daar moet je niet van schrikken. Op deze pagina leggen wij stap voor stap uit hoe je wijzigingen kan herkennen op jouw factuur. Ik hoop dat het nu wat duidelijker voor je is.



Heb je nog andere vragen, dan sta ik voor je klaar. Ik wens je veel plezier met jouw nieuwe Go abonnement. 🆒
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Beste Tigertje , bij wijzigingen kan de belstatus onterechte kosten weergeven.
Binnen 24 uur zal dit rechtgetrokken zijn en indien de kosten onterecht zijn zullen deze niet meer weergegeven worden.

Even afwachten dus
Dankje voor je reactie! De wijziging is al vorige week ingegaan.
Gaat idd niet helemaal goed daar....op mijn factuur staat ook ineens dat ik -/- 0,61€ mag betalen....
Reputatie 4
Hi Tigertje,

Ik ga je meteen meer duidelijkheid geven hierover! En Centaur uiteraard bedankt voor je reactie. :D

Het klopt dat jouw nieuwe abonnement is ingegaan op 30 maart. Je hebt hierbij gekozen voor een GO Sim Only abonnement met 1 GB internet en onbeperkt bellen in Nederland. Een hele goede keus van je! De extra kosten van €2.50, zijn gemaakt op 27 maart, dus 3 dagen voordat het GO abonnement is ingegaan.

Je krijgt altijd jouw nieuwe belminuten op de 27ste van de maand, maar omdat op 30 maart het nieuwe GO abonnement is ingegaan heb je tegoed naar verhouding gekregen. Ik zal even uitleggen wat dat betekent. Doordat je 3 dagen van het oude abonnement met 120 belminuten hebt gebruik gemaakt, krijg je voor die 3 dagen tegoed naar verhouding. Met je oude abonnement kreeg je normaal gesproken 120 belminuten voor 30 dagen. Als je 120 belminuten deelt door 30 dagen is dat 4 minuten. De 4 belminuten doe je keer 3 dagen en dan kom je op ongeveer 12 belminuten uit. Dus voor de 3 dagen heb je 12 belminuten gekregen. Vanaf 30 maart is het onbeperkt bellen ingegaan. Doordat er op 27 maart een gesprek is gevoerd van 22.27 minuten, ben je over de 12 belminuten heengegaan, waardoor de gebruikskosten buiten de bundel vallen. Hierdoor zijn de kosten van € 2.50 ook in rekening gebracht. Dit kan je zelf terugvinden op My T-Mobile, bij het kopje "Verbruikstatus" en dan bij "Overige gemaakte kosten", dan moet je klikken op de specificatie. Dan zie je het overzicht van de extra kosten die zijn gemaakt en voor gedetailleerde informatie kan je achter "T-Mobile nummers en Servicenummers" klikken op "Openen". Nu zie je precies naar welk nummer is gebeld, de datum en zelfs het tijdstip. Bijvoorbeeld, er staat ook dat je op 3 april hebt gebeld naar een servicenummer waardoor er €0.45 in rekening is gebracht.

Over de €0.61 hoef je je geen zorgen te maken, dat bedrag krijg je juist van ons terug. Dat is veel leuker toch om te horen! Daarom staat er ook een minteken voor het bedrag als je kijkt bij "Facturen". Het zal worden verrekend met je eerstvolgende factuur. Houd er wel rekening mee dat door de wijziging van je abonnement jouw eerstvolgende factuur er iets anders uit zal zien. Daar moet je niet van schrikken. Op deze pagina leggen wij stap voor stap uit hoe je wijzigingen kan herkennen op jouw factuur. Ik hoop dat het nu wat duidelijker voor je is.

Heb je nog andere vragen, dan sta ik voor je klaar. Ik wens je veel plezier met jouw nieuwe Go abonnement. 🆒
Dat is duidelijk Muberra!👍🏽

Alleen dat Onbeperkt bellen in NL? Dat begrijp ik nu alleen niet dat ik 228 minuten (in totaal) heb...
Wat verstaan jullie in het overzicht dan onder GO bellen?

Greetz,
Ron
Reputatie 4
Hi Ron,

GO is de naam van het abonnement en dat kan je zelf invullen met een bel- en internetbundel. Dat is in jouw geval een databundel van 1 GB en een belbundel met onbeperkt bellen in Nederland en 120 belminuten in de EU. Dus vanaf nu kan je binnen Nederland onbezorgd bellen zonder bang te zijn voor extra kosten.

De 120 minuten wat je ziet staan in het "Overzicht", zijn de belminuten wat je kan gebruiken als je in de EU bent. Omdat jouw nieuwe abonnement op 30 maart is ingegaan, heb je weer tegoed naar verhouding gekregen voor de 120 minuten in de EU. In plaats van de volledige 120, heb je er 107 gekregen voor 27 dagen.

Op 27 april krijg je jouw nieuwe tegoed van de maand weer en dat zullen wel de volledige 120 belminuten zijn. Het overzicht in My T-Mobile is nog even in de war, omdat je abonnement is gewijzigd. Daarom zie je nu nog twee keer 120 belminuten voor in de EU staan. Dat gaat nog aangepast worden, maak je geen zorgen! Daarna zal het een stuk duidelijker worden. Bij "Mijn abonnement" kan je ten alle tijde zien wat voor abonnement je precies hebt. Dat is altijd bijgewerkt!

Als ik nog iets anders voor je kan doen, laat het mij weten. 🙂
Oké dankjewel! Tis nu duidelijk!👍🏽

Reageer